Gå til innhold

Ville dere kjøpt dere opp i samme område? Drømmehuset…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drømmehuset i området har kommet for salg. For oss vil det bety all den plassen vi drømmer om, rett og slett.

Hva ville dere gjort? Skikkelig tankeprosess nå.

For oss er status at vi har råd til det, men det vil bety å strekke økonomien en periode. Hyttedrømmen må legges på is lenge, men vi kan jo leie.
Ganske sikker på at huset vi bor i nå vil selges greit. 

Anonymkode: 9491d...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig hadde jeg stått over. Vi har 1.3m i boliglån og ingen andre lån/gjeld. Nå har vi høyere inntekt en gjeldsbelastning.

Hadde nok ikke lånt meg opp nå og «strukket økonomien».

Anonymkode: d392e...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna? Barn koster mer og mer jo eldre de blir…

Hvordan er utsiktene til bedre betalte jobber?

Anonymkode: 25a6d...2ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på prisnivået på "drømmehuset". Ligger det høyt i pris? Samt er det egentlig lettsolgt senere om dere må selge?

Anonymkode: 4a08a...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en reell fare i dagens marked for at dere ikke får solgt eget hus og blir stående med skyhøy gjeld og mellomfinansiering. Dere må jo bare finne ut av om dere tar sjansen. 

Anonymkode: b865e...d47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det dere eier attraktivt og dere har solide jobber hadde jeg kjøpt.. Markedet er ikke likt men det her vet lokale meglere. Her omkring selges absolutt alle eneboliger rundt 8-12 mill over 250 kvm på første visning med en interesseliste over 40 stk. Samtidig ligger det eneboliger for 6-7 mill på rundt 150 kvm ute i månedsvis. Markedet er mettet for sistnevnte her.

Hadde lett valgt drømmehus på bekostning av hytte. Har en hytte vi er på hver tredje helg i snitt og i praksis betaler vi 15 000 kr for hver helg vi er der. Får leid mye hytte for den prisen.  Huset er dere i hver dag. 

Endret av Eric_B
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ganske sikker på at huset vi bor i nå vil selges greit. 

Mange som har brent seg på dette i det siste...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill! 
Har fått salgsoppgaven og lest tilstandsrapporten, som helte rikelig med kaldt vann i årene mine våre. Mulig det er mye mer pirkete enn tidligere, men det var mye som bør oppgraderes. Det koster på alle måter. 

Vi har solid økonomi og vet hva vi har med huset vårt nå, som vi har gjort viktige investeringer i de seneste år. Blir nok her vi er. Mye å være takknemlig over ❤️ 

Litt godt å vite nå at det som jeg trodde var drømmehuset faktisk ikke er det.

ts

Anonymkode: 9491d...13e

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en nøktern enebolig med noe over millionen i lån og kjøpte drømmehuset. Vi måtte låne nesten 4 millioner. Så måtte vi låne en million til for å gjøre helt nødvendige utbedringer. Mens dette har skjedd har rentene økt så vi betaler nå over 25ooo i lån(renter+avdrag) hver måned.

Det går det altså, og jeg angrer ikke. Vi har fått en fint hus vi kan bo i og jeg trives. Det er verdt det og hytte er ikke for oss.

Anonymkode: 3c8d9...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...