Gå til innhold

Gender reveal selskap når man sliter med habituell abort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Min svigerinne skal ha fest for å avsløre kjønn på babyen hun er gravid med. Kjenner jeg har så innmari lite lyst til å delta. Jeg skulle vært en uke lenger enn henne i graviditeten, men hadde en MA i uke 9. Og det er fjerde aborten på ett år. Er også i gang med IVF. Jeg kjenner at jeg ikke mentalt kommer til å klare å delta i det selskapet, men får dårlig samvittighet og vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det da det bare er mine søstre som vet om det som har skjedd. 

Anonymkode: fe51f...a47

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er gravid, men hadde aldri i verden blitt med på gender reveal party til noen. Det hadde blitt for kleint. Fjollete amerikansk tradisjon. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å si det heller. Men du kan jo si at du skal noe annet på datoen eller melde avbud pga sykdom rett før?

Anonymkode: e9ba7...ed9

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da ivaretar du deg selv og takker nei. Det er alltid lov å melde avbud, uten at man trenger å si mer enn at det ikke passer.

Anonymkode: d6ea0...a2e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Norge feirer vi når babyn er født. Amerikaniseringa har gått for langt i dette landet nå!

Anonymkode: adda6...594

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett bort fra at "gender reveal" er noe amerikansk tullball, så er det lov å bli syk. Skjønner godt at du ikke orker dette. Jeg slet selv med å bli gravid, og prøvde jo å glede meg på andres vegne så klart. Men en sånn fest kan du glatt stå over. Bare bli "syk" dagen før, korona eller spysjuka. Sånt skjer. 

Anonymkode: 55a70...482

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkne opp med "spysyken" eller noe sånt du, det helt greit å spille syk i den situasjonen som du er i nå!❤️

Anonymkode: cb1f8...664

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meld deg syk like før. Da slipper du peset med å forklare hva annet du skal, følelser om hva som prioriteres ++. Ville sendt melding dagen før/samme dag og sagt at jeg spyr. 

Anonymkode: 510f3...b82

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forståelig at du ikke klarer det i en slik situasjon. Du kan bare si at du er syk, dersom du ikke orker å forklare. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hvor mye teit folk finner på fortiden!  Oppmerksomhetstrang de luxe. 
Bare si at du ikke er i form 

Anonymkode: b0a83...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting er teit. Helt innafor å melde avbud, bruk syk som unskyldning evt. skal hun i tillegg til dette ha babyshower bare for å få enda mer oppmerksomhet senere også eller? 

Anonymkode: 6eb8c...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Sånn sett bort fra at "gender reveal" er noe amerikansk tullball, så er det lov å bli syk. Skjønner godt at du ikke orker dette. Jeg slet selv med å bli gravid, og prøvde jo å glede meg på andres vegne så klart. Men en sånn fest kan du glatt stå over. Bare bli "syk" dagen før, korona eller spysjuka. Sånt skjer. 

Anonymkode: 55a70...482

Helt enig. Å takke nei blir litt sært. 

Ikke ta på deg noe oppdrag på selve dagen og bli "syk" 

Anonymkode: 9a3eb...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Her i Norge feirer vi når babyn er født. Amerikaniseringa har gått for langt i dette landet nå!

Og før feiret man i alle fall ikke. 

Det var alle menn ut av huset. Sengeleie på moren en uke. Rømmegrøt og barseøgrøt i mengder. Og rommet fullt av kvinner, inkludert svigermor.

Om du først vil være norsk så kan du jo gjøre det slik? 

Anonymkode: 832db...cb4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meld deg syk like før. Da slipper du peset med å forklare hva annet du skal, følelser om hva som prioriteres ++. Ville sendt melding dagen før/samme dag og sagt at jeg spyr. 

Det er helt greit å si det som det er også. Hvorfor er folk så redde for å være ærlige?

Normalt oppegående mennesker vil ha forståelse for at du ikke ønsker å delta på dette, ts.

Anonymkode: 16da6...abf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er helt greit å si det som det er også. Hvorfor er folk så redde for å være ærlige?

Normalt oppegående mennesker vil ha forståelse for at du ikke ønsker å delta på dette, ts.

Anonymkode: 16da6...abf

Fordi hun sier at hun ikke har vært åpen om prosessen. Det er lov å ta hensyn til seg selv.

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det var alle menn ut av huset. Sengeleie på moren en uke. Rømmegrøt og barseøgrøt i mengder. Og rommet fullt av kvinner, inkludert svigermor.

Tror kanskje det hadde vært lurt im det ble litt mer slik igjen ja  

Anonymkode: 42c5e...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si at du dessverre ikke kan komme den dagen. Du trenger ikke å gi noen forklaring ;) gender reveal party er for øvrig tullete

Anonymkode: 2b482...33e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lol sånn var det jo i Usa også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...