Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble kjent med en annen kvinne, men er gift. Vi snakket en del sammen, og det slo gnister. Begge utrykte ganske fort at dette kunne være det store, men hun ville ikke fortsette dialogen fordi jeg er gift. Hun sa vi kunne date og bli bedre kjent, men kun om jeg var singel…på sikt ser hun for deg samboerskap / livslangt ekteskap med meg. 
Vi kjenner hverande såpass godt nå at dette er noe jeg tror henne på

Nå sitter jeg her, forelsket i en kvinne? Og gift med en annen…Skal jeg da rive med en familie og mange års ekteskap. Hva da om hun finner ut at hun ikke vil fortsette osv? 

Dette føles så vondt. Jeg er redd, kvalm og trist. Ville bare få det ut…

Jeg vet jeg er en dritt, så om noen har behov for å påminne meg det så er det lov. Moralen er jo klar. Det er en grunn til at man ikke skal flørte med andre damer når man er gift. Det skaper helt umulige situasjoner.

Anonymkode: f9edd...e01

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå sitter jeg her, forelsket i en kvinne? Og gift med en annen…Skal jeg da rive med en familie og mange års ekteskap. Hva da om hun finner ut at hun ikke vil fortsette osv? 

Ikke gjør dette med mindre det er uansett det du vil, uavhengig av hennes ønsker og valg. Ikke lev livet etter noen. 

Anonymkode: b034d...a50

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Fantasier varer ikke evig.

Vann heller gresset hjemme. 

• Liker 6
Skrevet

Har dere barn sammen?

Husk at forelskelsen går over. 

• Liker 1
Skrevet

Forelskelse og spenning går over for oss alle etterhvert. Hverdagen kommer. Det er uunngåelig. 

Men det er fint å møte hverdagene sammen med han jeg elsker. Han jeg er kåt på hver dag. Han jeg finner ro, støtte, oppmuntring hos. Han som er "hjem" for meg. 

Skal du avslutte ekteskapet ditt så burde det være fordi du er ferdig. Du har det dårlig. Du har det bedre alene enn i ekteskapet. Under ingen omstendigheter burde man avslutte et ekteskap for en annen. 

Det nye blir fort kjedelig det også. Det mister glansen og spenningen som var der og fyrte gnisten i starten. Det forbudte er automatisk litt mer forlokkende og spennende enn det kjedelige og vante man har hjemme. 

Hva gjør du når hun nye blir kjedelig?

Anonymkode: a4213...661

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Det  er slettes ikke sikkert at forelskelsen går over og  du ender opp med å bli totalt ferdig der du er uansett. Men som de andre råder jeg deg, og av erfaring, å ikke gjøre noe . Spontant. 

Du får avvente og se om forelskelsen går over tenker jeg. Forsøke å snu blikket tilbake mot det du har. Går ikke det får du heller se hva du ender opp med på sikt. Går du nå, spontant pga henne blir det utrolig gjennomsiktig og din kone og dine barn vil forakte deg. Er det ment å være dere to er det det om et par år også. På den tiden har du fått fordøye det hele. Vurdert hva som er igjen der du er. Det er fullt mulig at forelskelsen bare er det, en forelskelse. Da går det over. 

For min del var det mye mer enn bare en forelskelse. Det gikk ikke over. Men jeg vet at jeg har gjort det jeg trengte hjemme. For jeg var sammen med en jeg ikke så for meg en hverken fremtid eller hverdag med lenger uansett hvor mye jeg enn prøvde. Det var ikke holdbart for noen av oss og ikke rettferdig ovenfor ham heller. Men det tok tid. Tiden var helt nødvendig. Hvis ikke hadde jeg endt opp med å kikke tilbake og tenke "tenk hvis. Hvis jeg bare prøvde litt til.....". Nå fikk jeg erfare at det ikke gikk og at det ikke ble noen annen mulighet. 

Anonymkode: 590d1...9dd

• Liker 1
Skrevet

Takk, mye fine tanker her 

Skrevet

Jeg var i prinsippet kona di, og samboeren min deg. Vi hadde vært dårlige til å vanne gresset, så det var litt dødt. Det ble slutt og han hadde på magisk vis en ny kjæreste klar med en gang.  Nå har det gått flere år. De er fortsatt sammen, jeg har det fortsatt like pyton. Og vi ser begge to at hadde vi jobbet litt med forholdet da, kunne vi funnet tilbake til hverandre (Selv om han ikke er villig til å bryte opp ny familie igjen, og det forstår jeg jo med små barn i bildet, selv om det er sårt) Vi har snakket mye om det som gikk galt i forholdet, men dessverre var dette samtaler vi tok etterpå, og ikke mens vi var sammen. 😢 

Ikke gjør noe overilt, og prøv å jobbe for å finne tilbake til hverandre først i det minste. 

Anonymkode: 0d233...01c

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Om kjærligheten glipper, da er det ikke kjærlighet i mine øyne.

Å ta hverandre for gitt er en av de største fallgruvene...Det tror jeg det er mange som gjør dessverre. 

Kjærlighet krever samarbeid og teamarbeid. Å ønske hverandre det beste. Har man ikke de ønskene for hverandre i et parforhold/samboerskap eller ekteskap så går det ikke. 

Endret av Irak
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 17.35):

Jeg ble kjent med en annen kvinne, men er gift. Vi snakket en del sammen, og det slo gnister. Begge utrykte ganske fort at dette kunne være det store, men hun ville ikke fortsette dialogen fordi jeg er gift. Hun sa vi kunne date og bli bedre kjent, men kun om jeg var singel…på sikt ser hun for deg samboerskap / livslangt ekteskap med meg. 

Jeg vet jeg er en dritt, så om noen har behov for å påminne meg det så er det lov. Moralen er jo klar. Det er en grunn til at man ikke skal flørte med andre damer når man er gift. Det skaper helt umulige situasjoner.

Det er slett ikke sikkert forelskelsen holder fra din side heller, når du ser hva du he ofret og gjort mot kone og barna dine 💔

Anonymkode: 1f82c...d44

Skrevet

Artig hvordan når TS er en mann som vurderer å gå så er alle imot det, men når det er kvinnen som vurderer å gå så heier 99% av KG på hun.

Anonymkode: 8f62d...a46

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Artig hvordan når TS er en mann som vurderer å gå så er alle imot det, men når det er kvinnen som vurderer å gå så heier 99% av KG på hun.

Anonymkode: 8f62d...a46

Det har nok litt å gjøre med at mange kvinner som vil gå, beskriver et dødt forhold OG en ny forelskelse. Kvinner og menn som bare lager tråder med "hei, jeg møtte en ny, men jeg er jo gift, tihi" får beskjed om å tenke seg om. 

Anonymkode: 56c90...e68

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Må du ikke være helt fjomp. Du skal selvfølgelig ikke rive opp ekteskapet og familielivet du ikke vil forlate bare for en nyoppstått flørt du har overromantisert i hjel og skapt et eventyr av.

Det er ikke en umulig situasjon. Overhodet ikke. For jeg kan ikke engang skjønne at du vurderer det!

For det er kjærligheten som glipper om du ødelegger ekteskapet.

Så skjerper du deg. Avslutt flørten NÅ og dra så hjem med et dusin røde roser, en god flaske vin og god sjokolade der du tar omkring kona, beklager deg for din manglende tilstedeværelse siste tiden og takker henne for det fine ekteskapet dere har sammen, og så ser du i all ydmykhet framover i livet med kona som du ikke vil forlate.

De følelsene du tror du har for flørten kommer nok garantert til å gå raskt over når flørten er brutt av og hverdagen senker seg. Med mindre du hekter deg på flørten og fortsetter å overromantisere eventyret. 

Endret av Bombasi
  • Liker 3
Skrevet

Det er utrolig mange utfordringer med en «dine og mine»-familie som virkelig tærer på kjærligheten! Jeg er selv i den situasjonen. Mitt råd - tenk deg veldig godt om!! Du gir glipp på mye mer enn du tror ved å gå. 

Anonymkode: 9b507...28e

Skrevet

Moralen er klar, aldri gift deg med en kvinne du ikke elsker, respektere og verdsetter. 

Nok en moral: ikke gå inn i et forhold før du legger fra deg den egoistiske holdningen. Egoistiske menn fortjener ikke en kjærlig og forpliktende relasjon med en kvinne. Det resulterer oftest i utnyttelse av kvinnen og ødeleggende for hun. 

Hadde du forholdt deg til dette, ville du aldri havnet der du er. 

Har du noe som helst respekt ovenfor deg selv og andre mennesker så skill deg, avslutt alle flørter og vær singel frem til du legger fra deg egoismen og finner en du elsker over alt på jord.

Anonymkode: 74c2c...3e3

Skrevet

Jeg syns du skal forlate, for tenk på kona di. 

Du var åpen om å date en annen dame, du har sviktet i det ekteskapet. Eneste grunn til at du ikke sitter og koser deg i en romantisk middag med den nye kjæresten din, mens kona di sitter uvitende hjemme, er fordi hun du er forelsket i har en ryggrad og en moral til å vite at du ikke er til å stole på, og at det er feil å gjøre sånn.

Gå ut av ekteskapet og tenk deg nøye om hvem du vil være videre, for nå er du bare egoistisk. Kjærlighetsorg har kona di å, om hun vet du sitter å suttrer fordi ei anna ei sa nei til at du kunne få date for å overlappe, så du slipper å være alene, mens kona di skal være alene og ha traume av en utro mann i tilegg. Og sikkert mer ansvar for barna å. 

Har null sympati for deg. 

Anonymkode: 67b9e...531

Skrevet
Bombasi skrev (8 timer siden):

Må du ikke være helt fjomp. Du skal selvfølgelig ikke rive opp ekteskapet og familielivet du ikke vil forlate bare for en nyoppstått flørt du har overromantisert i hjel og skapt et eventyr av.

Det er ikke en umulig situasjon. Overhodet ikke. For jeg kan ikke engang skjønne at du vurderer det!

For det er kjærligheten som glipper om du ødelegger ekteskapet.

Så skjerper du deg. Avslutt flørten NÅ og dra så hjem med et dusin røde roser, en god flaske vin og god sjokolade der du tar omkring kona, beklager deg for din manglende tilstedeværelse siste tiden og takker henne for det fine ekteskapet dere har sammen, og så ser du i all ydmykhet framover i livet med kona som du ikke vil forlate.

De følelsene du tror du har for flørten kommer nok garantert til å gå raskt over når flørten er brutt av og hverdagen senker seg. Med mindre du hekter deg på flørten og fortsetter å overromantisere eventyret. 

Har du ville blitt holdt rundt av noen som har gått bak ryggen din på denne måten? Om vi ser for oss at barna ikke er hjemme har jeg kastet buketten og sjokladen rett på gulvet, rydde opp kan han gjøre. så har jeg styrtet den flaska for å overleve traumen for dagen, mens jeg har grått og pakket sakene, og ruingt mine nærmeste om å komme å hente meg og søkt om skillsmisse. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du ville blitt holdt rundt av noen som har gått bak ryggen din på denne måten? Om vi ser for oss at barna ikke er hjemme har jeg kastet buketten og sjokladen rett på gulvet, rydde opp kan han gjøre. så har jeg styrtet den flaska for å overleve traumen for dagen, mens jeg har grått og pakket sakene, og ruingt mine nærmeste om å komme å hente meg og søkt om skillsmisse. 

💔

Kan ikke skjønne folk som sier at han skal bli. 

Han er jo allerede over kona og driti langt i både kona og ekteskapet. Han har allerede sviket henne, tråkket på hun, gått bak ryggen hennes og eier ingen respekt for hun.

KONA fortjener bedre. Ts er for umoden til å være i et forhold. Det er ikke mer igjen av forholdet annet enn en falsk fasade som sprekker uansett. 

Anonymkode: 74c2c...3e3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...