kitekatt Skrevet 26. februar 2006 #1 Skrevet 26. februar 2006 ? Skrev et utkast her isted, men er usikker på hva som skal være med i en slik tale. Skrev litt om hvordan vi møttes, barnet vi fikk, hvor flink pappa han er og hvor stor respekt jeg har for han. Tålmodogheten hans med meg og mine nykker, at han har lært meg økonomivett og følelsen han gir meg. mangler det noe? Hva skriver dere om? Min tale er på ca en A4 s.
Gjest gjest1 Skrevet 26. februar 2006 #3 Skrevet 26. februar 2006 Tja, kan jo legge ut skrible-notatene mine, om andre vil legge ut sine til inspirasjon, hadde det vore fint.. Bryllupstale til T (Ein morsom ting til kvar takk?) (prøve å vere litt tøff og morsom og, ikkje bare dillete og sentimental) (Må bruke manus eg, for viss eg sleppe meg laus uten, er eg redd eg blir skravlande til imåro?) Eg vil begynne med å si takk eg, trur eg. Takk til familie og venner som har tatt turen hit i dag. Det er dokke som gjør at bryllupet vårt skiller seg ut frå andre bryllup, det er dokke som gjør dagen vår spesiell. El, uten dokke hadde vi ikkje fått den bryllupsfesten vi vil ha!! Kjære svigerforeldre; Takk for at eg har blitt tatt så godt i mot av dokke (takk for at dokke har oppdratt T til å bli den flotte mannen han er ) Kjære besto og besten; Takk for at eg får lov til å vere reserve-barnebarnet dokkas !?!?!? Kjære mamma og pappa; Takk for at dokke har gjort meg trygg og sterk, sårbar og !?!??! Takk for alt eg har fått lære av dokke (!?!?!?!?) Takk for måten dokke har tatt T inn i familien Kjære søsken; Takk for at dokke er de dokke er! Noe med nye søsken!?!?!?!? + + + Kjære jentene mine; Takk for at dokke er verdens beste gjeng Takk for at dokke alltid stille opp, for at dokke får meg til å le og for at dokke ler av meg. Takk for alle minnene vi har sammen. Takk for at dokke har holdt ut med bryllupsmaset mitt, heretter love eg at det bare blir ”vanlig” mas fra meg igjen. Hehe.. Dokke betyr veldig mye for meg, eg er så utrulig stolt av dokke Det er stort for meg å kunne dele ein dag som dette med dokke. Eg er glad i dokke! Nevne artige historiar? Ski, hytteturar, festar, osv… Kjære T; i dag har eg blitt ”kåno” di, og eg kan endelig kalle deg ”mannen min” på orntlig. !??!?!?! Eg vart forelska i deg ein aprildag for fire år siden. Måten du tøysar med meg for å få meg til å le, dei viltre krøllene dine når du nett har vakna, og kyssa som smakar bringebær-drops – gjer at eg framleis er forelska i deg Klemmane eg får når eg ikkje fortener det. Det lure smilet ditt. De ærlige augene. Alt dette, Gjer at eg forelskar meg i deg igjen og igjen noe pjatt? Les dikt, eller delar av det? Ev. skrive om dikt, bruke delar av det? (No kjenner vi ikkje lenger regnet For kvar av oss vil vere eit vern for den andre No kjenner vi ikkje kulda For vi kan varme kvarandre No er det ikkje lenger noko som heiter einsemd For kvar av oss vil vere her for den andre) Vi er to menneske Men det ligg eitt liv framføre oss Når kveldsmørkret fell på Ser eg opp, og der er du Eg tar handa di du tar mi, og vi snur oss samtidig Vi ser på vegen vi har gått for å Komme til denne augneblinken av glede Det strekker seg etter oss Sjølv om framtida ligg framføre Ein lang veg Der kvar vending betyr nye oppdagingar Gammalt håp, ny latter Delt lukke Eventyret har nett starta… - I, 14. jan-05 Ei veke borte frå deg kan kjennes som eit år, mens eit år sammen med deg kan kjennes som ei veke. Likevel får du tida til å stå stille, og skapar små øyeblikk av lykke, som når du stoppe meg frå kvardagsmaset, ser på meg, og sir at du er glad i meg. Der eg er forsiktig og usikker oppmuntre du meg til å fortsette, og du bremse meg når entusiasmen min går for vidt. Du er min beste venn T. Min favoritt-person å diskutere med, fordi du ikkje alltid lar meg få det siste ordet (sjølv om det hender det også då.. hehe…) Du er mitt standpunkt i kvardagen. Eg lærer så mykje av deg – om deg – og med deg – og gledar meg til å fortsette med å oppdage og leve livet sammen med deg! Med gammalt håp og ny latter skal vi sammen skape ei delt lykke. For ærlighet, respekt og evig kjærlighet – skål!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #4 Skrevet 26. februar 2006 HVa med å takke foreldrene hans for å ha laget mannen i ditt liv? Første møtet med han og kanskje dem? En morsom historie? Og at du elsker han, og hvor kjekk han ser ut i dressen...
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 26. februar 2006 #5 Skrevet 26. februar 2006 Jeg skal ikke holde tale. Ikke mannen min heller. Kanskje litt dumt, men sånne taler blir fort så platte. Vi vet hvor høyt vi elsker hverandre, og trenger ikke bevitne det for hele verden..
Gjest gjesta Skrevet 26. februar 2006 #6 Skrevet 26. februar 2006 Skal lage en sang. Kommer ikke til å klare å holde tale Blir altfor rørt...
Lassie Skrevet 26. februar 2006 #7 Skrevet 26. februar 2006 Fikk klumpen i halsen bare av å lese ditt tale-utkast, jeg, veslo. Og dermed tror jeg jammen jeg bestemte meg for at jeg ikke kan holde noen tale....
Gjest Fruktkake Skrevet 26. februar 2006 #8 Skrevet 26. februar 2006 På bryllupsbloggen vår pågår det en avstemning nå om jeg skal holde tale eller ikke. Haha liksom. Men jeg tror jeg skal holde uansett. Den skal være kort, det er alt jeg har rukket å tenke på. Jeg tror neppe Øyvind kommer til å holde tale. Han liker ikke å snakke i store forsamlinger, og jeg er redd frykten for dette kommer til å overskygge gleden over dagen for ham.
Gjest gjest1 Skrevet 26. februar 2006 #9 Skrevet 26. februar 2006 Fikk klumpen i halsen bare av å lese ditt tale-utkast, jeg, veslo. : ← Så herleg!!
Trampe Skrevet 26. februar 2006 #10 Skrevet 26. februar 2006 Fikk tårer i øynene jeg nå, Veslo. Nydelig! Lurer på om jeg greier å holde en tale... Jeg kunne aldri holdt den talen der, jeg hadde begynt å gråte midt i første setning.
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2006 #11 Skrevet 27. februar 2006 Fikk tårer i øynene jeg nå, Veslo. Nydelig! ← Det var kjekt at du syns!!! Det er berre eit veldig foreløpig utkast då, men i alle fall ein peikepinn på kva eg kan tenke meg å ha med...
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 27. februar 2006 #12 Skrevet 27. februar 2006 Det var en nyyydelig tale Veslo :rosasmil:
Augustbrud02 Skrevet 27. februar 2006 #13 Skrevet 27. februar 2006 Og dette er talen jeg hadde, kanskje du kan hente ut noen ideer eventuelt.... Så var det altså min tur til å si noen ord, og jeg har noen personer jeg ønsker å si noe til. Kjære <forloveren min>. Først må jeg bare få si tusen takk for et vennskap som har vart i snart 24 år. Vi har enormt mange minner sammen, og disse håper jeg vi klarer å ta vare på i årene som kommer begge to. Vi hadde også et skikkelig flott utdrikningslag. Jeg satte veldig pris på den fine dagen og alt som var ordnet i stand for meg. Jeg synes det var kjempekoselig med alle som var der, så all ære til en god venninne og forlover. Kjære <moren min>. Takk for at du har stilt opp for meg i alle år og vært en så god mor. Innimellom kanskje litt mye hønemor, mens andre ganger har du gitt med rom til å stå på egne ben. Når du i nå sitter her med en nygift datter, håper jeg du vil fortsette å støtte <mannen min> og meg på samme måten som du har støttet meg i alle år. Jeg må også si mange tusen takk til <moren min sin samboer>, som har stilt opp for meg i ett og alt i alle disse årene. Du har aldri vært vond og be når jeg har trengt hjelp til noe, jeg lurer stadig på hva både mor og jeg skulle gjort uten deg. Jeg setter veldig stor pris på at du har blitt en naturlig del av familien vår. Kjære Svigerfamilie. I løpet av det året vi bodde i <stedet vi bodde>, føler jeg at vi lærte hverandre å kjenne veldig bra. Jeg er veldig glad for det i dag, og jeg kan med sikkerhet si at bedre svigerfamilie, nei det kunne jeg aldri i verden fått. Jeg håper også vi i kommende år kan knytte et ennå sterkere bånd alle sammen. Jeg setter stor pris på dere og måten dere har tatt meg inn i familien på. Kjære <mannen min>. I dag er den største dagen i mitt liv, og jeg har aldri sett deg flottere enn da du stod og ventet på meg i det jeg kom opp kirkegulvet tidligere i dag. Alle pleier å si at bruden får en spesiell glød på bryllupsdagen sin, men i dag kan jeg sikker si at også min brudgom, og nå min mann, også har en helt spesiell glød. Tiden har jammen meg gått fort siden vi ble sammen, men det tyder på at vi begge to er lykkelige og har det bra sammen. Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri noen gang kunne fått en bedre mann enn deg. Vi utfyller hverandre utrolig godt, samtidig som vi er veldig like. Vi har det kjempegøy sammen og trives i hverandres selskap. Dette er ting vi også skal ta vare på i årene som kommer. Til slutt vil jeg bare si til deg <mannen min>, at du betyr alt for meg. Takk for at du gjør denne dagen så spesiell for meg og takk for at du er den du er. Jeg elsker deg!
Gjest Gjest_Q_* Skrevet 27. februar 2006 #14 Skrevet 27. februar 2006 Jeg synes taler som dette lett kan bli litt pinlige. Så vi dropper talen til hverandre.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #15 Skrevet 27. februar 2006 Jeg skal ikke holde tale. Ikke mannen min heller. Kanskje litt dumt, men sånne taler blir fort så platte. Vi vet hvor høyt vi elsker hverandre, og trenger ikke bevitne det for hele verden.. ← Nååå, sånne taler kan være veldig fine også, selv for en som meg som IKKE liker platte ting. Så lenge det er ærlig ment blir det vakkert. da broren min gifta seg begynte han å gråte straks han skulle lese talen til kona si. Det var en utrlig rørende, morsom og nydelig tale. Nå er det vel ikke slik at man MÅ holde tale, spesielt ikke bruden. Men skal man, er det vanlig å takke hans foreldre, egne foreldre, søsken (?), o.l, i tillegg til å beskrive noen viktige elementer i forholdet, tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #16 Skrevet 27. februar 2006 Nååå, sånne taler kan være veldig fine også, selv for en som meg som IKKE liker platte ting. Så lenge det er ærlig ment blir det vakkert. da broren min gifta seg begynte han å gråte straks han skulle lese talen til kona si. Det var en utrlig rørende, morsom og nydelig tale. Nå er det vel ikke slik at man MÅ holde tale, spesielt ikke bruden. Men skal man, er det vanlig å takke hans foreldre, egne foreldre, søsken (?), o.l, i tillegg til å beskrive noen viktige elementer i forholdet, tror jeg. ← Jeg kommer ikke å takke hans foreldre.. vært forferdelig mye bråk i den leiren, og har overhodet ikke noe å takke de for, annet enn at de satte mannen min til verden. Det er ikke deres fortjeneste at han er blitt som han er i alle fall, så da er det bedre å holde kjeft enn å si takk for at de fødte ham (moren hans prøvde tilogmed å få til spontanabort da hun oppdaget at hun var gravid. Det har hun sagt med klare ord). Jeg holder talen til mine foreldre som har bidratt med støtte (både økonomisk og ikke minst psykisk) til brylllupet, og så kommer jeg til å holde tale til mannen min. punktum finale.
Laini Skrevet 27. februar 2006 #17 Skrevet 27. februar 2006 Jeg har lyst å holde tale, men jeg er såååååååå sentimental!! Ble det etter datteren vår ble født, kan ikke si "glad i deg" uten at øynene blir blanke. Helsiken så slitsomt altså! Jeg liker taler jeg, ikke for lange da men både de som inneholder morsomme og vittige poeng og de som får tårene fram. Blir det FOR patetisk ( Du er min lysfontene etc... ;.) ) SÅ er jo det faktisk morsomt;-) Han sliter veldig, har ikke lyst å holde tale.......... Har sagt til han at han kan få slippe så lenge han holder en liten tale på sengekanten til meg om kvelden;-) Men han tror kanskje han skal holde en kort en. Veslo: Klarer du å si alt der der stødig så er du jaggu meg flink!! Det var en veldig fin tale syns jeg, mye romantikk og følelser! Rene poesien;-) Jeg har noen ord på lur, men de er i mitt hode fremdeles.. Er som sagt i villrede om jeg skal si noen ord eller ikke. Er nervøs for å miste helt kontrollen etter en dag med mye styr, ser for meg at jeg griner og hikster helt ukontrollert i mitt forsøk på å fortelle dem rundt meg at de betyr noe. Hehehe
kitekatt Skrevet 27. februar 2006 Forfatter #18 Skrevet 27. februar 2006 Takk for flotte taletips! Nydelige taler begge to Har skrevet et utkast nå, og den ble desverre lengre enn jeg egentlig hadde lyst til å holde tale *ler* Glemte at det var såmange å takke, jeg Blir jo nesten bare et lite P.S. til mannen tilslutt hvis jeg ikke gjør talen på over en A4 side. Men det får stå til! Dette er EN dag av livet mitt og talen tar vel 5 min av livet mitt! Skal klare det, om jeg så skal stotre og stamme meg frem og gjenoppleve barndommens mareritt der klassen skrek "les høyereeeee!!!" hehehe
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #19 Skrevet 28. februar 2006 Det var en nyyydelig tale Veslo :rosasmil: ← Takk... Veslo: Klarer du å si alt der der stødig så er du jaggu meg flink!! Det var en veldig fin tale syns jeg, mye romantikk og følelser! Rene poesien;-) ← Trur det ska gå greit.. Litt tårer kan det nok komme, men det går bra! Hehe.. Eg får prøve å legge inn nokre morsomme poeng eg kan le tårene bort med..
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #20 Skrevet 28. februar 2006 Får vi sjå utkastet ditt, kitekatt!???!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå