AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #1 Skrevet 23. oktober 2024 Har de peiling? Eller må jeg bare belage meg på Oslo-advokatene? En saksbehandler der gir meg beskjed om at ingen dokumenter er mottatt. Jeg finner lett selv samtlige innsendte dokumenter på Nav sin side. Jeg søker om endret inntektsgrense i kombinasjon med gradert ufør fordi det er gjort en altfor lav innberetning fra langt tilbake. Dette må beregnes av en kyndig person hos Nav/ytelser. Jeg har til og med med denne søknaden og for sikkerhets skyld sendt alt av dokumenter pr.post. I tillegg har saksbehandleren servert meg noen totalt inkompetente spørsmål. Ikke får jeg snakke med rette vedkommende heller, for å få klarhet i dette. De ansatte hos Nav/ytelser skal i utgangspunktet slippe kundekontakt. Men det virker ikke som denne personen har oversikt i det hele tatt og jeg er redd for at 6 mnd ventetid og at saken nå skal behandles går fullstendig i dass. Anonymkode: c5e4f...f46
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #2 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har de peiling? Eller må jeg bare belage meg på Oslo-advokatene? En saksbehandler der gir meg beskjed om at ingen dokumenter er mottatt. Jeg finner lett selv samtlige innsendte dokumenter på Nav sin side. Jeg søker om endret inntektsgrense i kombinasjon med gradert ufør fordi det er gjort en altfor lav innberetning fra langt tilbake. Dette må beregnes av en kyndig person hos Nav/ytelser. Jeg har til og med med denne søknaden og for sikkerhets skyld sendt alt av dokumenter pr.post. I tillegg har saksbehandleren servert meg noen totalt inkompetente spørsmål. Ikke får jeg snakke med rette vedkommende heller, for å få klarhet i dette. De ansatte hos Nav/ytelser skal i utgangspunktet slippe kundekontakt. Men det virker ikke som denne personen har oversikt i det hele tatt og jeg er redd for at 6 mnd ventetid og at saken nå skal behandles går fullstendig i dass. Anonymkode: c5e4f...f46 Antagelig har de mye bedre greie på saken enn deg. Antagelig har de rett i at de mangler dokumenter. Du er bare ikke kompetent nok til å finne ut hvilke. Tror du skal tenke over hva ordet saksbehandler betyr, og faktisk svare på det du mener er inkompetente spørsmål. Anonymkode: 7e62b...b08 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #3 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har de peiling? Eller må jeg bare belage meg på Oslo-advokatene? En saksbehandler der gir meg beskjed om at ingen dokumenter er mottatt. Jeg finner lett selv samtlige innsendte dokumenter på Nav sin side. Jeg søker om endret inntektsgrense i kombinasjon med gradert ufør fordi det er gjort en altfor lav innberetning fra langt tilbake. Dette må beregnes av en kyndig person hos Nav/ytelser. Jeg har til og med med denne søknaden og for sikkerhets skyld sendt alt av dokumenter pr.post. I tillegg har saksbehandleren servert meg noen totalt inkompetente spørsmål. Ikke får jeg snakke med rette vedkommende heller, for å få klarhet i dette. De ansatte hos Nav/ytelser skal i utgangspunktet slippe kundekontakt. Men det virker ikke som denne personen har oversikt i det hele tatt og jeg er redd for at 6 mnd ventetid og at saken nå skal behandles går fullstendig i dass. Anonymkode: c5e4f...f46 Hvor lang tid er det siden du sendte inn papirene? Mitt inntrykk er at papirer, uansett hvilke, skal ti skanning før de kommer tilbake i systemet og lander hos rette avdeling. kan dette være forklaringen? Før du går til advokat anbefaler jeg deg å ta en telefon til Sivilombudet og forklarer saken og spør om råd videre. Anonymkode: bbfea...915 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #4 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvor lang tid er det siden du sendte inn papirene? Mitt inntrykk er at papirer, uansett hvilke, skal ti skanning før de kommer tilbake i systemet og lander hos rette avdeling. kan dette være forklaringen? Før du går til advokat anbefaler jeg deg å ta en telefon til Sivilombudet og forklarer saken og spør om råd videre. Anonymkode: bbfea...915 Saksbehandleren tok endelig kontakt og sa nå at alt var funnet. Fint, for det gjorde jeg også, på nav sin side i min saksliste. Og nå var det kun ett stk.spørsmål som det ble lurt på, denne var så enkel og logisk at vedkommende burde regnet ut dette selv. Når det fra saksbehandler etterlyses opplysninger fra meg som vedkommende både beskriver og beviselig har fra før blir jeg ikke særlig imponert. Det er mye dokumentasjon som skal måtte fordøyes av denne saksbehandleren, fra flere arbeidsforhold og langt tilbake i tid.. så ja, engstelig er jeg. Anonymkode: c5e4f...f46
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #5 Skrevet 23. oktober 2024 Jeg synes også slikt er frustrerende, men noen ganger må man bare være tålmodig og la folk få tid til å finne ut ting. Pass på at du følger opp og setter deg inn i alt som sendes deg/sies, så går det helt sikkert fint 🙂 Anonymkode: f9ca3...10d 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #6 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Saksbehandleren tok endelig kontakt og sa nå at alt var funnet. Fint, for det gjorde jeg også, på nav sin side i min saksliste. Og nå var det kun ett stk.spørsmål som det ble lurt på, denne var så enkel og logisk at vedkommende burde regnet ut dette selv. Når det fra saksbehandler etterlyses opplysninger fra meg som vedkommende både beskriver og beviselig har fra før blir jeg ikke særlig imponert. Det er mye dokumentasjon som skal måtte fordøyes av denne saksbehandleren, fra flere arbeidsforhold og langt tilbake i tid.. så ja, engstelig er jeg. Anonymkode: c5e4f...f46 Har du vært ansatt noe sted hvor du opparbeider deg offentlig pensjon, kommune, eller stat? Da skal ting være innrapportert også der og du har ekstra dokumentasjon. Anonymkode: bbfea...915
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #7 Skrevet 23. oktober 2024 Du høres forutinntatt ut, og lite samarbeidsvillig. Personen du kommuniserer med er trolig en person som samler alle opplysninger og ikke samme person som kommer til å behandle søknaden - denne kommer til å være anonym for å unngå trusler og personhets. Anonymkode: 2a8bc...00b 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #8 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du høres forutinntatt ut, og lite samarbeidsvillig. Personen du kommuniserer med er trolig en person som samler alle opplysninger og ikke samme person som kommer til å behandle søknaden - denne kommer til å være anonym for å unngå trusler og personhets. Anonymkode: 2a8bc...00b Ikke så mye å tjene på det gitt. Da går jo saken i søpla, det skjønner jeg godt. Nettopp derfor har jeg gardert meg på alle fronter og sent mer info enn det stilles krav til, men relevant. Personen har nå et navn og det ser ut til at jeg nå har oppnådd en kommunikativ linje. Har heller ikke så mye å tjene på trusler og hets så det hopper jeg glatt over. Worst case, så er advokater som er spesialister på Nav saker. Håper ikke jeg kommer dit. Anonymkode: c5e4f...f46 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå