Gå til innhold

Legen sa det er lite sannsynlig det er kreft, noen som har fått diagnosen likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legen sier hun ser det som lite sannsynlig at det er kreft, kan man stole på det? Og ikke bekymre seg sånn for det? 

Min far hadde lav blodprosent, var på sykehuset for behandling og nå er den på vei opp igjen. Er 2 uker siden han var der. Legen sa det er veldig bra, og som sagt, ser det som lite sannsynlig det er kreft. 

Noen som har opplevd at legen sa det, men likevel fått kreftdiagnose? 

Anonymkode: 9e609...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må stole på legen din!

Vi er 8 milliarder mennesker på jorden, så selvsagt finner man skrekkhistorier der leger har tatt feil, men vil påstå at i 99% av tilfellene så har de jo rett.

Dessuten vil heller ikke en lege kunne si noe med 100% sikkerhet. Kunsten er å leve med usikkerheten i livene våre. Jeg har selv slitt med helseangst, og måtte jobbe meg gjennom mye for å endre tankemønstret mitt. Man må rett og slett klare å akseptere at jeg faktisk KAN dø i morgen om jeg havner i en ulykke. Jeg kan få hjerneslag neste år, og jeg kan også ha kreft i kroppen uten å vite det. Men da får jeg deale med det om det skulle være tilfelle.

Anonymkode: be537...039

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får dessverre ikke mer svar på KG. Det er legen som vet best. Legen har sett mye. Du MÅ stole på legen. 

Ikke ta sorgene på forskudd. Som den over så har jeg også hatt helseangst og har fortsatt litt. Men i følge Wilhelmsen så er man frisk frem til man får høre noe annet. Man kan ikke kontrollere noen ting, man må bare leve mens man kan 

• Nyttig 1
Skrevet

Hei. Sjekket du Tankevirus appen som jeg nevnte? Tror virkelig den kan hjelpe deg å rydde opp litt i hodet. Det er et lite kapittel der som tar for seg dette med sannsynlighet for at noe fælt skal skje. 

Anonymkode: 5d6b3...181

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei. Sjekket du Tankevirus appen som jeg nevnte? Tror virkelig den kan hjelpe deg å rydde opp litt i hodet. Det er et lite kapittel der som tar for seg dette med sannsynlighet for at noe fælt skal skje. 

Anonymkode: 5d6b3...181

Ts her. Ja, jeg lastet den ned, tusen takk for tipset :) skal se på den appen, veldig slitsomt å alltid tenke det verste 🙈

• Hjerte 1
Skrevet

Høres ut som de har kontroll.  Bare å følge med. Ikke feil å oppsøke legen igjen og be om ny sjekk

Men ja, legen kan ta feil. Hadde ei venninne som ikke ble tatt på alvor og utfallet ble katastrofalt. Legen forsto om familien ville melde dette.

Anonymkode: 4f31f...a9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Høres ut som de har kontroll.  Bare å følge med. Ikke feil å oppsøke legen igjen og be om ny sjekk

Men ja, legen kan ta feil. Hadde ei venninne som ikke ble tatt på alvor og utfallet ble katastrofalt. Legen forsto om familien ville melde dette.

Anonymkode: 4f31f...a9d

Kan jeg spørre hvilke symptomer venninnen din hadde? Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...