Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har en irriterende uvane med å bruke løssnus, som jeg synes er lite tiltrekkende. Men jeg har tenkt live and let live, jeg har vel også irriterende vaner.

Men i går hadde vi en gjest ingen av oss kjenner så godt, og da tok han fram løssnusen ved bordet.
     Jeg synes det er såpass lite flatterende , og på grensen til uhøflig, at jeg har lyst til å foreslå at han går over til porsjonssnus, i hvert fall når vi har gjester.

Samtidig er han veldig stresset om dagen, og snusen er hans eneste glede siden han har vært tørrlagt fra alkohol i 14 år.

Ta det opp eller la det ligge?

Anonymkode: e2d38...371

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La det ligge, dropp heller å kysse eller kline med han. 

Uhøflig og lite flatterende synes jeg ikke det er. 

Anonymkode: f0412...fe6

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det er innafor å ta det opp som et problem i Familien AS, hvis du vinkler det inn på noe annet enn uhøflighet. Helsemessig og økonomisk er det innafor å spørre partner om å vurdere snusslutt, men ikke fordi det er uhøflig… Hva slags merkelige folk er det dere har på besøk at LØSSNUS er uhøflig? 😅

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er helt innafor å si at du ikke liker det og spørre han om å slutte, men du kan ikke kreve det.

• Liker 1
Skrevet

Har han prøvd porsjonssnus før? Hvis han har prøvd det og ikke liker det, synes jeg du skal la det ligge. Hvis ikke er det greit og ta det opp.. ikke kreve men foreslå. Jeg synes ikke det er uhøflig og snuse løsnus i sitt eget hjem, men enig i at det er lite flatterende. 

Anonymkode: cba65...ed7

• Liker 1
Skrevet

Er det noe nytt han har begynt med eller holdt han på med dette da dere møttes?

Jeg kan ikke se noe uhøflig ved løssnus... høres merkelig ut. At du synes det er lite flatterende og ulekkert kan jeg forstå, men jeg synes ikke du kan legge føringer for hans uvaner. Særlig ikke om det var en uvane han hadde før du valgte å gå inn i et partnerskap med vedkommende, da synes jeg det er uhøflig å forsøke å endre han. Han må forøvrig finne lysten og ønsket til å slutte, i seg selv. 

Her synes jeg du bør jobbe litt med deg selv og heller øve deg på aksept.

Anonymkode: e5c5e...3fe

Skrevet

Jeg tenker aldri over at folk tar opp en boks snus og legger det på bordet. Uhøflig er det vel ikke vel. Andre folk tenker ikke over ting som du som partner gjør altså. Men du kan jo spørre om han kan gå over til annen snus. Men jeg vil tru han tenker det er billigere med løs snus. 

Anonymkode: c15b0...e85

Skrevet
Hateridioter skrev (8 minutter siden):

Jeg syns det er helt innafor å si at du ikke liker det og spørre han om å slutte, men du kan ikke kreve det.

Nei. Men han kan ikke forvente at hun skal gidde å kysse en stinkende kjeft med rennende snusgørr.

Anonymkode: e6e4f...479

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Men han kan ikke forvente at hun skal gidde å kysse en stinkende kjeft med rennende snusgørr.

Har jeg skrevet at han kan forvente det?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Min mann har en irriterende uvane med å bruke løssnus, som jeg synes er lite tiltrekkende. Men jeg har tenkt live and let live, jeg har vel også irriterende vaner.

Men i går hadde vi en gjest ingen av oss kjenner så godt, og da tok han fram løssnusen ved bordet.
     Jeg synes det er såpass lite flatterende , og på grensen til uhøflig, at jeg har lyst til å foreslå at han går over til porsjonssnus, i hvert fall når vi har gjester.

Samtidig er han veldig stresset om dagen, og snusen er hans eneste glede siden han har vært tørrlagt fra alkohol i 14 år.

Ta det opp eller la det ligge?

Spør hvorfor han ikke kan bruke snus i porsjonspakker, si det er enklere og mer hygienisk, ikke gi deg, ja det er litt grisete....

Anonymkode: 8eeab...10b

• Liker 1
Gjest takinova
Skrevet

Røyk og spesielt snus er noe min partner ikke kunne holdt på med. Da kunne vi ikke vært sammen. Det er så ekkelt.

Men her har du jo holdt ut i 14 år med det. Og som du sier, tørrlagt alkoholiker. Er det mulig for ham å gå over til posesnus? Det er jo litt mindre ekkelt kanskje?

Skrevet

Enig i at det er lite flatterende (som om jeg heller ikke synes det er uhøflig), og direkte ekkelt. 

Du kan som andre sier absolutt ta det opp. Det er jo noe som påvirker deg og deres hverdag.
Vær tydelig på at du er klar over at du ikke kan bestemme dette, men du kan kreve at han ikke søler rundt (aner ikke om dette er et problem/om løssnus smuler når det brukes). Og du står fritt til å ikke kysse en munn med løssnus. 

Anonymkode: d1661...44d

• Liker 1
Skrevet
Hateridioter skrev (9 minutter siden):

Har jeg skrevet at han kan forvente det?

Jeg regner med at mannen ønsker seg intimitet med dama si. Det burde være stimuli nok til å slutte.

• Liker 1
Skrevet

Du kan ta opp at han ikke bør ta opp og bytte snus ved bordet, det er ekstremt lite delikat, og det bør gjelde også om man bruker posjonssnus. Man kan gå fra bordet og gjøre det der et annet sted. Be han slutte tror jeg du kan glemme, men du kan jo prøve å legge fram artikler om hvor skadelig snus faktisk er. Noe som sannsynligvis ikke vil hjelpe noe som helst...

Snus er disgusting og skadelig, skjønner virkelig ikke at folk holder på med det der.

Anonymkode: 70254...dc7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Æsj. Å sitte og snuse ved matbordet er ærlig talt kvalmt og utrolig dårlig manerer. Fy søren. 

At det er hans "eneste glede"... Er du seriøs nå? Jeg kjenner jeg blir provosert av hvor mye addicts slipper unna med fordi de spiller "offer-kortet" i alle sammenhenger. 

Jeg synes du skal klare å sette grenser i ditt eget parforhold. Et visst minimum av respekt må kunne gå begge veier. 

Anonymkode: 20cf5...25d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg regner med at mannen ønsker seg intimitet med dama si. Det burde være stimuli nok til å slutte.

Jeg skjønner ikke hvorfor du siterer meg på dette? Har du misforstått noe?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Æsj. Å sitte og snuse ved matbordet er ærlig talt kvalmt og utrolig dårlig manerer. Fy søren. 

At det er hans "eneste glede"... Er du seriøs nå? Jeg kjenner jeg blir provosert av hvor mye addicts slipper unna med fordi de spiller "offer-kortet" i alle sammenhenger. 

Jeg synes du skal klare å sette grenser i ditt eget parforhold. Et visst minimum av respekt må kunne gå begge veier. 

Anonymkode: 20cf5...25d

Haha. Det var dårlig formulert, han har sykt mange gleder som er større enn snusen. Bl a et veldig aktivt sexliv, og vi har barn og masse fint i livet vårt.

Eneste utløp for trangen etter rus, mente jeg.

Hilsen TS

Og ja, jeg synes det er uhøflig å sette inn løssnus ved bordet når vi har gjester.

Jeg kan fint leve med snusingen om han MÅ, men han skjulte det for meg det første året vi var sammen, og det er det vel en grunn til. Skjønner bare ikke hvorfor han ikke kan bruke porsjonssnus. 

Skrevet

Bottom line er at jeg kommer til å ta det opp. Men på en god dag og på en hyggelig måte.

Takk for svar! 

Skrevet
KaraThrace skrev (På 23.10.2024 den 11.36):

Jeg tenker det er innafor å ta det opp som et problem i Familien AS, hvis du vinkler det inn på noe annet enn uhøflighet. Helsemessig og økonomisk er det innafor å spørre partner om å vurdere snusslutt, men ikke fordi det er uhøflig… Hva slags merkelige folk er det dere har på besøk at LØSSNUS er uhøflig? 😅

Det er da uhøflig å drive og stappe en stinkende løssnus ved middagsbordet 🤢

Jeg ber LETT mannen om å droppe løssnus i bil og ved matbordet - der får han bruke porsjon om han absolutt må.

Anonymkode: f0a93...b09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...