AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #1 Del Skrevet 23. oktober 2024 De er vel ansatt i kommunen eller fylkeskommunen? Får de sparken eller blir de tilbudt andre stillinger i kommunen/fylkeskommunen? Jeg hører ofte folk si at det er nesten umulig å miste jobben i offentlig stilling... Anonymkode: 474d1...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #2 Del Skrevet 23. oktober 2024 Det er absolutt ikke umulig å bli oppsagt hvis man jobber i det offentlige!! Det er bare tull. Det er en formell prosess rundt det, om jeg ikke husker feil skal arbeidsgiver vurdere kompetansen til arbeidstaker og om hen kan tilbys stilling et annet sted i organisasjonen. Da har man fortrinnsrett, så fremt man er formelt kvalifisert og (tror jeg) det er en tilsvarende stilling. Denne stillingen kan være på et annet sted geografisk. Så det blir jo ikke så enkelt hvis man for eksempel er biologilærer, og linjen blir flyttet til en skole 10 mil unna, og de trenger flere biologilærere fordi de nå får flere elever - men man kan ikke pendle, og kan ikke flytte (for eksempel pga partners jobb). Hvis man ikke får annen stilling i virksomheten blir man oppsagt. Man har vel fortrinnsrett hvis det lyses ut en tilsvarende stilling i løpet av de neste 1-2 årene også. Anonymkode: 149d4...60c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #3 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er vel ansatt i kommunen eller fylkeskommunen? Får de sparken eller blir de tilbudt andre stillinger i kommunen/fylkeskommunen? Jeg hører ofte folk si at det er nesten umulig å miste jobben i offentlig stilling... Anonymkode: 474d1...665 Når arbeidsplassen avvikles er det såklart mulig og miste stillingen sin. Anonymkode: ea594...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #4 Del Skrevet 23. oktober 2024 Nå husker ikke jeg helt de riktige begrepene, men de blir der det er mulig flyttet til andre skoler. De det ikke er behov for kommer i en overtallig-kvote. De har fortrinn på nye undervisningsstillinger i en viss periode. Lykkes ikke det mister de jobben. Anonymkode: 2ffad...a3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 23. oktober 2024 #5 Del Skrevet 23. oktober 2024 Det er førti år siden at en fast stilling i fylkeskommunen var helt sikker. Vi lever med politikere som endrer og legger ned og i løpet av mine 12 år i fylket har stillingen min vært i fare fire ganger. Det er ikke noe sikkerhetsnett som det var, men man kan bli omplassert hvis det er behov på andre skoler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå