Gå til innhold

Prevansjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dama vil at jeg skal kome inni henne. Jeg synes det er litt skummelt. Med tanke på unger. Hun går på p-piler. Men jeg syns det risikabelt

Er det mange som blir gravide selv me p-piler.

Er det bedre å kome inni henne

Anonymkode: 365f8...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri tatt en eneste graviditetstest i mitt liv. Gått på ppilla siden jeg var 12, og nå er jeg godt over 30.

Vil dama di ha barn? Er dere i alderen der barn er en tanke? Om så ville jeg ikke kommet inni henne.

Anonymkode: 0e722...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det mange som blir gravide selv me p-piler.

Anonymkode: 365f8...54f

Ca 3 %. 

Anonymkode: 59452...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-pille og "sikker periode" etter menstruasjon er relativt sikkert..... men ikke 100%. Om du ikke vil ha barn er p-pille og kondom det sikreste.... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker dere ikke kondom? Da kan du jo komme inni henne uten noen risiko for graviditet, også om hun skulle glemme å ta p-pillen en dag. Og du slipper å bekymre deg for seksuelt overførbare sykdommer i tillegg, som det er mye av for tiden.

Anonymkode: 19569...095

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Aldri tatt en eneste graviditetstest i mitt liv. Gått på ppilla siden jeg var 12, og nå er jeg godt over 30.

Vil dama di ha barn? Er dere i alderen der barn er en tanke? Om så ville jeg ikke kommet inni henne.

Siden du var 12 ? Hvordan greide du det uten å bli hanket inn av barnevernet ?

Anonymkode: c6d08...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg antar du er mann? Man får p-piller for mange ting, ikke bare som prevansjon🙄

Anonymkode: a3629...eb6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en av de 3% jeg da, men ved bruk av både p-piller og kondom så er man ganske sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne tida av året er det ingen som blir gravide uansett, det er noe alle vet. Bare å peise på!

Anonymkode: 0696f...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-piller er veldig sikkert så lenge det tas korrekt.

Problemet er bare at de fleste (ca 60%) glemmer p-pillene ofte, altså at de glemmer én eller flere p-piller innenfor en tremåneders periode. Hvor mange som da glemmer én eller flere p-piller innenfor 6 mnd eller 1 år tør jeg ikke tenke på engang, og glemmer du én p-pille er plutselig sjansen for å bli gravid markant høyere hvis det er like etter man har hatt pillefri uke. 

Det er en grunn til at man nå anbefaler hormonspiral eller p-stav, fordi risikoen for denne typen brukerfeil ikke er der.

Så nei, jeg ville ikke tatt den sjansen hvis jeg var deg og ville brukt kondom. 

Anonymkode: d4215...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er stressa for at hun skal bli gravid så bruk kondom i tillegg.

Anonymkode: 8f88a...cae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bruker selvsagt kondom da, hvis du er så redd for at pillen ikke skal funke alene. Bruker du kondom i tillegg, skal det mye til for at det blir baby. Tror ikke noen har så viril sperm at den klarer å befrukte noen som går på p-pillen, mens man selv bruker kondom.

Anonymkode: 47800...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat satt inn spiral så vi slipper pilla og han kan komme inni meg 

Anonymkode: 89149...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For mensensmerter,din idiot..........

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mest uvitende kommentaren jeg har lest idag.

Anonymkode: 47800...dc3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske mange som blir gravide på p-piller dessverre så om du vil komme inni henne uten å risikere graviditet så bør hun bytte til noe sikrere. P-stav og spiral er på topp ift sikkerhet. 

Anonymkode: 5a40d...bf2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

P-piller er veldig sikkert så lenge det tas korrekt.

Problemet er bare at de fleste (ca 60%) glemmer p-pillene ofte, altså at de glemmer én eller flere p-piller innenfor en tremåneders periode. Hvor mange som da glemmer én eller flere p-piller innenfor 6 mnd eller 1 år tør jeg ikke tenke på engang, og glemmer du én p-pille er plutselig sjansen for å bli gravid markant høyere hvis det er like etter man har hatt pillefri uke. 

Det er en grunn til at man nå anbefaler hormonspiral eller p-stav, fordi risikoen for denne typen brukerfeil ikke er der.

Så nei, jeg ville ikke tatt den sjansen hvis jeg var deg og ville brukt kondom. 

Anonymkode: d4215...049

Eller om man kaster opp kort tid etter å ha tatt den eller går på andre medisiner som kan klusse til. Har et 3 måneder gammelt resultat på at p piller ikke bestandig fungerer. 

Anonymkode: b0be3...7d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Så sterke menssmerter så ung kan jo tyde på sykdom. Ville du ikke heller sjekket ut det enn å gå på p piller så lenge og risikere kreft? 

Anonymkode: b0be3...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...