AnonymBruker Skrevet 22. oktober #1 Del Skrevet 22. oktober Jeg har gått videre i intervju runden til å bli konduktøraspirant, neste steg er en helseundersøkelse som jeg har fått inntrykk av at er ganske omfattende. Er det noen som har erfaring rundt denne? Jeg har adhd og tar medisiner for det, er det noe de kan gi meg avslag for? Anonymkode: 3baa7...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #2 Del Skrevet 23. oktober Ja, det kan de gi deg avslag for. https://www.ldo.no/arkiv/klagesaker/2009/Forskjellsbehandlet-ved-ansettelse-pa-grunn-av-ADHD/ De MÅ ikke avslå, men de KAN gjøre det, begrunnet i helsekravene. Anonymkode: 2c314...6e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #3 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, det kan de gi deg avslag for. https://www.ldo.no/arkiv/klagesaker/2009/Forskjellsbehandlet-ved-ansettelse-pa-grunn-av-ADHD/ De MÅ ikke avslå, men de KAN gjøre det, begrunnet i helsekravene. Anonymkode: 2c314...6e5 Jeg har googlet mye, og det eneste jeg finner er denne artikkelen. Dessverre så er den fra 2009, og MYE har skjedd mtp diagnosen siden den gang. Anonymkode: 3baa7...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #4 Del Skrevet 23. oktober De kan gi deg avslag på det, jeg er konduktør og dette med bruk av medisiner er de ekstremt strenge på. Ellers sjekker de syn, urinprøve, blodtrykk, sukker i blod, hørsel, kartlegger din helse både psykisk og fysisk. Du må inn hver 3 år på dette om du kommer inn nå første runde. Det konduktører med ad/hd men de fleste har da fått diagnosen etter de har jobbet som konduktør. Lykke til, vi har sterkt behov for konduktører nå. Anonymkode: c7fb8...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #5 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (41 minutter siden): De kan gi deg avslag på det, jeg er konduktør og dette med bruk av medisiner er de ekstremt strenge på. Ellers sjekker de syn, urinprøve, blodtrykk, sukker i blod, hørsel, kartlegger din helse både psykisk og fysisk. Du må inn hver 3 år på dette om du kommer inn nå første runde. Det konduktører med ad/hd men de fleste har da fått diagnosen etter de har jobbet som konduktør. Lykke til, vi har sterkt behov for konduktører nå. Anonymkode: c7fb8...3a3 Tusen takk for utfyllende svar. Synes jobben virker utrolig spennende og er veldig redd for at diagnosen skal sette en stopper.. Anonymkode: 3baa7...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #6 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for utfyllende svar. Synes jobben virker utrolig spennende og er veldig redd for at diagnosen skal sette en stopper.. Anonymkode: 3baa7...9a1 Elsker jobben min! Det har blitt tøffere med årene, men jeg har troa på bedre tider Lykke til og velkommen om du kommer gjennom helsesjekk og skolen🤞🏻❤️ Anonymkode: c7fb8...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #7 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det har blitt tøffere med årene Kan du si litt om hva som ha blitt tøffere ? Folk eller ? Hilsen bussjåfør som lurer på å skifte. Anonymkode: 20771...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #8 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk for utfyllende svar. Synes jobben virker utrolig spennende og er veldig redd for at diagnosen skal sette en stopper.. Anonymkode: 3baa7...9a1 Hvis du har hatt diagnosen en stund og fungerer som normalt kunne du vurdert og ikke nevne det… Anonymkode: b6881...48c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #9 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): De kan gi deg avslag på det, jeg er konduktør og dette med bruk av medisiner er de ekstremt strenge på. Ellers sjekker de syn, urinprøve, blodtrykk, sukker i blod, hørsel, kartlegger din helse både psykisk og fysisk. Du må inn hver 3 år på dette om du kommer inn nå første runde. Det konduktører med ad/hd men de fleste har da fått diagnosen etter de har jobbet som konduktør. Lykke til, vi har sterkt behov for konduktører nå. Anonymkode: c7fb8...3a3 Hvorfor er de så strenge på dette? Anonymkode: 06879...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #10 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, det kan de gi deg avslag for. https://www.ldo.no/arkiv/klagesaker/2009/Forskjellsbehandlet-ved-ansettelse-pa-grunn-av-ADHD/ De MÅ ikke avslå, men de KAN gjøre det, begrunnet i helsekravene. Anonymkode: 2c314...6e5 Og dette er en av grunnene til at foreldre må slutte å jakte på denne typen diagnoser til sine barn. Mange med bokstavdiagnoser er normale barn, som får livene snudd på hodet fordi alt skal diagnostiseres. Anonymkode: 5e078...524 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #11 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kan du si litt om hva som ha blitt tøffere ? Folk eller ? Hilsen bussjåfør som lurer på å skifte. Anonymkode: 20771...5c2 Både personalpolitikken, vaktene, turnusene, og ikke minst de reisende. Dette har skjedd etter vi har blitt privatisert det strammes til. Det var jo et varsel i aftenposten for en liten stund siden. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvis du har hatt diagnosen en stund og fungerer som normalt kunne du vurdert og ikke nevne det… Anonymkode: b6881...48c Blir dette gjort og det skjer noe som gjør at det blir etterforskning kan denne personen bli dømt. Vi er pliktig til å opplyse om medisinbruk, arbeidsgiver vet ikke og får ikke tilgang, men bedriftslegen. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor er de så strenge på dette? Anonymkode: 06879...e48 Pga sikkerhet, vi konduktører skal være årvåkne, vi har ansvaret for kundene sin sikkerhet ombord og på plattform, vi har ansvaret for avgangsprosedyren som betyr at vi er en barriere for at tog ikke kjører når det ikke er klart, eller at mennesker havner mellom tog og plattform, ikke minst er vi skadestedsleder. Man skal ha hode på plass for enhvertid. Billetter er langt ned på vår prioriteringsliste, mange tror at det er eneste grunn til at vi er der. Anonymkode: c7fb8...3a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå