Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er i uke 37+6 idag og fikk i dag en skarp kvalme og trykkende hodepine ut av det blå. Ble også veldig slapp og trøtt. Har foregått sånn siden i 17tiden til nå. Er førstegangsfødende så aner ikke om dette kan ha en sammenheng med en nærmende fødsel eller om jeg burde dra inn til lege/jordmor for å sjekke? Hvilken erfaring har dere andre?

ellers har jeg ikke merket noe til slimhinnen, men har noe små murringer daglig.

Anonymkode: cbdf5...24e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby er også helt ekstremt aktiv i dag, til ekstra info😊

Skrevet

Det du beskriver kan være symptomer på svangerskapsforgiftning, det er veldig vikrig å få fulgt opp raskt! Siden det er seint nå ville jeg ringt fødeavdelingen din og forklart situasjonen, hvis de tror det er noe fare vil de ha deg inn til observasjon.

Anonymkode: c04bc...e7c

Skrevet

At babyen er ekstremt aktiv er ikke nødvendigvis bra. De skal være aktive, ikke for lite, ikke for mye. Just saying. Her må du være voksen, kontakte føde. Her kan du få gale svar.. 

Anonymkode: 04258...3b1

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ringt til føden evt. helsestasjon for å få sjekket bt og urin. Som flere skriver kan dette være tegn på svangerskapsforgiftning, som kan oppstå brått. Må ikke være det, men veldig viktig å få utelukket. 

Anonymkode: c4e83...3f4

Skrevet

Enig med de andre her. Kontakt føden for sikkerhetsskyld.

Kan også være et vanlig virus du har fått. Mye som går nå. 

Anonymkode: ba7d7...c21

Skrevet

Ring for en kontroll du

Anonymkode: 7d9cf...3e1

Skrevet

Går det bra, ts?

Skrevet

Ts her, ja var på sjekk hos jordmor idag og alt så bra ut både urinprøve og blodtrykk.☺️ føler meg noe bedre idag, så får bare vente videre i spenning og håpe noe skjer snart!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så bra ❤️‍🔥... Ja, blir jo litt sånn på slutten av svangerskap. Jeg slet med hodepine fra dag en til ungen var ute, før det eksploderte i gøyr blodtrykk 😅😅😅... Fikk piller, det hjalp! Så slutta med de igjen etter et halvt år. Frisk og rask igjen nå 😅😅😅.. bare pass på mønstret til lille. Hvis de blir overaktive så kan d være de har surra seg fast i navlesnora. Og da må du ringe føden. Alle mine fem gjorde det. Alle hadde snora rundt halsen, sistemann surra rundt under fødsel så dalte litt på pulsen stadig vekk. Men frisk og aktiv gutt nå 😅😅😆....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...