Gå til innhold

Diabetes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. jeg skal til lege men problemet er at jeg ikke er hjemme men hos en kompis og skal være her lenge. MEN jeg får ikke dette ut av hodet så må høre om erfaringer. Jeg har lenge slitet med kraftig svimmelhet og kvalme. Mye do gåing og tørste men tenkte ikke så nøye på dette før nå. Men svimmelheten og kvalmen er ekstrem. Kommer periodes vis i løpet av ukene. Hatt dette lenge. Vært hos ØNH og dette var ikke krystallsyke eller noe. Legen mener angst noe jeg ikke er enig i. Han ville ikke undersøke meg mer eller sende meg på f.eks. Mr eller noe. Jeg er dritt lei.. Men så kom dette litt i hodet på meg. Når jeg blir dårlig blir jeg kjempe dårlig.. kjevler, kaster opp, svimmel, blek i ansiktet og ja mer. Er så desperat til og finne ut av dette da alt bare er så ubehagelig og vondt… hva tenker dere? Beklager for rotete tekst men håper dere forstår.

Anonymkode: e6509...bce

Skrevet

Puster du tungt og drikker mye? Kan du få noen til å lukte på pusten din? Lukter det aceton, er det mest sannsynlig diabetes.

Skrevet

Men du har jo allerede en tråd om dette hvor du får svar. Kraftig svimmelhet og kvalme er kjempeskummelt, men det er ofte helt uskylde årsaker til det. Altså ikke noe som er alvorlig. Gå til en behandler som behandler nakkespenninger og gir deg øvelser for å trene opp balansen. 

Jeg var ekstremt svimmel selv (med kvalme), kunne ikke gå rett linje eller sitte oppreist. 

Ring legekontoret for å høre hvilke blodprøver som er tatt. Har du hatt covid nylig, altså i forkant av symptomene? 

Anonymkode: 549b6...9f8

Skrevet

Ja så det nå skrev litt vel fort her. Men kan slette denne

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei.. jeg skal til lege men problemet er at jeg ikke er hjemme men hos en kompis og skal være her lenge. MEN jeg får ikke dette ut av hodet så må høre om erfaringer. Jeg har lenge slitet med kraftig svimmelhet og kvalme. Mye do gåing og tørste men tenkte ikke så nøye på dette før nå. Men svimmelheten og kvalmen er ekstrem. Kommer periodes vis i løpet av ukene. Hatt dette lenge. Vært hos ØNH og dette var ikke krystallsyke eller noe. Legen mener angst noe jeg ikke er enig i. Han ville ikke undersøke meg mer eller sende meg på f.eks. Mr eller noe. Jeg er dritt lei.. Men så kom dette litt i hodet på meg. Når jeg blir dårlig blir jeg kjempe dårlig.. kjevler, kaster opp, svimmel, blek i ansiktet og ja mer. Er så desperat til og finne ut av dette da alt bare er så ubehagelig og vondt… hva tenker dere? Beklager for rotete tekst men håper dere forstår.

Blir du kjempedårlig i perioder, så er det når du er dårlig du må bli tilsedt av lege, ikke når du føler deg frisk. 
Og får å få dette til, så må du kontakte legevakten når du får «anfall» der du blir dårlig. 
Du skriver mye dogåing, men er det urin eller avføring som krever at du må gå? 
Hvor mye du ca drikker i løpet av dagen er og noe du må måle. Drikkeflaske til alt du drikker og notert hver gang du fyller flaska og hvor mye flaska inneholder i dl. 
Du må ha mål på tingene for å vite, sikkert. 
Når du periodevis blir dårligere, uten å fortelle om du er dårligere 1 gang i uka eller oftere/sjeldnere så er det umulig å vurdere om diabetes er grunnen. De jeg kjenner som har fått diabetes blir gjevne dårligere til de kommer seg til lege og får diagnosen.

Anonymkode: 2552c...6eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...