Gå til innhold

Samsung eller IPhone?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har hatt Samsung i alle år, men vurderer å gå over til IPhone. Er det noen ulemper med det? Vil jeg kunne få med meg bilder og sånn over?

Anonymkode: c0dd5...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen problemer med å bytte fra Android til Apple. Heller ikke andre veien, Bare å følge instruksene på den nye Iphonen.

Når det er sagt,så forstår jeg ikke hvorfor du skal ville gjøre det. Annet en det sosiale presset med å ha Iphone i Norge da..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det for en del år siden og er veldig fornøyd med teknologien. Bruker sky-tjenester fra Google og har hatt 0 problem med overføring.

Anonymkode: b54f3...157

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (29 minutter siden):

Ingen problemer med å bytte fra Android til Apple. Heller ikke andre veien, Bare å følge instruksene på den nye Iphonen.

Når det er sagt,så forstår jeg ikke hvorfor du skal ville gjøre det. Annet en det sosiale presset med å ha Iphone i Norge da..

Handler ikke om press 😅 Jeg er snart 40 og har verken kjent på det eller orket å brydd meg, men bare lyst å prøve ut noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Gjorde det for en del år siden og er veldig fornøyd med teknologien. Bruker sky-tjenester fra Google og har hatt 0 problem med overføring.

Anonymkode: b54f3...157

Tusen takk for svar! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kommer ikke til å angre. iPhone er bedre enn Android.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hei! Jeg har hatt Samsung i alle år, men vurderer å gå over til IPhone. Er det noen ulemper med det? Vil jeg kunne få med meg bilder og sånn over?

Iphoneskjermen knuser ved at du omtrent ser på den...samsung er best!!

Anonymkode: 7b934...806

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ganske mange Samsung og Apple telefoner både på jobb og fritid, iPhone gruser Galaxy telefonene på alle fronter, det er ikke en konkurranse engang.

iPhones er mye raskere, klarere tekst, bedre skjermer, bedre sikkerhet, tåler mye mer, tar bedre bilde og video, dramatisk bedre kundeservice, krasjer aldri.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var null problem å flytte det meste fra Samsung over til iPhone da jeg bytta for noen år siden.

Du bare følger instruksjonene når du starter opp telefonen for første gang og skal sette den opp. De spør om du har en annen telefon du skal overføre ting fra.

Fikk med det meste av kontakter, meldinger og slikt mener jeg. Bilder også tror jeg? Litt mer usikker på det siden jeg ikke pleide å ta så mye bilder før.

Har hatt min nå gamle iPhone i mange flere år enn jeg har hatt en telefon tidligere, og den får fremdeles oppdateringer. Veldig fornøyd :)

Anonymkode: 82af6...b61

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (40 minutter siden):

Haha dagens 😂

Problemet med Samsung er at det ikke fungerer sømløst, og som regel blir treg og mister programvareoppdatering før det har gått 2 år.

Men har man ikke hatt annet enn Samsung, skal man vel ikke forvente at man vet bedre 😉

Anonymkode: 570ca...489

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er android og ios, ikke samsung og iphone.
Apple er ekstremt overpriset , men lett å bruke for de som ikke kan så mye. 
Det er enkelt å overføre kontakter men alle apper du har handlet blir ikke med over.

Anonymkode: aaf30...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som ikke har oppdaget hvor bra Apple produkter er har gått glipp av mye. 😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Prioriterer du status og enkelhet, så kjøper du iPhone. Det er de eneste fordelene med Apple produkter. Med tanke på at du allerede kan Android klarer jeg ikke se hvorfor du skal bytte. Apple har ikke sluppet en telefon som slår konkurrentene siden iPhone 4s.

Tilbake til spørsmålet ditt, hvor tidkrevende det er å overføre til nytt merke avhenger av hvor mye av samsung og google sitt økosystem du bruker. Bruker du feks Smartthings, rutiner, samsung cloud eller Google Home er det tidskrevende. Men skal du bare føre over bilder og kontakter går det lett. 

Husk at lagring i apper, BankID og slikt på settes opp på nytt. 

Tenk deg om en ekstra gang før du gjør byttet, alle jeg kjenner som har forsøkt å bytte slik du beskriver angrer seg 

Endret av jane78
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Haha dagens 😂

Problemet med Samsung er at det ikke fungerer sømløst, og som regel blir treg og mister programvareoppdatering før det har gått 2 år.

Men har man ikke hatt annet enn Samsung, skal man vel ikke forvente at man vet bedre 😉

I beste fall er du ignorant, I værste fall lyver du. Det er ikke sant det du skriver. 

Når folk sutrer over hvor dårlig samsung er så klager de over en telefon som kostet 3000kr, opp mot en 16000kr iPhone. Sammenligner du toppmodellen til samsung typ s24 ultra opp mot toppmodellen til apple vil apple alltid tape 

Endret av jane78
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fountaine skrev (2 minutter siden):

Dere som ikke har oppdaget hvor bra Apple produkter er har gått glipp av mye. 😉

Hatt flere Apple dingser opp gjennom. Alltid endt opp med Android. Google TV,Samsung nettbrett etc. For ikke å snakke om øreplugger. Airpods er temmelig mid.

Men det er igjen min mening. Indikerer ikke at det er noe bedre,det er bare bedre for meg. Noe du også burde være ydmyk til å gjøre med Apple dingsene dine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jane78 skrev (7 minutter siden):

I beste fall er du ignorant, I værste fall lyver du. Det er ikke sant det du skriver. 

Når folk sutrer over hvor dårlig samsung er så klager de over en telefon som kostet 3000kr, opp mot en 16000kr iPhone. Sammenligner du toppmodellen til samsung typ s24 ultra opp mot toppmodellen til apple vil apple alltid tape 

Ikke korrekt. Har testet absolutt alle toppmodellene til Samsung de siste 10ish årene, samt iPhone og mange andre telefoner, iPhoner er mye bedre. Jeg har telefoner i alle prisklasser, til både meg og ansatte. Har også 2 brødre som kjøper ansatte de jobbtelefonene de vil ha også som vi setter opp og tester, vi har testet så og si alt som finnes av telefoner du får tak i Norge vil jeg tro.

Det er "populært" å hate iPhone, men det forandrer ikke faktumet at iPhones er dramatisk bedre.

Anonymkode: 45664...066

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (22 minutter siden):

Du kommer ikke til å angre. iPhone er bedre enn Android.

Jeg angret. Jeg byttet fra Samsung til Iphone 8 den gangen den var ny. Så jeg byttet mellom datidens Samsung til datidens iPhone. Jeg angret som en bikkje og tapte endel penger på å bytte tilbake til Samsung igjen. Men, da hadde jeg i hvert fall prøvd. 
Jeg startet med iPhone 3G den gangen den kom, jeg har også hatt iPhone 6 og så da 8 som nevnt over. Ingenting er bedre med iPhone i mine øyne. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Haha dagens 😂

Samsung fungerer sømløst og blir ikke tregt hos meg i hvert fall. Vet at det har vært en "krig" mellom Samsung- og iPhonebrukere i alle år. Smaken er som baken, men iPhone kan ikke måle seg med Samsung etter min mening. 

En av de mest irriterende tingene med iPhone er at det ikke er noen tilbakeknapp nederst på skjermen. Moren min har iPhone og er fornøyd, og jeg ergrer meg over hvor dumt det er å manøvrere hver gang jeg skal hjelpe henne med noe. 

Ellers sier jeg det samme til TS som alle de andre over her - bare for å svare på tråden også - at det går fint å bytte fra Samsung til iPhone. (Og så ville jeg tatt vare på Samsungen en stund for slik at du kan lett bytte tilbake dersom du ikke liker iPhone)

Anonymkode: aad25...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung > iPhone

Anonymkode: 19704...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...