AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #61 Skrevet 24. oktober 2024 Daria skrev (15 timer siden): Akkurat her handler det jo om kvalitet - jeg velger hel filet over bearbeidet mos. Generelt har jeg ikke et veldig bevisst forhold til merke, men velger ut fra størrelse på pakningen, kvalitet og innhold. Jeg pleide for eksempel å kjøpe FirstPrice hel kokt skinke, inntil jeg innså at den hadde et tykt lag fett og svor mens Gildes variant var renskåret. Plutselig var ikke forskjellen på faktisk kilopris så stor likevel... First price bacon har potetmel på ingredienslista…. Anonymkode: 45641...90a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #62 Skrevet 24. oktober 2024 Jeg kjøpte en gang FP pommes frites. Tenkte at det ikke kunne være noe forskjell på et slikt produkt, er jo bare poteter i små pinner. Men viste seg å være bare avkapp. Bittesmå korte og harde "endestykker". Har aldri kjøpt det igjen. Men kan være annet fra FP er godt. Anonymkode: 55f25...fbe
Pawn Hearts Skrevet 24. oktober 2024 #63 Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): First price bacon har potetmel på ingredienslista…. Anonymkode: 45641...90a I Gilde Stjernebacon Original er det maltodekstrin (laget av mais). 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #64 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 7.59): Noen trenger mer salt enn de trenger rogn, så folk velger etter egen lommebok og etter eget hode uten å følge strømmen som driver aktiv reklame som om de har personlige interesser i å øke salget av enkelte produkter. Anonymkode: 4933d...a9b Hva har det med hva jeg sa å gjøre? Jeg sa 'du kan ikke stole på at best i test er riktig valg for deg hvis du ikke undersøker parametrene i testen'. AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 9.00): Jeg kjøpte en gang FP pommes frites. Tenkte at det ikke kunne være noe forskjell på et slikt produkt, er jo bare poteter i små pinner. Men viste seg å være bare avkapp. Bittesmå korte og harde "endestykker". Har aldri kjøpt det igjen. Men kan være annet fra FP er godt. Anonymkode: 55f25...fbe Er det bedre at endestykkene går som matsvinn, tenker du? Anonymkode: be4a1...ba6
Hateridioter Skrevet 25. oktober 2024 #65 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva har det med hva jeg sa å gjøre? Jeg sa 'du kan ikke stole på at best i test er riktig valg for deg hvis du ikke undersøker parametrene i testen'. Er det bedre at endestykkene går som matsvinn, tenker du? Anonymkode: be4a1...ba6 Kan jo brukes til noe annet enn pommes frites.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #66 Skrevet 25. oktober 2024 På akkurat fiskepinner er det vel forskjell i st Findus bruker filet, mens First Price bruker oppmalt fisk, det er langt fra samme produkt. Men ellers er jeg helt med på poenget. First Price er topp, på det meste! Men ikke alt. Anonymkode: 5dc56...d6c
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #67 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det bedre at endestykkene går som matsvinn, tenker du? Anonymkode: be4a1...ba6 Nei, men da burde det vært opplyst på posen slik at folk vet hva de kjøper. Evt kan det sendes til bøndene som grisefor. Anonymkode: 55f25...fbe
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #68 Skrevet 25. oktober 2024 Hateridioter skrev (6 minutter siden): Kan jo brukes til noe annet enn pommes frites. I teorien. I praksis vil det innebære transport av ferdigkuttede poteter til en annen fabrikk, og det koster gjerne mer enn avkappet er verdt. Å lage fries til EMV innebærer kun maskinell utplukking (gjerne i form av samlebånd med hull avkappet ramler gjennom) slik at store og små biter havner i hver sin pakkemaskin. Kostnadseffektivt og med god inntjening for fabrikk og butikk. Du skal ikke se bort fra at inntjeningen for fabrikken er på mer enn 100% siden de slipper å betale for avfallshåndtering av avkappet slik de måtte om de ikke kunne selge det. Anonymkode: be4a1...ba6
Hateridioter Skrevet 25. oktober 2024 #69 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I teorien. I praksis vil det innebære transport av ferdigkuttede poteter til en annen fabrikk, og det koster gjerne mer enn avkappet er verdt. Å lage fries til EMV innebærer kun maskinell utplukking (gjerne i form av samlebånd med hull avkappet ramler gjennom) slik at store og små biter havner i hver sin pakkemaskin. Kostnadseffektivt og med god inntjening for fabrikk og butikk. Du skal ikke se bort fra at inntjeningen for fabrikken er på mer enn 100% siden de slipper å betale for avfallshåndtering av avkappet slik de måtte om de ikke kunne selge det. Anonymkode: be4a1...ba6 Ofte lager fabrikker mer enn ett produkt, så de kan nok brukes samme sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå