AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #1 Del Skrevet 23. oktober 2024 I første klasse er Halloween en stor greie. Vi kunne ikke feire felles for klassen fordi det var vondt for enkelte elever som ikke feirer Halloween. Da har det begynt å bli mange mindre grupper som skal samles til feiring istedenfor. Mitt barn er ikke inkludert, og er lei seg. Men hjelper det barnet mitt om jeg «tvinger» han inn på en gruppe han egentlig ikke er velkommen? Hvis jeg ringer til noen og sier at Hans ikke har noen å være med, så vil de jo føle seg forpliktet til å si ja. Anonymkode: ec826...730 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MollyJones Skrevet 23. oktober 2024 #2 Del Skrevet 23. oktober 2024 Trenger du å fortelle Hans at du har ringt rundt? Har du oversikt over om det er noen andre som ikke er inkludert, som dere kan inkludere i en gruppe? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #3 Del Skrevet 23. oktober 2024 Så det er ikke greit å arrangere noe som enkelte ikke vil være en del av, men det er greit å arrangere noe som holder en som vil være med utenfor? Fantastisk opplegg, fantastisk klasse. Jeg hadde lagt ut innlegg på klassens facebook side "Ola har ingen å gå med på Halloween ennå, noen andre som er alene som vil gå sammen med oss?" Anonymkode: b85b6...636 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Addie Skrevet 23. oktober 2024 #4 Del Skrevet 23. oktober 2024 Hvis jeg var mamma i en sånn gruppe og du hadde ringt meg, ville jeg aldri i verden følt at du ‘tvang’ barnet ditt på meg Jeg ville vært litt flau over at vi hadde glemt Hans, og det ville vært en selvfølge at han kom! Jeg hadde beundret deg for at du tok samtalen, men aldri aldri følt at du tvang en seksåring på meg ❤️ 24 7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #5 Del Skrevet 23. oktober 2024 Du trenger jo ikke fortelle barnet ditt at du har ring en mamma/pappa av de som arrangerer? Jeg hadde tatt en telefon på den festen der flest av ditt barns venner skal, også hadde jeg spurt der. Selvsagt er han velkommen. Folk er som regel ikke onde, bare veldig fokusert på ´seg selv og sitt eget barm at man glemmer å løfte blikket. Anonymkode: f03cf...88c 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #6 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): I første klasse er Halloween en stor greie. Vi kunne ikke feire felles for klassen fordi det var vondt for enkelte elever som ikke feirer Halloween. Da har det begynt å bli mange mindre grupper som skal samles til feiring istedenfor. Mitt barn er ikke inkludert, og er lei seg. Men hjelper det barnet mitt om jeg «tvinger» han inn på en gruppe han egentlig ikke er velkommen? Hvis jeg ringer til noen og sier at Hans ikke har noen å være med, så vil de jo føle seg forpliktet til å si ja. Anonymkode: ec826...730 Ikke helt samme situasjon, men mange skulle gå knask eller knep på halloween når eldstemann var fire år. Det var ingen som hadde spurt oss og det var dannet flere grupper i barnehagen allerede. Siden vi var litt nyinnflyttet så hadde jeg bare snakket med hun ene moren tidligere på facebook og hadde henne på messenger. Jeg kontaktet henne samme dag som halloween og spurte om sønnen min og jeg kunne bli med, og det sa hun at vi selvfølgelig kunne gjøre. Virket som at hun synes det var hyggelig at jeg spurte. Både sønnen og jeg hadde en kjempe hyggelig kveld den kvelden og har alltid blitt invitert med på halloween-runder etter det. Anonymkode: 4430f...ad5 4 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #7 Del Skrevet 23. oktober 2024 De første årene av barneskolen fikk jeg ofte meldinger fra foreldre om barna deres kunne gå med mitt barn på Halloween, så jeg har inntrykk av at det er helt normalt å spørre om. Ene året hadde han bare planlagt å gå med bestevennen, så vi inviterte ham på pizza i forkant. Ikke selskap, bare helt enkelt liksom. Så var det en til som ville gå med dem, så jeg inviterte ham på pizza også. Til slutt var det så mange som ble med så det var bare to gutter igjen i klassen, så jeg inviterte dem også. Planen var enkelt og rolig, men vi endte med fullt hus. 😛 Det ble veldig hyggelig. 😊 Et annet år hadde sønnen min plutselig ingen å gå med, og ville ikke at jeg skulle spørre foreldre. Jeg tenkte også at de da var blitt litt for store til at jeg kunne «trenge ham på». Så jeg skrev på klassens fb side at alle som ikke hadde planer var velkommen til oss. Nesten halve klassen kom, både gutter og jenter. Ble veldig hyggelig det også. 😊 Anonymkode: 8ca7f...614 6 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #8 Del Skrevet 23. oktober 2024 Addie skrev (17 minutter siden): Hvis jeg var mamma i en sånn gruppe og du hadde ringt meg, ville jeg aldri i verden følt at du ‘tvang’ barnet ditt på meg Jeg ville vært litt flau over at vi hadde glemt Hans, og det ville vært en selvfølge at han kom! Jeg hadde beundret deg for at du tok samtalen, men aldri aldri følt at du tvang en seksåring på meg ❤️ Samme her! 🥰 Anonymkode: 65107...e90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. oktober 2024 #9 Del Skrevet 23. oktober 2024 Addie skrev (4 timer siden): Hvis jeg var mamma i en sånn gruppe og du hadde ringt meg, ville jeg aldri i verden følt at du ‘tvang’ barnet ditt på meg Jeg ville vært litt flau over at vi hadde glemt Hans, og det ville vært en selvfølge at han kom! Jeg hadde beundret deg for at du tok samtalen, men aldri aldri følt at du tvang en seksåring på meg ❤️ AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde lagt ut innlegg på klassens facebook side "Ola har ingen å gå med på Halloween ennå, noen andre som er alene som vil gå sammen med oss?" Anonymkode: b85b6...636 Enig i begge disse. Si i fra. For de aller fleste ville det vært en glipp og det ville vært en selvfølge at Hans kom. Om det mot formodning skulle være foreldre som gir blaffen i inkludering og bevisst ikke har invitert Hans ville jeg gått for forslaget i innlegg nr 2. Det er garantert andre i klassen/på trinnet som ikke har noen å gå med og som gjerne blir med, og om ikke annet så blir innlegget ditt (forhåpentligvis) en oppvekker for foreldrene i klassen om at de må følge bedre med når de arrangerer fest. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #10 Del Skrevet 23. oktober 2024 For en teit ting å gjøre av klassen eller lærer som har bestemt dette. De som ikke feirer får droppe å komme da. Stakkars disse barna som din som ikke tilhører noen gruppe. Vi har en fellea fest i klasserommet så kommer de som vil og da er alle inkludert. S Anonymkode: 40696...c38 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #11 Del Skrevet 23. oktober 2024 Når det danner seg mange små grupper er det jo ingen som sitter med oversikt om alle som har lyst til å feire har blitt invitert med. Bare kjempefint om folk sier ifra eller spør om det er noen en kan gå sammen med det er stort bare at det blir litt kaos når det ikke blir felles opplegg. Anonymkode: 86144...638 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #12 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): For en teit ting å gjøre av klassen eller lærer som har bestemt dette. De som ikke feirer får droppe å komme da. Stakkars disse barna som din som ikke tilhører noen gruppe. Vi har en fellea fest i klasserommet så kommer de som vil og da er alle inkludert. S Anonymkode: 40696...c38 Enig! Helt idiotisk ting å gjøre for et klassemiljø ja Anonymkode: 5ec87...f5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #13 Del Skrevet 23. oktober 2024 Hos oss arrangerer FAU Halloween-fest på skolen. De som vil komme kommer. De som ikke vil komme får bli hjemme. Det er valg den enkelte familie tar. Å ikke arrangere fordi noen ikke vil komme er "fjottat", som vi sier i nord. Ta kontakt med noen av de andre foreldrene eller hør om det er flere i klassen som ikke er invitert til fest og så inviterer dere disse ungene hjem til dere på Haloweenfest Anonymkode: 90aaa...886 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #14 Del Skrevet 23. oktober 2024 Addie skrev (10 timer siden): Hvis jeg var mamma i en sånn gruppe og du hadde ringt meg, ville jeg aldri i verden følt at du ‘tvang’ barnet ditt på meg Jeg ville vært litt flau over at vi hadde glemt Hans, og det ville vært en selvfølge at han kom! Jeg hadde beundret deg for at du tok samtalen, men aldri aldri følt at du tvang en seksåring på meg ❤️ Helt enig! Sånn hadde jeg også tenkt. TS! Ring forelderen til barnet som ditt barn vil gå med. Det går helt sikkert bra! Lykke til❤️ Anonymkode: ceb44...385 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #15 Del Skrevet 24. oktober 2024 Bare ring og "treng" deg på. Mest sannsynlig er det bare en glipp . Hadde satt pris på å få en slik telefon, en vil ikke glemme noen men ikke alle hqr oversikt over alle. De fleste regner med at alle har noen å gå til. Alternativt kan du legge ut på fb og spør om dere skal slå dere isammen. Man må ta litt grep for å inkludere barna sine, ikke alltid det går av seg selv. Anonymkode: 214d5...6f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #16 Del Skrevet 24. oktober 2024 Hvordan har det gått TS? Har du fått snakket med noen av de andre foreldrene? Anonymkode: f03cf...88c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #17 Del Skrevet 24. oktober 2024 Hadde aldri kommet til å fortelle barnet at jeg hadde ringt og «presset» han inn i en gruppe. Men tenker at hvis han ikke egentlig er ønsket i gruppa, så blir det ikke noen god stemning for han. Da blir antagelig følelsen av å være utenfor enda verre enn han føler det nå. Anonymkode: ec826...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå