Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #1 Skrevet 26. februar 2006 Jeg og dama mi var elskere en måneds tid. Etter det gikk det tre måneder før vi så hverandre igjen. Da ble vi sammen, og har vært det etterpå. Tidligere i uka fortalte hun at hun hadde hatt sex men en i klassen sin ca 3 uker før vi ble sammen. Siden vi ikke var sammen så har jeg vel egentlig ikke noen rett til å føle at dette er ukomfortabelt? På en måte føler jeg det som om hun var utro. Er jeg helt på jordet?
Kristin S Skrevet 26. februar 2006 #3 Skrevet 26. februar 2006 Nei ho var da ikke utro. Dere var jo ikke sammen?
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #4 Skrevet 26. februar 2006 Det å være elskere, ligger det ikke i sakens natur at man ikke har noe krav på hverandre? Mulig jeg trenger å få definert begrepet?
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #5 Skrevet 26. februar 2006 Du er helt på jorde. Du er så på jorde at du ikke kan komme inn på jordet igjen.
Gjest gjest1 Skrevet 26. februar 2006 #6 Skrevet 26. februar 2006 Hvis dere ikke var sammen var hun ikke utro.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #7 Skrevet 26. februar 2006 man har ikke noe krav på en elsker. Utroskap er bare vist man har sex med mens man er sammen med noen, Man kan ikke vere utro mot en elsker.
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #8 Skrevet 26. februar 2006 Så lenge dere ikke hadde noen avtale om at dere var exclusive i elskerdelen har hun ikke gjort noe galt synes jeg
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #9 Skrevet 26. februar 2006 Jeg er trådstartern. Jeg mener jo selvfølgelig ikke at hun har vært utro! Jeg fikk bare den følelsen som jeg tror jeg hadde fått om hun faktisk hadde vært utro. Også ville jeg egentlig høre om dere hadde noen argumenter som gjør at jeg får bort den følelsen.
:-) anna Skrevet 26. februar 2006 #10 Skrevet 26. februar 2006 Hun har ikke gjort noe galt, men det betyr ikke at du ikke har rett til å synes at det er litt sårt. Det er noe med at man gjerne vil tro at den andre ønsket seg et forhold en tid før man ble sammen. Og at man var så sterkt tilstede i den andres tanker at det ville være utenkelig for henne å ha sex med noen andre. Selv om man ikke var sammen så betyr jo ikke det at alt startet den dagen man ble sammen. Man ble jo gjerne sammen fordi man hadde flørtet og kikket på hverandre en stund. Og den perioden før man blir sammen er jo veldig magisk... Mye spenning og følelser. Usikkerhet og forelskelse. Jeg skjønner godt at det føles feil at hun hadde sex med en annen i den perioden. Men i bunn og grunn er det deg hun har valgt. Det er deg hun er sammen med fordi hun ønsket å ha deg i livet sitt i større grad enn da dere var elskere. (Dessuten sier det jo litt om at hun synes du er bra på den måten også, når hun går fra å være elskere til å ville ha deg hver dag og hele tiden )
Wabbit Skrevet 26. februar 2006 #11 Skrevet 26. februar 2006 Enig med anna her! Det er vel vanlig å føle slik.. Selvom du ikke var sammen med henne var du følelsesmessig knyttet til henne. Enhver som har følelser for en annen vil finne det litt kjipt når en blir fortalt om slike ting... Hun var i det minste ærlig mot deg, så dere har i alle fall begynt på et forhold basert på ærlighet! Er ikke det det viktigste da? Lykke til!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. februar 2006 #13 Skrevet 27. februar 2006 Du er nok helt på jordet ja. Synes at du reagerer med litt sjalusi her. Siden dere nå er sammen tyder det jo på at du har hatt følelser for henne en stund. Ta det som et godt tegn at hun forteller deg dette og er helt ærlig. Og kos deg i forholdet videre. Det er deg hun har valgt. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #14 Skrevet 28. februar 2006 Du er nok helt på jordet ja. Synes at du reagerer med litt sjalusi her. Siden dere nå er sammen tyder det jo på at du har hatt følelser for henne en stund. Ta det som et godt tegn at hun forteller deg dette og er helt ærlig. Og kos deg i forholdet videre. Det er deg hun har valgt. Lykke til ← Trådstarter igjen. Vi ble elskere fire måneder før vi ble sammen. Jeg fikk følelser etter noen uker. Det fikk også hun sier hun. Jeg har ikke ønsket meg andre jenter enn henne etter jeg fikk følelser for henne. Tre uker før vi ble sammen så hadde hun altså sex med en annen. Det gjør at jeg lurer på hvor interessert hun egentlig er i meg. Og ja, jeg reagerer med sjalusi, og det er umodent. Jeg vet det. Er det unormalt i en sånn situasjon? At jenta jeg hadde følelser for hadde sex med en annen mens hun sier hun hadde følelser for meg....
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #15 Skrevet 28. februar 2006 Jeg er forøvrig den samme som startet tråden Hun var notorisk utro tidligere Kanskje mest derfor jeg er sjalu nå.
Gjest Binna Skrevet 28. februar 2006 #16 Skrevet 28. februar 2006 Trådstarter igjen. Vi ble elskere fire måneder før vi ble sammen. Jeg fikk følelser etter noen uker. Det fikk også hun sier hun. Jeg har ikke ønsket meg andre jenter enn henne etter jeg fikk følelser for henne. Tre uker før vi ble sammen så hadde hun altså sex med en annen. Det gjør at jeg lurer på hvor interessert hun egentlig er i meg. Og ja, jeg reagerer med sjalusi, og det er umodent. Jeg vet det. Er det unormalt i en sånn situasjon? At jenta jeg hadde følelser for hadde sex med en annen mens hun sier hun hadde følelser for meg.... ← Dette skjedde jo før dere ble kjærester. Hun hadde jo heller ingen garanti på at du bare drev med henne. Synes du skal sette en strek over det og nyte det stedet dere er nå!
valentino Skrevet 7. mars 2006 #17 Skrevet 7. mars 2006 Dette er jo et klassisk eksempel på at jenter raser fra seg. Er hun i dette tilfellet i stand til å holde seg til en gutt?
Hu i Svingen Skrevet 7. mars 2006 #18 Skrevet 7. mars 2006 Dette er jo et klassisk eksempel på at jenter raser fra seg. Er hun i dette tilfellet i stand til å holde seg til en gutt? ← Hvorfor skulle hun ikke være det?
valentino Skrevet 7. mars 2006 #19 Skrevet 7. mars 2006 Hvorfor skulle hun ikke være det? ← Hvorfor skulle hun det? Det later til at hun ikke har noen vanskeligheter for å finne seg noen andre. Det later også til at terskelen for dette er veldig lav. Hva da om forholdet går litt dårlig en periode?
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #20 Skrevet 7. mars 2006 Hvorfor skulle hun det? Det later til at hun ikke har noen vanskeligheter for å finne seg noen andre. Det later også til at terskelen for dette er veldig lav. Hva da om forholdet går litt dårlig en periode? ← Du har en mann og en kvinne her som startet på likt grunnlag som elskere. Som man reder så ligger man. Han gikk inn i en type forhold der han ikke ville ha noen krav på seg. Men nå vil han plutselig ha krav på henne? Dersom hun raser fra seg er vel han like skyldig i samme tankegang? Dobbeltmoral er noe menn er rasende gode på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå