AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #1 Del Skrevet 23. oktober 2024 Vi er et par i femtiårene. Har bodd sammen i 2 år. Jeg har en venninnegjeng som jeg treffer iblant. Vi har middager, treffes på byen kanskje 6-8 ganger i året og reiser på tur en gang i året. Vi er en slags «klubb», kjenner hverandre pga - vip ikke I akkurat hvordan - men la oss si «barselgruppe», strikkeklubb, barnehagemammaer, nabokona, noe i den stilen.Vanligvis er det bare oss damer, men er par ganger i årenes løp har vi hatt med mennene våre. Men jeg var singel i mange år så ta møtte jeg selvsagt uten mann. Nå har vi lenge planlagt middag med menn. For mange måneder siden. Jeg har gledet meg. Vi skal være hos en av de andre, har betalt inn penger til innkjøp av mat og vin og planlagt meny sammen. Men nå er samboer syk. Såpass at det godt kan hende han ikke blir frisk til lørdag. Ganske så skral og skrøpelig, såpass at det er litt synd på ham. Så han kan kanskje ikke gå på festen. Er det dårlig gjort av meg hvis jeg går uten ham? Anonymkode: 3e304...55e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Jones Skrevet 23. oktober 2024 #2 Del Skrevet 23. oktober 2024 Med mindre mannen var alvorlig syk og trengte tilsyn hadde jeg dratt uten å mukke. Samme hadde jeg forventet av ham om det var motsatt. Kos deg! 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #3 Del Skrevet 23. oktober 2024 Nei herregud. Jeg hadde gått på middagen ja. Trur mannen min hadde flira hvis jeg sa at jeg ikke går siden du er syk. Er han ikke arvelig syk og må på sykehus og slik så kos deg med en bedre middag du. Du kommer til å stor kose deg. Anonymkode: f6869...4c6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet 23. oktober 2024 #4 Del Skrevet 23. oktober 2024 Nei, så lenge han ikke er døden eller innleggelse nær må du selvfølgelig dra og kose deg. Hvorfor skulle du det vært et problem eller dårlig gjort? Dårlig gjort om du er syk, drar og smitter de andre. Men ikke ellers 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 23. oktober 2024 #5 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det dårlig gjort av meg hvis jeg går uten ham? Anonymkode: 3e304...55e Eh nei... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #6 Del Skrevet 23. oktober 2024 Hvis du er så bekymret at du ikke klarer slappe av eller hygge deg kan du velge. Hvis du ubekymret drar på jobb de andre dagene kan du dra i selskap også. Anonymkode: 9b59b...a52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #7 Del Skrevet 23. oktober 2024 Da går vi bare alene. Det har skjedd noen ganger gjennom et langt samliv - også til bryllup i utlandet. Om han hadde brukket foten og vært hjelpesløs ville jeg selvfølgelig blitt hos han om det var et venninnetreff. Men om det var noe som var planlagt i lang tid ville han bare hørt med en kompis, eller svigermor, om de kunne vært der noen timer. Anonymkode: 056cf...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #8 Del Skrevet 23. oktober 2024 Man skal ikke begrenses av ett forhold da er forholdet usunt. Man skal kunne gjøre som man vill og den andre skal ville at man gjør som man har lyst 😊og være ettpar betyr ikke at man gjør alt sammen man skal ha ett egent liv. Anonymkode: 39241...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 23. oktober 2024 #9 Del Skrevet 23. oktober 2024 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #10 Del Skrevet 23. oktober 2024 Hehe, nei, finnes ikke dårlig gjort. Han synes sikkert det er litt deilig å få huset for seg selv også 😇 Anonymkode: d093e...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #11 Del Skrevet 23. oktober 2024 Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort av deg om du avlyser, du har planlagt dette i månedsvis med venninnene dine, og nå vil du ikke fordi du må gå alene? Du overlevde middager med par når du var singel, du overlever nå også... Noe av det jeg synes er kjipest med venner som får seg kjæreste er at de blir fullstendig avhengig av dem, og plutselig ikke kan være sosial lengre uten å ha med kjæresten. Anonymkode: e1d51...559 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #12 Del Skrevet 23. oktober 2024 Så lenge det ikke er noe smittsomt og mannen klarer seg selv drar jeg på planlagte arrangementer uten han hvis han er syk. Anonymkode: 175c2...aa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #13 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort av deg om du avlyser, du har planlagt dette i månedsvis med venninnene dine, og nå vil du ikke fordi du må gå alene? Du overlevde middager med par når du var singel, du overlever nå også... Noe av det jeg synes er kjipest med venner som får seg kjæreste er at de blir fullstendig avhengig av dem, og plutselig ikke kan være sosial lengre uten å ha med kjæresten. Anonymkode: e1d51...559 Jeg vil tro at ts tenkte på om det var dårlig gjort ovenfor samboeren dersom hun drar, tviler på det var fordi hun ikke ville gå på festen alene.. Anonymkode: 0bf53...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 23. oktober 2024 #14 Del Skrevet 23. oktober 2024 Nei. Hva synes din samboer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #15 Del Skrevet 23. oktober 2024 Det lange innlegget for å spørre om du kan gå ut når samboeren din er syk. Ja, det kan du. Anonymkode: 80366...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23. oktober 2024 #16 Del Skrevet 23. oktober 2024 Dersom han trenger ettersyn blir du hjemme. Etter det du skriver er han ikke så syk, og da er det bare å dra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #17 Del Skrevet 23. oktober 2024 Brunello skrev (9 minutter siden): Dersom han trenger ettersyn blir du hjemme. Etter det du skriver er han ikke så syk, og da er det bare å dra. Blir du hjemme fra jobb om kona trenger "ettersyn"? Anonymkode: 056cf...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23. oktober 2024 #18 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Blir du hjemme fra jobb om kona trenger "ettersyn"? Anonymkode: 056cf...a33 Det kommer selvsagt an på hvor syk hun er. Men er vi i grenseland for sykehusinnleggelse, hadde jeg sikkert tatt meg fri et par dager. Og vurderingen er noe annerledes på fritiden. Men har partneren sterke smerter og er skikkelig syk, tror jeg de fleste hadde blitt hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #19 Del Skrevet 23. oktober 2024 Brunello skrev (9 minutter siden): Det kommer selvsagt an på hvor syk hun er. Men er vi i grenseland for sykehusinnleggelse, hadde jeg sikkert tatt meg fri et par dager. Og vurderingen er noe annerledes på fritiden. Men har partneren sterke smerter og er skikkelig syk, tror jeg de fleste hadde blitt hjemme. Du skrev ettersyn. Ikke sykehusinnleggelse. Det er jo noe helt annet. Da bør man jo bli med. Anonymkode: 056cf...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23. oktober 2024 #20 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skrev ettersyn. Ikke sykehusinnleggelse. Det er jo noe helt annet. Da bør man jo bli med. Anonymkode: 056cf...a33 Trenger et voksent menneske ettersyn, sier det seg selv at vedkommende er veldig syk. Voksne mennesker trenger ikke ettersyn så lenge de er beviste og klarer å redegjøre for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå