AnonymBruker Skrevet 23. oktober #1 Del Skrevet 23. oktober Jeg har bachelor og har ei stilling som i utgangspunktet krever master. Det har siden ansettelsen vært avtalt med arbeidsgiver at jeg skal ta denne masteren på sikt. I forkant av dette ønsker jeg innspill på ting jeg bør avklare/forhandle på. Hvilke goder har dere fått ifbm studering? Kan jeg f.eks be om betalte lesedager/eksamensdager? Hvor mange? Er det en totalsum eller pr fag? Kan jeg be om å forhåndsavtale lønnsforhøyelse når studiet er ferdig? Kan jeg be om å gå ned i stilling men ikke tilsvarende ned i lønn? Kan jeg be om at arbeidsgiver betaler pensum? Jeg skjønner at jeg ikke kommer til å få alt dette men jeg vet ikke hva og hvor mye jeg kan be om. Det vil gi en markedsmessig verdi for bedriften at jeg tar denne utdannelsen. Jeg er voksen med mann/hus/bil/barn, og kan derfor ikke gå så himla mye ned i lønn. Er det andre ting jeg bør tenke på ifbm dette? Anonymkode: ff00e...fc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #2 Del Skrevet 23. oktober Greit å avklare om du jobber privat/statlig/kommunalt før man svarer deg, videre er ofte fagforeningen og diverse føringer i bedriften en god plass og starte. Anonymkode: ef993...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #3 Del Skrevet 23. oktober Hvis du har blitt ansatt med lavere kompetanse enn det som egentlig var kravet, på betingelse av at du videreutdanner deg, er det vel begrenset hvor mye du kan kreve goder med henvisning til bedriftens fordeler ved dette. Men fagforening er alltid et godt sted å starte. Anonymkode: 6a2fc...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #4 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Greit å avklare om du jobber privat/statlig/kommunalt før man svarer deg, videre er ofte fagforeningen og diverse føringer i bedriften en god plass og starte. Anonymkode: ef993...ab2 Privat. Lite selskap med ingen føringer Anonymkode: ff00e...fc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #5 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har blitt ansatt med lavere kompetanse enn det som egentlig var kravet, på betingelse av at du videreutdanner deg, er det vel begrenset hvor mye du kan kreve goder med henvisning til bedriftens fordeler ved dette. Men fagforening er alltid et godt sted å starte. Anonymkode: 6a2fc...015 Ingen betingelse. Fikk jobben uansett og blir ikke oppsagt om jeg ikke tar utdannelsen. Lite sted med vanskeligheter for å få kvalifiserte ansatte. Anonymkode: ff00e...fc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå