Gå til innhold

alder og tiltrekning

Malfred

Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør at kvinner mellom 25-30 vil ha en mann på nærmere 50?

og hva er det som gjør at menn på nesten 50 vil ha damer på 25-30

jeg personlig kunne aldri tenkt meg å introdusere en partner som er 20 år eldre ELLER yngre for familie og venner, jeg tenker det er flaut og ekkelt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malfred skrev (20 minutter siden):

jeg personlig kunne aldri tenkt meg å introdusere en partner som er 20 år eldre ELLER yngre for familie og venner, jeg tenker det er flaut og ekkelt

Nettopp dette som stopper de fleste menn tror jeg.

Menn med penger og makt går har muligheten til å gå etter yngre kvinner. Se Petter Stordalen f.eks. 

Anonymkode: ff0ab...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malfred skrev (30 minutter siden):

det er ikke normalen, det er unntakene.

Anonymkode: 4b39c...e84

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malfred skrev (49 minutter siden):

Den beste studien som faktisk har sett på det i dybden har et enkelt svar. 

Negativ seleksjon hos begge parter i et forhold der mannen er mye eldre enn kvinnen. Det vil si at det er menn som har vanskelig i kjærlighetslivet som finner kvinner som har det vanskelig i kjærlighetslivet. Ikke uventet så går det mindre bra i slike forhold. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at menn som er i moden alder er mer tiltrekkende ofte fordi personligheten også er mer moden, de har mer livserfaring, og kan ofte tilfredstille kvinnen mer både mentalt og fysisk.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malfred skrev (51 minutter siden):

Jeg vil IKKE ha en mann på 50. Tror det henger litt igjen fra gammelt av pga kvinners situasjon.

vil helst ha en yngre fyr - da hår er viktig for meg. Flere venninner av meg som er sammen med yngre enn eldre :) 

Mistenker at dette kanskje er skrevet av noen fra den eldre generasjonen, da den yngre generasjonen av jenter (etter min opplevelse) ønsker jevnaldrende eller yngre. De få mennene på 50 som er ettertrakta er isåfall veldig kjekke, og er ikke akkurat mannen i gata..

Anonymkode: dccce...d72

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Når jeg var 25 år synes jeg menn over 30 var for gamle. Erfaring har aldri vært noen tiltreknings-booster for meg. Menn kan fremstå trygge og modne i lang lavere alder enn 50 liksom.

Først når jeg bikka 35 isj ble jeg åpen for større aldersforskjell både ene og andre veien. Da fordi andre faktorer ble viktigere og personen begynte å bety langt mer enn ytre omstendigheter som alder. Så det er fortsatt ikke sånn at jeg «tenner på eldre menn», men at en mann kan være tiltrekkende på tross av aldersforskjell. 

Anonymkode: e4336...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malfred skrev (3 timer siden):

Kjenner ikke noen i alderssegmentet 25-30 som har en partner på 50.

Jeg kjenner derimot mange kvinner i alderssegmentet 25-30 som har partner 40-45. Det de selv sier er at de driter litt i alder. Det viktigste er kjemi og personlighet.

De opplever menn i alderen 40-45 som trygge, rolige og avklarte til hva de ønsker i livet. I tillegg har ikke disse damene noe ønske om barn. Noen trekker også frem sexen som bedre da disse mennene ofte tar det roligere, bruker tid på de «riktige tingene». Rett og slett erfaringen som gjør dem til gode seksualpartnere sammenlignet med 12-15 år yngre menn. Noen benevner også st menn på alderen fremstår mye mer maskuline og med færre ungdommelige trekk som da gjør dem mer attraktive.

Anonymkode: 42dab...ff2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biologi.

Menn vil ha fruktbare kvinner, kvinner vil ha ressurssterke menn.

Det er ikke dypere enn dette.

Anonymkode: b5373...de0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Biologi.

Ja, for drømmen for menn i 50-åra er å få barn? 

Anonymkode: cd6e4...46a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighet og alder står sterkere enn alderen. (av erfaring k34) 

Anonymkode: 0c3f7...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Biologi.

Men hvorfor er det de ressurssvake mennene (og mindre kjekke) som er dem som i størst grad blir sammen med mye yngre kvinner? 

PS. Slutt å skrive ting uten mening, som påstander om at dine tanker på en mystisk måte blir "biologi" fordi du skriver det. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (19 minutter siden):

Men hvorfor er det de ressurssvake mennene (og mindre kjekke) som er dem som i størst grad blir sammen med mye yngre kvinner? 

PS. Slutt å skrive ting uten mening, som påstander om at dine tanker på en mystisk måte blir "biologi" fordi du skriver det. 

nja er litt enig det, kjenner ei i tidlig 30 årene som ble sammen med en uattraktiv og ressurssvak mann på snart femti.
vært utenfor sammfunnet i 30 år han karen, drevet med dop, vært inn og ut av fengsel, osv,

Anonymkode: 19831...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, for drømmen for menn i 50-åra er å få barn? 

Anonymkode: cd6e4...46a

Ja for man har bare sex for å få barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Malfred skrev (15 timer siden):

Javel. Du om det. Hva andre gjør angår ingen andre. 

Anonymkode: c05c8...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malfred skrev (16 timer siden):

Skal jeg svare på det.. så er det absolutt omsorgen og kvinnesynet mitt som avgjør det. Jeg klarer rett og slett ikke å si nei til sex med en kvinne, for det føles så slemt gjordt. Men hva har jeg å tape? Jeg blir jo sjelden såret eller skuffet..

Jeg har i tillegg opplevd mye takknemlighet..  og jo eldere, jo mere takknemlige er de🥰 Dette er selvfølgelig gjensidig, og da er det like godt for oss begge.. Ikke alltid vi ender med sex heller.. Jeg har ei "spesiell"  på 38 år.. som bare vil ha kos og nærhet, så hun ligger jeg sammen med 4 ganger i måneden. Og jeg får suge og fingre henne, det liker hun og nyter meget godt av.. Men hun vil vente med sex pga personlige årsaker.. Det "vakre" vennskapet vi har sammen, er bedre enn sex💞

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne med personlig erfaring på området kan jeg si at det hos meg(oss) var sånn at vi hadde kjent hverandre i mange år og var allerede venner. Vi så i utgangspunktet etter noen på egen alder begge to. 

Men så er vi begge kommet dit at vi har fått de barna vi ønsker oss fra tidligere, så den biten ble sånn tatt ut av ligningen (vi har begge barn fra tidligere forhold), vi kjente hverandre allerede, som jo er trygt, spesielt for meg da som gikk i voldelig mann fellen en gang før, vi har mye til felles og er generelt kompatibel. 

Det med aldersforskjell var nytt for oss begge, og noe som gjorde at vi holdt igjen lenge da følelsene kom. Vi så tross alt egentlig etter noen rundt egen alder begge to. 

Vi kom til at med solid, godt vennskap I bunnen, mye til felles, begge etablert nok fra før økonomisk sett og begge ferdig med å få barn, så var det egentlig ikke så mye grunn til å la være å prøve seg som mer enn venner til slutt annet enn "hva folk vil tro". Og helt ærlig, når vi innså etterhvert at det var det som til slutt holdt oss tilbake fordi vi ellers egentlig var en veldig god match, ja, da bestemte vi oss for å være lykkelig sammen og la folk tro det de vil. Og det går kjempebra for oss begge. Vi har ikke angret. 

Egne unger fra tidligere, egen økonomi, egne eiendommer, felles fremtid.

Anonymkode: aa607...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (23 minutter siden):

Skal jeg svare på det.. så er det absolutt omsorgen og kvinnesynet mitt som avgjør det. Jeg klarer rett og slett ikke å si nei til sex med en kvinne, for det føles så slemt gjordt. Men hva har jeg å tape? Jeg blir jo sjelden såret eller skuffet..

Jeg har i tillegg opplevd mye takknemlighet..  og jo eldere, jo mere takknemlige er de🥰 Dette er selvfølgelig gjensidig, og da er det like godt for oss begge.. Ikke alltid vi ender med sex heller.. Jeg har ei "spesiell"  på 38 år.. som bare vil ha kos og nærhet, så hun ligger jeg sammen med 4 ganger i måneden. Og jeg får suge og fingre henne, det liker hun og nyter meget godt av.. Men hun vil vente med sex pga personlige årsaker.. Det "vakre" vennskapet vi har sammen, er bedre enn sex💞

Når sluttet suging og fingring å være sex...? 😂😂😂😂

Anonymkode: 57a7d...a32

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...