AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #1 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg har skrevet her før, for noen få år siden. Mannen min hadde da chattet med en kvinnelig kollega i nesten et år, bak min rygg. Også møtt henne et par ganger uten å si noe til meg. Vi gikk i parterapi etterpå, noen få ganger. Han lovet å ikke ha noe kontakt med henne. En lovnad han brøt flere ganger, fant jeg ut ved å snoke på mobilen hans. Tror ikke han gjør det mer nå...men hvem vet. Han har byttet kode på mobilen, så får ikke kikket. Nå har han da chattet et par tre måneder med en annen dame. Jeg forstod det var et eller annet da jeg oppdaget han hele tiden hadde lyden av på mobilen, og jeg kunne se han satt å skrev på den innimellom. Fikk han til å innrømme at han skrev noen meldinger i blant, og med hvem. Jeg gikk ikke se meldingene, og han sa også at han hadde slettet et par bildemeldinger fra henne, for jeg kunne jo fort misforstå.... Han satte da lyden på igjen. Men det pussige da var at hun ikke sendte flere meldinger...trodde jeg. En dag han måtte skynde seg ut fikk han ikke satt på tastelås på mobilen. Så stygg som jeg var, fortet jeg meg inn på telefonen hans. Å der var det nylig sendt meldinger med denne damen.. Det han da har gjort er å sette på lyden igjen på mobilen, men slått av varsellyd på henne! Dette nekter han å innrømme, sier jeg er stygg som påstår at han lyver. Men jeg så det jo. Han blir bare sint og sur, og går i forsvar. Hva gjør jeg? Jeg har så lyst til å bare gå. Men pga barna og alle årene vi har sammen er det ikke lett. Hjelp. Jeg har så vondt, og er så sliten og lei. Anonymkode: 38174...4f3 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 22. oktober 2024 #2 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har skrevet her før, for noen få år siden. Mannen min hadde da chattet med en kvinnelig kollega i nesten et år, bak min rygg. Også møtt henne et par ganger uten å si noe til meg. Vi gikk i parterapi etterpå, noen få ganger. Han lovet å ikke ha noe kontakt med henne. En lovnad han brøt flere ganger, fant jeg ut ved å snoke på mobilen hans. Tror ikke han gjør det mer nå...men hvem vet. Han har byttet kode på mobilen, så får ikke kikket. Nå har han da chattet et par tre måneder med en annen dame. Jeg forstod det var et eller annet da jeg oppdaget han hele tiden hadde lyden av på mobilen, og jeg kunne se han satt å skrev på den innimellom. Fikk han til å innrømme at han skrev noen meldinger i blant, og med hvem. Jeg gikk ikke se meldingene, og han sa også at han hadde slettet et par bildemeldinger fra henne, for jeg kunne jo fort misforstå.... Han satte da lyden på igjen. Men det pussige da var at hun ikke sendte flere meldinger...trodde jeg. En dag han måtte skynde seg ut fikk han ikke satt på tastelås på mobilen. Så stygg som jeg var, fortet jeg meg inn på telefonen hans. Å der var det nylig sendt meldinger med denne damen.. Det han da har gjort er å sette på lyden igjen på mobilen, men slått av varsellyd på henne! Dette nekter han å innrømme, sier jeg er stygg som påstår at han lyver. Men jeg så det jo. Han blir bare sint og sur, og går i forsvar. Hva gjør jeg? Jeg har så lyst til å bare gå. Men pga barna og alle årene vi har sammen er det ikke lett. Hjelp. Jeg har så vondt, og er så sliten og lei. Anonymkode: 38174...4f3 Jeg synes forferdelig synd på deg men det finnes ingen annen utvei enn å se sannheten i øynene her. Han bryr seg ikke om deg og hadde gått på dagen hvis det ikke var så mye med det.. Ikke bruk kreftene på å avsløre mannen og konfronter han med det for det spiller ingen rolle for utfallet her, begynn å planlegge for et liv uten ham bare. 22 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #3 Del Skrevet 22. oktober 2024 Begynn litt i det små. Du skylder han ingenting når han holder på sånn. Se litt på steder å bo, økonomi, se for deg livet uten han. Du klarer det, vi er så mange som har gjort det før deg, og du er ikke noe dårlige, svakere osv. Sier ikke at det ikke er tøft, men du klarer det, du må bare tørre å miste kontrollen en stund. Det du får tilbake er hundre ganger mer verdt enn det du har nå. Hvis du gjør det, så vil du til slutt komme til et tidspunkt der du vil takke deg selv. Det er tortur å ha en partner som oppfører seg sånn, og det vil bryte deg ned og ødelegge deg til slutt. Er det verdt det? Hva skal barna med en mor som er nedbrutt... fordi faren deres oppfører seg som en idiot? Anonymkode: 315b1...4c1 10 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #4 Del Skrevet 22. oktober 2024 Du vet hva han driver med. Du trenger ikke at han innrømmer det, for han vil aldri gi deg den fulle, hele sannheten. Du torturerer deg selv ved å gå rundt og lure, snike, snoke, og trygle om sannheten. Du kan ikke endre eller kontrollere han, men du har full kontroll på dine egne valg. Ønsker du ikke å leve med en kronisk utro mann, så trenger du ikke det. "Jeg har så lyst til å bare gå. Men pga barna og alle årene vi har sammen er det ikke lett." Sunk cost fallacy heter dette. Fordi du allerede har investert mange år, tror du at du taper alle de årene ved å trekke deg ut nå. Det stemmer ikke. "Jeg har allerede levd med en kronisk utro partner i mange år, og derfor bør jeg fortsette å leve med han resten av livet" er ikke logisk. Ville du fortsatt å pøse penger inn i et prosjekt som faller sammen fordi du allerede har investert i prosjektet i noen år? Sannsynligvis ikke. Ikke bruk mer tid og energi på en investering som ikke gir avkastning. Anonymkode: 3001a...e6a 20 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #5 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du vet hva han driver med. Du trenger ikke at han innrømmer det, for han vil aldri gi deg den fulle, hele sannheten. Du torturerer deg selv ved å gå rundt og lure, snike, snoke, og trygle om sannheten. Du kan ikke endre eller kontrollere han, men du har full kontroll på dine egne valg. Ønsker du ikke å leve med en kronisk utro mann, så trenger du ikke det. "Jeg har så lyst til å bare gå. Men pga barna og alle årene vi har sammen er det ikke lett." Sunk cost fallacy heter dette. Fordi du allerede har investert mange år, tror du at du taper alle de årene ved å trekke deg ut nå. Det stemmer ikke. "Jeg har allerede levd med en kronisk utro partner i mange år, og derfor bør jeg fortsette å leve med han resten av livet" er ikke logisk. Ville du fortsatt å pøse penger inn i et prosjekt som faller sammen fordi du allerede har investert i prosjektet i noen år? Sannsynligvis ikke. Ikke bruk mer tid og energi på en investering som ikke gir avkastning. Anonymkode: 3001a...e6a Nei, jeg vet jo det. Som sagt blir han sint og går i forsvarsposisjon når jeg sier jeg vet han lyver og jeg sier at det er slik og slik det er. Men...jeg har elsket denne mannen i så mange år. Han er jo midt alt. Men han gjør meg jo ikke godt. Å han kan umulig elske meg. Jeg tenker på bursdager, jul og hverdager uten barna. Det å bare skulle få være med de 50% er jo grusomt å tenke på. Men jeg må vel innse at det er slik det blir. Jeg blir så sint på han, det er han som frarøver meg tid med barna, det er han som ødelegger denne familien. Men ting vil jo aldri bli bedre. Jeg har gått å vært ulykkelig, lei meg , sint og sliten i noen år nå. Fy...for no dritt 😢 Anonymkode: 38174...4f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #6 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg vet jo det. Som sagt blir han sint og går i forsvarsposisjon når jeg sier jeg vet han lyver og jeg sier at det er slik og slik det er. Men...jeg har elsket denne mannen i så mange år. Han er jo midt alt. Men han gjør meg jo ikke godt. Å han kan umulig elske meg. Jeg tenker på bursdager, jul og hverdager uten barna. Det å bare skulle få være med de 50% er jo grusomt å tenke på. Men jeg må vel innse at det er slik det blir. Jeg blir så sint på han, det er han som frarøver meg tid med barna, det er han som ødelegger denne familien. Men ting vil jo aldri bli bedre. Jeg har gått å vært ulykkelig, lei meg , sint og sliten i noen år nå. Fy...for no dritt 😢 Anonymkode: 38174...4f3 Huff, skulle ønske jeg kunne gitt deg litt styrke. Jeg har altfor mye noen ganger og ville aldri funnet meg i dette. Respektløst! ❤️ Anonymkode: eae15...9a8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 23. oktober 2024 #7 Del Skrevet 23. oktober 2024 man er offer en gang, etter det er det et valg man tar. Brutalt? ja sikkert, men veldig sant. Du velger bli i en dårlig relasjon og det er ditt valg, han kommer ikke til å endre seg. Spørsmålet er om du kan leve med valget ditt? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 23. oktober 2024 #8 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har skrevet her før, for noen få år siden. Mannen min hadde da chattet med en kvinnelig kollega i nesten et år, bak min rygg. Også møtt henne et par ganger uten å si noe til meg. Vi gikk i parterapi etterpå, noen få ganger. Han lovet å ikke ha noe kontakt med henne. En lovnad han brøt flere ganger, fant jeg ut ved å snoke på mobilen hans. Tror ikke han gjør det mer nå...men hvem vet. Han har byttet kode på mobilen, så får ikke kikket. Nå har han da chattet et par tre måneder med en annen dame. Jeg forstod det var et eller annet da jeg oppdaget han hele tiden hadde lyden av på mobilen, og jeg kunne se han satt å skrev på den innimellom. Fikk han til å innrømme at han skrev noen meldinger i blant, og med hvem. Jeg gikk ikke se meldingene, og han sa også at han hadde slettet et par bildemeldinger fra henne, for jeg kunne jo fort misforstå.... Han satte da lyden på igjen. Men det pussige da var at hun ikke sendte flere meldinger...trodde jeg. En dag han måtte skynde seg ut fikk han ikke satt på tastelås på mobilen. Så stygg som jeg var, fortet jeg meg inn på telefonen hans. Å der var det nylig sendt meldinger med denne damen.. Det han da har gjort er å sette på lyden igjen på mobilen, men slått av varsellyd på henne! Dette nekter han å innrømme, sier jeg er stygg som påstår at han lyver. Men jeg så det jo. Han blir bare sint og sur, og går i forsvar. Hva gjør jeg? Jeg har så lyst til å bare gå. Men pga barna og alle årene vi har sammen er det ikke lett. Hjelp. Jeg har så vondt, og er så sliten og lei. Anonymkode: 38174...4f3 Han gaslighter deg så det synger etter.... Han her må du bare gå ifra. Han er ikke bra for deg. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #9 Del Skrevet 23. oktober 2024 Carrot skrev (1 time siden): man er offer en gang, etter det er det et valg man tar. Brutalt? ja sikkert, men veldig sant. Du velger bli i en dårlig relasjon og det er ditt valg, han kommer ikke til å endre seg. Spørsmålet er om du kan leve med valget ditt? Dette. Når du har latt han slippe unna flere ganger så har han nok mista respekten for deg, så da må du velge da, enten fortsette med en mann som aldri kommer til å være trofast, eller gå. Kanskje du burde ta en prat med en psykolog? Anonymkode: 16eb5...ead 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #10 Del Skrevet 23. oktober 2024 Vil du ha det vondt i mange år til, for å så dra av plasteret, eller vil du dra av plasteret med en gang og bli ferdig med det. Han blir ikke annerledes og skaden er allerede gjort, du får det aldri bra med ham igjen. Ditt valg. Anonymkode: 308c1...f3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #11 Del Skrevet 23. oktober 2024 Slutt å snok på andre private eiendeler! Er disse damene han chatter med mer attraktive enn deg? Om de ikke er det er det jo ingenting å ta på vei for. Og om de er det så har han jo ikke sjangs på dem uansett så heller ikke noe å ta på vei for. Det skinner litt gjennom at du antageligvis er en litt krevende og nedstemt kvinne og bo sammen med. Og at han derfor har et behov for å kommunisere med noen som det er litt liv i. Anonymkode: 11a1b...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #12 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Slutt å snok på andre private eiendeler! Er disse damene han chatter med mer attraktive enn deg? Om de ikke er det er det jo ingenting å ta på vei for. Og om de er det så har han jo ikke sjangs på dem uansett så heller ikke noe å ta på vei for. Det skinner litt gjennom at du antageligvis er en litt krevende og nedstemt kvinne og bo sammen med. Og at han derfor har et behov for å kommunisere med noen som det er litt liv i. Anonymkode: 11a1b...3d5 🤢🤮🤮🤮 Anonymkode: 1da35...ed2 14 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #13 Del Skrevet 23. oktober 2024 Ettersom du lar ham holde på med dette så kommer han aldri til å slutte. Han vet han slipper unna med det, for det gir ingen konsekvenser. Har du noen venner eller familie du kan snakke med om det? Som kan gi deg et spark bak så du faktisk kommer deg ut av dette? Anonymkode: bdcdb...e60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #14 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Slutt å snok på andre private eiendeler! Er disse damene han chatter med mer attraktive enn deg? Om de ikke er det er det jo ingenting å ta på vei for. Og om de er det så har han jo ikke sjangs på dem uansett så heller ikke noe å ta på vei for. Det skinner litt gjennom at du antageligvis er en litt krevende og nedstemt kvinne og bo sammen med. Og at han derfor har et behov for å kommunisere med noen som det er litt liv i. Anonymkode: 11a1b...3d5 Ikke troll om sånt, det er livet til folk det er snakk om. Anonymkode: bdcdb...e60 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akebrett Skrevet 23. oktober 2024 #15 Del Skrevet 23. oktober 2024 Hvor gammel er barn? Har litt forskjellig om det er små barn eller om de er tenåringer❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 23. oktober 2024 #16 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Slutt å snok på andre private eiendeler! Er disse damene han chatter med mer attraktive enn deg? Om de ikke er det er det jo ingenting å ta på vei for. Og om de er det så har han jo ikke sjangs på dem uansett så heller ikke noe å ta på vei for. Det skinner litt gjennom at du antageligvis er en litt krevende og nedstemt kvinne og bo sammen med. Og at han derfor har et behov for å kommunisere med noen som det er litt liv i. Anonymkode: 11a1b...3d5 Å herregud!! 🙈.. Mannen spiller henne som ei gammel fele jo. Det han driver med er ondskapsfullt svik. Ts bør kvinne seg opp og gi ham foten i ræva så det sparket høres til nabokommunen! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #17 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Slutt å snok på andre private eiendeler! Er disse damene han chatter med mer attraktive enn deg? Om de ikke er det er det jo ingenting å ta på vei for. Og om de er det så har han jo ikke sjangs på dem uansett så heller ikke noe å ta på vei for. Det skinner litt gjennom at du antageligvis er en litt krevende og nedstemt kvinne og bo sammen med. Og at han derfor har et behov for å kommunisere med noen som det er litt liv i. Anonymkode: 11a1b...3d5 Hva slags krav du har til et forhold trenger ingen å blande seg opp i. Du syns kanskje det er helt ok at kjæresten din lyver og sender meldinger med andre. Mens vi andre som har litt selvrespekt ønsker en trofast, ærlig, trygg partner. Det er helt soleklart hvis du leser tråden at TS er lei seg og ønsker råd om hvordan hun skal takle situasjonen. Og dette svaret her tenkte du at var passende å komme med? Ondskap kaller man det. Rett og slett ondskap. Anonymkode: 1da35...ed2 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akebrett Skrevet 23. oktober 2024 #18 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Slutt å snok på andre private eiendeler! Er disse damene han chatter med mer attraktive enn deg? Om de ikke er det er det jo ingenting å ta på vei for. Og om de er det så har han jo ikke sjangs på dem uansett så heller ikke noe å ta på vei for. Det skinner litt gjennom at du antageligvis er en litt krevende og nedstemt kvinne og bo sammen med. Og at han derfor har et behov for å kommunisere med noen som det er litt liv i. Anonymkode: 11a1b...3d5 Så om det hadde vært henne som holdt på sånn, hadde du da sagt det samme til han?? ‘’Hvis mannfolkene har mindre penger enn deg , og er styggere enn deg, så ikke bry deg! Du er nok en ganske kjip mann å leve, som virker bitter og lat?’’ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 23. oktober 2024 #19 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg vet jo det. Som sagt blir han sint og går i forsvarsposisjon når jeg sier jeg vet han lyver og jeg sier at det er slik og slik det er. Men...jeg har elsket denne mannen i så mange år. Han er jo midt alt. Men han gjør meg jo ikke godt. Å han kan umulig elske meg. Jeg tenker på bursdager, jul og hverdager uten barna. Det å bare skulle få være med de 50% er jo grusomt å tenke på. Men jeg må vel innse at det er slik det blir. Jeg blir så sint på han, det er han som frarøver meg tid med barna, det er han som ødelegger denne familien. Men ting vil jo aldri bli bedre. Jeg har gått å vært ulykkelig, lei meg , sint og sliten i noen år nå. Fy...for no dritt 😢 Anonymkode: 38174...4f3 Ikke ta sorgene på forskudd. Han kan ønske delt samvær, men når det kommer til stykke så er det ikke sikkert han klarer/orker det. Plutselig så ender dere med å ha 80/20. Det du heller bør tenke er alt du slipper med å kvitte deg med fyren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #20 Del Skrevet 23. oktober 2024 Forferdelig vondt dette her, men han er ikke lenger i et forpliktende forhold til deg, vil jeg si. Han har ikke lenger den omsorg og interesse som man skal ha for den man elsker. Han må virkelig forandre seg hvis han ikke skal miste deg, er han interessert i å gjøre den jobben, og er du interessert i å samarbeide og gjøre jobben sammen med ham? Anonymkode: f9b38...c07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå