Gå til innhold

Til dere som velger Findus framfor First Price, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det er større avvik på smak i First Price sine. Jeg har smakt disse et par ganger,og ene gangen var de kjempegode. Gode nok til at jeg kjøpte de en gang til. Andre gang,og med samme tilbereding så smakte de utrolig sjø,og alt for mye fiskesmak. De ble kastet med en gang. De var langt i fra utgått på dato.

Ellers gjør  jeg som enkelte andre her. Kjøper Findus på tilbud.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor? Hvis EMV er best, hva da? Disse produktene har vunnet mange tester i konkurranse med de kjente merkene. 

Er det ikke bedre å velge utfra kvalitet, i stedet for å henge seg opp i merker?

Anonymkode: 0e388...e0b

1. De kjente merkene har brukt tid og ressurser på å utvikle produkter som blir kopiert av EMV. Det blir mindre produktutvikling hvis de kjente merkene ikke tjener penger på produktene sine.

2. Målet til EMV er å presse konkurrentene ut av markedet for så å skru opp prisen.

3. Det blir samlet ennå mer makt hos butikkkjedene når de har bukta og begge endene.

Endret av Hateridioter
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Så du vet helt sikkert at det ikke er de samme fiskebåtene som fanger Findus og First Price fisk? 

Du kan lese mer på linken jeg inkluderte.

Du kan også lese på boksene til Findus som er sertifiserte og se hvor fisken er fisket, også kan du sammenligne det med boksene til First Price, hvor du kan se hvor fisken er blitt oppdrettet.

Endret av Bålkaffe
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (18 minutter siden):

Du kan også lese på boksene til Findus som er sertifiserte og se hvor fisken er fisket, også kan du sammenligne det med boksene til First Price, hvor du kan se hvor fisken er blitt oppdrettet.

Hva? Er det oppdrettsfisk i First Price fiskepinner? Det tror jeg ikke engang NRK, som skrev artikkelen, vet.. 

Skrevet

Fordi bare findus har glutenfrie fiskepinner. De ekstremt skjeldne gangene vi har lyst på noe slikt så er alternativene ikke-eksisterende hos butikkenes egne merkevarer.

Med cøliaki i hus er det ikke valgfritt.

Anonymkode: 8fb7b...e65

• Hjerte 2
Skrevet

Bare et par misforståelser jeg må rette opp: Fiskepinner er ikke frityrmat, med mindre man frityrsteker dem (det er vel heller sjelden at folk gjør det). Fiskepinnene til FP er også MSC-sertifisert. Det betyr at det det er villfisk, og at produktet kommer fra et bærekraftig fiskeri.

• Nyttig 2
Skrevet

Findus! God, gammeldags feskegratæng! 

Anonymkode: 8cca3...e27

• Liker 2
Skrevet
Bålkaffe skrev (55 minutter siden):

Pawn Hearts skrev (31 minutter siden):

Bare et par misforståelser jeg må rette opp: Fiskepinner er ikke frityrmat, med mindre man frityrsteker dem (det er vel heller sjelden at folk gjør det). Fiskepinnene til FP er også MSC-sertifisert. Det betyr at det det er villfisk, og at produktet kommer fra et bærekraftig fiskeri.

Hva er egentlig riktig her? Er jo to motstridende kommentarer. 

Skrevet

Hvis "Gjerrigknarken" har uttalt seg i en sak, så vet jeg helt sikkert at det er sludder. Personlig mener jeg at han er for tvilsom til å brukes i artikler. 

Selv han burde visst at selv om jeg i Kina kan kjøpe en bil som er nok så lik en BMW, så er det ikke en BMW. Hadde "fiskepinner" vært en beskyttet tittel for filet-deler dekket med noe, så hadde FP måttet kalle det "Jeg kan ikke tro at det ikke er fiskepinner"... Du blir ikke lurt om du velger kvalitet. Du blir lurt når du tar med FP-fiskepinner og finner ut at det er søppel, uansett hvor billig det er. 

Anonymkode: 7c011...386

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis "Gjerrigknarken" har uttalt seg i en sak, så vet jeg helt sikkert at det er sludder. Personlig mener jeg at han er for tvilsom til å brukes i artikler. 

Selv han burde visst at selv om jeg i Kina kan kjøpe en bil som er nok så lik en BMW, så er det ikke en BMW. Hadde "fiskepinner" vært en beskyttet tittel for filet-deler dekket med noe, så hadde FP måttet kalle det "Jeg kan ikke tro at det ikke er fiskepinner"... Du blir ikke lurt om du velger kvalitet. Du blir lurt når du tar med FP-fiskepinner og finner ut at det er søppel, uansett hvor billig det er. 

Nå er du ganske så nedlatende. Å kalle mat som veldig mange nordmenn har på middagsbordet for "søppel" er drøyt. Er dessuten ikke "gjerrigknarken" som finner på dette, innholdsfortegnelse viser jo at innholdet er identisk i begge pakkene fiskepinner. Og smaken er jo helt individuell. 

Mange andre EMV slår etter min mening merkevarer ned i støvlene. Mills kaviar, feks, klarer ikke den lenger, både extra og Prima er så mye bedre. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke valgt noen av delene, bruker ikke så mye  av ferdigmat, men av alle billigmerkene er First Price det største søppelet som finnes. Ser kjipt ut og null smak.

Livet er for kort til å spise dårlig mat. Jeg kan spare penger på mye, men ikke på mat.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjøper ikke FP produkter, har prøvd noen. Smaker hekk og ser ikke gode/delikate  ut heller, Betaler heller mer for mat, betaler for gode råvarer, både når det gjeelder fisk, kjøtt, fukt og grønt

Anonymkode: aec9e...799

Skrevet

Jeg kjøper ikke kjedenes EMV. 

Anonymkode: bb3a3...1f1

I👏    Ikke jeg heller

Anonymkode: f7ca5...6f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kjøper ikke FP produkter, har prøvd noen. Smaker hekk og ser ikke gode/delikate  ut heller, Betaler heller mer for mat, betaler for gode råvarer, både når det gjeelder fisk, kjøtt, fukt og grønt

Anonymkode: aec9e...799

Hvordan smaker en hekk?👀

Anonymkode: 581f1...0a0

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er egentlig riktig her? Er jo to motstridende kommentarer. 

Her ser du MSC-merket til høyre for nøkkelhullet:

FP fiskepinner

Jeg tror ikke de ville våget å lyve om noe sånt.

Endret av Pawn Hearts
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er du ganske så nedlatende. Å kalle mat som veldig mange nordmenn har på middagsbordet for "søppel" er drøyt. Er dessuten ikke "gjerrigknarken" som finner på dette, innholdsfortegnelse viser jo at innholdet er identisk i begge pakkene fiskepinner. Og smaken er jo helt individuell. 

Mange andre EMV slår etter min mening merkevarer ned i støvlene. Mills kaviar, feks, klarer ikke den lenger, både extra og Prima er så mye bedre. 

Det er det samme innholdet  i en kebab og en kebab-smoothie også, men jeg vet ikke om jeg hadde valgt sistnevnte. Det er så klart bedre å servere FP-fiskepinner enn andre, mer usunne ting, og har en ikke råd, så er det jo ikke spesielt uheldig. Men det er langt  derifra til å stå frem og si at butikkene lurer oss når de selger to helt ulike produkter til en derfor ulik pris.

En må nesten ha såpass store psykiske problemer rundt pengebruk at en velger å spise oppsopede brødrester fra søppeldunken i butikken for å tro at butikkene lurer oss der.. 

• Liker 1
Skrevet

Nå kjøper jeg mye FirstPrice produkter, men syntes deres fiskepinner, fiskekaker og fiskegrateng smaker pappa! 

Anonymkode: e0b1b...790

• Liker 1
Skrevet

Nå kjøper jeg mye FirstPrice produkter, men syntes deres fiskepinner, fiskekaker og fiskegrateng smaker pappa! 

Anonymkode: e0b1b...790

Ikke så mange av oss som vet hvordan fedrene våre smaker, og kan sammenligne 😄

• Liker 6
Skrevet

Jeg er fleksetarianer, altså veggis som spiser litt fisk av og til. Jeg sparer mye penger på å ha en del bønner som proteinkilde og når jeg vil ha panert fisk kjøper jeg Findus gourmettorsk for da vil jeg ha noe som smaker godt. Jeg har prøvd fiskepinner fra First Price og det var rett og slett for stygt til at jeg klarte å spise det. Ellers handler jeg en del ting fra First Price og følger med på tilbud. 

Anonymkode: 26957...96c

Skrevet (endret)

Fiskekakene er helt OK. Vet ikke om jeg har smakt Fiskegratengen. Er forsåvidt enig med de som går til skrittet å kalle FirstPrice for søppel blir å ta det alt for langt.. Er vel samme gjengen som kaller Max boller,Vilti etc for søppel. Mat Nordmenn spiser hver eneste dag,og som mange faktisk synes er veldig godt. Er gjerne noe uheldig med ordvalget. For er jo mye jeg og kunne skrevet er søppel,som bare er mat jeg ikke liker. 

Endret av Fant80
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...