Gå til innhold

Skaffe ukjent barnevakt for å feste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Thyra skrev (9 timer siden):

Ja, må jo selvsagt se an barnet. Om det er ok for barnet er det vel greit. Men om det er spennende for barnet i utgangspunktet, kan det jo bli vanskelig etterhvert.

Og så bør jo ikke mor være alt for beruset når hun kommer hjem med påfølgende fyllesyke hele dagen etter...

Ja, sånn kan det være på gang 20 også, så finner man en måte å takle det på. 

Herlighet, det går helt sikkert bra. Er mot litt daff en dag, så lever nok en 6 åring godt med det.  Man må faktisk få leve litt også. All min medfølelse til aleneforeldre, de skal visst aldri få senke skuldrene. 

Anonymkode: 95a83...842

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I en sånn app har man vel gjerne litt referanser og anbefalinger? Vel så relevant her er om barnet synes det er greit, er vant til å ha barnevakt og trygg på fremmede. 

Jeg begynte å sitte barnevakt for to søsken på den alderen da jeg var 17 - på anbefaling fra deres forrige barnevakt. Jeg kom, møtte ungene og ble vist det viktigste, og etter et kvarter var foreldrene (gift, ressurssterke, på vei til fest) ute av døra. Det har ikke slått meg før nå at det skulle være noe rart i det, det var helt normalt på 90-tallet. Nå er jo dessuten foreldrene lett tilgjengelige om det skulle være noe - og kan google barnevakten på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Høres ikke bra ut. Mor setter seg først før barnets trygghet. Dette er et barn har et sårbart og utrygt liv pga mor. Det er jo slik pedofile får tilgang til barn. Mange går etter uansvarlige alene mødre som heller vil feste og involvere seg med menn enn å beskytte og tenke på sitt barn.  Ikke alle kvinner er gode mødre.

Anonymkode: 1410e...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innafor. Man må jo starte et sted, når man finner barnevakt. Den første gangen kjenner man ikke barnevakten så godt. Men man danner seg jo et inntrykk når man møter henne første gang - og jeg regner med at mor ikke drar på den festen hvis det skulle blinke varsellamper når de møtes. Så blir det kanskje en fast barnevakt etter hvert, hvis det klaffer slik.

Mødre må også ha egne liv, selv om de er enslige mødre.

Jeg har hatt mange barnevakter opp igjennom, på utenlandsturer var det kanskje en barnevakt på hotellet eller noe som vi var hos når mine foreldre skulle spise middag på seminaret vi var der for. Det verste som kunne skje var at vi hadde en kjedelig kveld. :)

Anonymkode: 8cd9b...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...