Ano12345 Skrevet 23. oktober 2024 #1 Skrevet 23. oktober 2024 Hei I april begynte jeg å få influensasymptomer som har fortsatt ikke har gått bort etter nesten 10 mnd. Den eneste endringen jeg har gjort i livet er at jeg startet med intermittent fasting i januar. Jeg har tatt prøver hos legen som viste lavt b-12 og det hjalp en liten periode men så kom symptomene tilbake. Nå tar jeg jerntilskudd men det har heller ikke hjulpet foreløpig. Symptomene er feberfølelse, kvalm, vondt i hodet, svimmel, uggen. Hva kan dette være?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #2 Skrevet 23. oktober 2024 Ano12345 skrev (1 minutt siden): Hei I april begynte jeg å få influensasymptomer som har fortsatt ikke har gått bort etter nesten 10 mnd. Den eneste endringen jeg har gjort i livet er at jeg startet med intermittent fasting i januar. Jeg har tatt prøver hos legen som viste lavt b-12 og det hjalp en liten periode men så kom symptomene tilbake. Nå tar jeg jerntilskudd men det har heller ikke hjulpet foreløpig. Symptomene er feberfølelse, kvalm, vondt i hodet, svimmel, uggen. Hva kan dette være? Når du tar B12 så må du passe på folat også, sammen med jern. Hvis ikke så kan du få mangelsympt pga det og du er like langt. Utover det har du hatt covid feks den tiden du startet med å føle deg syk? Mange som sliter med etterdønninger (Long covid) Anonymkode: 4161c...941
Ano12345 Skrevet 23. oktober 2024 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2024 Takk for svar, da skal jeg prøve folat samtidig nå som jeg tar jern. Har ikke hatt covid siden desember 2022, har også tenkt tanken om long covid men litt rart hvis det skulle kommet over 1 år senere
Gaia Skrevet 23. oktober 2024 #4 Skrevet 23. oktober 2024 Kan det være fastingen som gjør deg uvel da? Har du målt blodsukker?
Ano12345 Skrevet 23. oktober 2024 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2024 Jeg har også vurdert om det er fastingen, så nå har jeg begynt med frokost denne uken. Men fastingen har kurert IBS-en jeg har så håper så inderlig at det ikke er fastingen
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #6 Skrevet 23. oktober 2024 Ano12345 skrev (26 minutter siden): Hei I april begynte jeg å få influensasymptomer som har fortsatt ikke har gått bort etter nesten 10 mnd. Den eneste endringen jeg har gjort i livet er at jeg startet med intermittent fasting i januar. Jeg har tatt prøver hos legen som viste lavt b-12 og det hjalp en liten periode men så kom symptomene tilbake. Nå tar jeg jerntilskudd men det har heller ikke hjulpet foreløpig. Symptomene er feberfølelse, kvalm, vondt i hodet, svimmel, uggen. Hva kan dette være? Dårlig inneklima? Er du bedre når du er andre steder enn der su pleier å være? Lekkasje hjemme, på arbeidsplass/skole? Anonymkode: 7146e...def
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #8 Skrevet 23. oktober 2024 Ano12345 skrev (46 minutter siden): Hei I april begynte jeg å få influensasymptomer som har fortsatt ikke har gått bort etter nesten 10 mnd. Den eneste endringen jeg har gjort i livet er at jeg startet med intermittent fasting i januar. Jeg har tatt prøver hos legen som viste lavt b-12 og det hjalp en liten periode men så kom symptomene tilbake. Nå tar jeg jerntilskudd men det har heller ikke hjulpet foreløpig. Symptomene er feberfølelse, kvalm, vondt i hodet, svimmel, uggen. Hva kan dette være? Jeg ville tatt nye blodprøver for å se hva status er per nå. Du skal ikke ta tilskudd av jern med mindre du har mangel. Dette kan gi for høye nivåer, som igjen kan gi like symptomer som lavt jernlager. Spiser du rødt kjøtt og fisk regelmessig? Har du en betydelig mangel på b12, så tar det tid å fikse. Det nytter ikke å ta litt tilskudd i noen få uker, for nivåene vil droppe fort ned igjen hvis du ikke holder det vedlike med riktig kost. Anonymkode: 6c84f...f62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå