Gå til innhold

Uteblitt mens - overgangsalder? Hvordan endret mensen seg hos deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjer det bare over natten liksom? Har hatt regelmessig syklus siden mensen kom første gang. De siste årene har syklusen riktignok vært kortere, på ca 24 dager, men kommer som den skal. Nå er jeg plutselig på dag 32 siden sist syklusstart! 
Masse murringer, litt menssmerter, og stikninger i skjeden, så lurte på om jeg var gravid, men har testet negativt. Kan det være overgangsalderen som banker på døren? Var gravid for fire år siden, så jeg har liksom tenkt at det er en stund til ennå, men hvem vet?

Lurer på hvordan mensen endret seg hos dere som er eller har vært i overgangsalderen, og ev andre tidlige symptomer?! Kjenner jeg stresser litt her nå, er så vant til at kroppen er i rute! Er 44 år forresten.

Anonymkode: 716c1...f8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kortere sykluser er vanlig i perimenopause. Og lengre sykluser også. Det vanlige er vel lengre og lengre mellomrom. Definisjonen på Overgangsalder er manglende menstruasjon i ett år 

Anonymkode: 74b6f...5ff

Skrevet

Korona'en tullet det til litt ekstra her, men det begynte med at syklusene gikk fra 23-24 dager til 19-50 dager. Var slik i et par år, i hvert fall. Fikk også PMS hundre ganger verre enn tidligere. 

Ble utført en hysterektomi av andre årsaker i år, så jeg er usikker på hvordan syklusene er nå. Prøvde å holde oversikt ei stund slik at jeg kunne skjønne at det var PMS og ikke at jeg holdt på å bli skrullete, men med så uregelmessige hormoner så ble det umulig. 

Anonymkode: 59cb3...9ae

Skrevet

Bråstopp etter 3. covidvaksinen.

Anonymkode: 1b706...2b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...