AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #1 Del Skrevet 23. oktober 2024 Som overskriften sier. Jeg er slank, grei figur, grei nok klesstil, orden i økonomi, god utdannelse og tidligere med god jobb. Men trygdet pga psykisk uhellet, som jeg håndterer ganske bra. Har barn og et fint nettverk. Fremstår nok ikke typisk trygda, tror jeg. Ønsker en normal og oppegående mann, ikke en med overdreven sykdomsfokus eller veldig utenfor-samfunnet-mentalitet. Er det mulig, mon tro? Anonymkode: b52e0...cce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #2 Del Skrevet 23. oktober 2024 Nei! Og hvis du håndterer det ganske bra, kan du vel begynne å jobbe igjen? Anonymkode: 94344...0e8 23 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #3 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei! Og hvis du håndterer det ganske bra, kan du vel begynne å jobbe igjen? Anonymkode: 94344...0e8 Nei egentlig ikke. Det er fravær av endel aktiviteter (eks jobb) som holder meg frisk. Anonymkode: b52e0...cce 9 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #4 Del Skrevet 23. oktober 2024 Nei Du bidrar ikke med noe til samfunnet. For meg så er det definitivt nei, usnsett hvor oppegående du tror du er Helt uvesentlig om du er slank Anonymkode: 83cf7...6f5 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #5 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei Du bidrar ikke med noe til samfunnet. For meg så er det definitivt nei, usnsett hvor oppegående du tror du er Helt uvesentlig om du er slank Anonymkode: 83cf7...6f5 Greit nok. Ts. Anonymkode: b52e0...cce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #6 Del Skrevet 23. oktober 2024 Jeg må være så brutalt ærlig å si nei. Flott å være slank og ha grei figur, men det er faktisk ikke de viktigste komponentene for at et vellykket parforhold. Karriere er en såpass viktig del av livet at jeg ikke tror jeg ville hatt nok til felles med noen som står helt utenfor arbeidslivet. Jeg vil heller ikke være den som drar hele lasset alene økonomisk, og selv om du skriver at du har orden på økonomien er det begrenset hvor mye inntekt du kan ha som uføretrygdet. Det viktigiste punktet er likevel helseutfordringene dine. Nå vet jeg ikke helt hva "psykisk uhellet" er, men jeg har nok livserfaring til å vite at jeg aldri vil gå inn i et forhold med noen med alvorlige helseproblemer, SPESIELT når det er snakk om så alvorlige problemer med mental helse at man aldri kan jobbe igjen. Det ligger nok noe i uttrykket "like barn leker best". Anonymkode: aa4c8...ffd 18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #7 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det ligger nok noe i uttrykket "like barn leker best". Anonymkode: aa4c8...ffd Som i at psykisk syke leker best? Anonymkode: b50dd...3f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #8 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): psykisk Antageligvis ikke. Anonymkode: 30bd3...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #9 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg må være så brutalt ærlig å si nei. Flott å være slank og ha grei figur, men det er faktisk ikke de viktigste komponentene for at et vellykket parforhold. Karriere er en såpass viktig del av livet at jeg ikke tror jeg ville hatt nok til felles med noen som står helt utenfor arbeidslivet. Jeg vil heller ikke være den som drar hele lasset alene økonomisk, og selv om du skriver at du har orden på økonomien er det begrenset hvor mye inntekt du kan ha som uføretrygdet. Det viktigiste punktet er likevel helseutfordringene dine. Nå vet jeg ikke helt hva "psykisk uhellet" er, men jeg har nok livserfaring til å vite at jeg aldri vil gå inn i et forhold med noen med alvorlige helseproblemer, SPESIELT når det er snakk om så alvorlige problemer med mental helse at man aldri kan jobbe igjen. Det ligger nok noe i uttrykket "like barn leker best". Anonymkode: aa4c8...ffd Psykisk uhelse. Autokorrekt. Ts. Anonymkode: b52e0...cce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #10 Del Skrevet 23. oktober 2024 Jeg er ufør pga psyken selv og for meg er det ikke noe problem å finne en mann som vil date meg. Jeg er oppgående (ikke bare tror), jeg er interessant og har kunnskap om mye. Jeg er også morsom og snill. Så ts, ikke ta svarene her på alvor i alle fall. Helt innafor at noen sier nei, ingen er alles "cup of tea" (jeg vil virkelig ikke date Gud og hvermann jeg heller), men de som legger på litt for å trykke deg enda mer ned må du ikke bry deg om. Anonymkode: 6405a...aba 21 4 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #11 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som overskriften sier. Jeg er slank, grei figur, grei nok klesstil, orden i økonomi, god utdannelse og tidligere med god jobb. Men trygdet pga psykisk uhellet, som jeg håndterer ganske bra. Har barn og et fint nettverk. Fremstår nok ikke typisk trygda, tror jeg. Ønsker en normal og oppegående mann, ikke en med overdreven sykdomsfokus eller veldig utenfor-samfunnet-mentalitet. Er det mulig, mon tro? Anonymkode: b52e0...cce Ville nok aldri startet et forhold med en ufør person. Nå er jeg gift på 18.året og ingen vet hva livet bringer, men det blir noe helt annet. Det er noe med å være på samme sted i livet når man starter et forhold. Jeg er glad i jobben min, den gir meg personlig vekst. Jeg gleder meg til helger og ferier. Det samme gjør mannen min. Hadde ikke gitt meg så mye å leve sammen med en som går hjemme 24/7. Når jeg kommer hjem sliten og har behov for hvile vil den som går hjemme være i underskudd på mental stimuli. Det ville ikke blitt noen forskjell på hverdag og helg. Det samme sier ofte mannen min. Helseproblemer vil påvirke hverdagen, partner vil vanskelig kunne vokse personlig. Desverre ikke noe jeg ville gått inn i som singel. Anonymkode: 67655...d6d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #12 Del Skrevet 23. oktober 2024 At du er ufør ville ikke vært et problem, men ville ikke gått inn i et forhold med en psykisk syk person. Anonymkode: 29b68...b2b 10 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #13 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Som i at psykisk syke leker best? Anonymkode: b50dd...3f3 Heller som i at man leker best med de man har mest til felles med. Sykdom er kanskje ikke noe godt eksempel da. Anonymkode: aa4c8...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #14 Del Skrevet 23. oktober 2024 Wow jeg er glad jeg fant min mann før jeg ble totalt ubrukelig og sluttet å bidra til samfunnet. Jeg er 45. Ts: det finnes noen for deg også, mulig han også er ufør? Anonymkode: 9f8b6...bcd 3 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #15 Del Skrevet 23. oktober 2024 Ville du datet en mann i samme situasjon som deg selv? Anonymkode: 8480c...792 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #16 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Wow jeg er glad jeg fant min mann før jeg ble totalt ubrukelig og sluttet å bidra til samfunnet. Jeg er 45. Ts: det finnes noen for deg også, mulig han også er ufør? Anonymkode: 9f8b6...bcd Og jeg er utrolig lei meg for at min sykdom var med å gjøre at ekteskapet mitt røk. (Vi ble sammen når vi var unge og friske begge to) Jeg har høy utdannelse og hadde en interessant jobb før jeg ble syk. Nå er jeg singel, ufør og helt ubrukelig. (Verste er at jeg mener det selv også. Skammer meg over å ha blitt ufør) Kommer nok aldri til å finne noen ny, for jeg er ikke komfortabel med min egen plass i livet..😔 Og det hjelper selvsagt ikke å høre folk så bastant mene det samme. Anonymkode: b6553...cc5 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #17 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ville du datet en mann i samme situasjon som deg selv? Anonymkode: 8480c...792 Ja, uten tvil. Jeg er jo samme som før trygd, da jeg jobbet og sto på i alle år. Har ikke et nettverk med trygda, men folk fra div deler av livet, studietida og fra arbeidslivet. Ts. Anonymkode: b52e0...cce 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #18 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ville du datet en mann i samme situasjon som deg selv? Anonymkode: 8480c...792 Jeg er sammen med en mann som er ufør, så ja. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og jeg er utrolig lei meg for at min sykdom var med å gjøre at ekteskapet mitt røk. (Vi ble sammen når vi var unge og friske begge to) Jeg har høy utdannelse og hadde en interessant jobb før jeg ble syk. Nå er jeg singel, ufør og helt ubrukelig. (Verste er at jeg mener det selv også. Skammer meg over å ha blitt ufør) Kommer nok aldri til å finne noen ny, for jeg er ikke komfortabel med min egen plass i livet..😔 Og det hjelper selvsagt ikke å høre folk så bastant mene det samme. Anonymkode: b6553...cc5 De aller fleste, meg selv inkludert, tenker nok nei når de leser spørsmålet ditt, men den rette personen vil bli værende hos deg når du møter ham. Å bli ufør er en stor sorg og du må igjennom sorgprosessen, men ikke spark deg selv mens du ligger nede. Ikke spør folk slike spørsmål for instinktet til de fleste er å si nei. "Alle" vil ha den beste partneren de kan få, det ligger nok i oss genetisk å tenke sånn, men når kjemien stemmer vil det gå seg til. Du er ikke din sykdom. Du er ikke din jobb. Anonymkode: 9f8b6...bcd 4 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #19 Del Skrevet 23. oktober 2024 Absolutt ikke! Anonymkode: 2f455...532 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #20 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som overskriften sier. Jeg er slank, grei figur, grei nok klesstil, orden i økonomi, god utdannelse og tidligere med god jobb. Men trygdet pga psykisk uhellet, som jeg håndterer ganske bra. Har barn og et fint nettverk. Fremstår nok ikke typisk trygda, tror jeg. Ønsker en normal og oppegående mann, ikke en med overdreven sykdomsfokus eller veldig utenfor-samfunnet-mentalitet. Er det mulig, mon tro? Anonymkode: b52e0...cce Det at du har barn trekker er 1000 ganger verre enn at du er trygda. Anonymkode: 56bb1...b3b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå