AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #1 Del Skrevet 22. oktober 2024 Noen som bruker denne og vil dele erfaring? Hvor ofte bruker du det, og har du oppnådd effekt ? Anonymkode: 59aca...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #2 Del Skrevet 23. oktober 2024 Prøvde Retinol 1% In Sequalane klissete konsistens. Irriterer huden. Også prøvd Granactive Retinoid Emulsion. Mindre klissete konsistens men fortsatt irriterende. Ingen synlig positiv effekt på huden. Slike serum må brukes over lang tid for å gi synlig effekt. Jeg gikk over til reseptbelagt a vitamin og har fått synlige resultat med minimum side effects. Skal du kjøpe retinol serum uten resept ville jeg heller kjøpt no7 sitt. Mindre irritasjon. Bedre formulering. Mange skryter av medik8 sitt crystal retinal. Det skal trenge mindre omdanning i huden. Har prøvd det og synes det er irriterende for huden min men bedre enn the ordinary. Anonymkode: 72f38...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #3 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Prøvde Retinol 1% In Sequalane klissete konsistens. Irriterer huden. Også prøvd Granactive Retinoid Emulsion. Mindre klissete konsistens men fortsatt irriterende. Ingen synlig positiv effekt på huden. Slike serum må brukes over lang tid for å gi synlig effekt. Jeg gikk over til reseptbelagt a vitamin og har fått synlige resultat med minimum side effects. Skal du kjøpe retinol serum uten resept ville jeg heller kjøpt no7 sitt. Mindre irritasjon. Bedre formulering. Mange skryter av medik8 sitt crystal retinal. Det skal trenge mindre omdanning i huden. Har prøvd det og synes det er irriterende for huden min men bedre enn the ordinary. Anonymkode: 72f38...d62 Hvor lenge brukte du produktene da? Enig i at den i squalane er klissete. Men føler den gjør noe med huden da. Har kun brukt den 1 mnd enda da. Takk for tips til andre retinol produkter,skal sjekke de ut🙂 Hvor lenge har du brukt reseptbelagt a vitamin,og hvilke resultater der du,? Anonymkode: 59aca...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #4 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lenge brukte du produktene da? Enig i at den i squalane er klissete. Men føler den gjør noe med huden da. Har kun brukt den 1 mnd enda da. Takk for tips til andre retinol produkter,skal sjekke de ut🙂 Hvor lenge har du brukt reseptbelagt a vitamin,og hvilke resultater der du,? Anonymkode: 59aca...a4d Brukt resept produkt i ca 2 måneder et par ganger i uken. Hud teksturen har blitt mye glattere, jevnere hudtone, økt glød. Gikk gjennom en periode med purging og har bittelitt rester av dette igjen antar det blir helt borte om ikke lenge. Jeg har ingen rynker så kan ikke uttale meg om dette. Men hudteksturen min ser mye yngre ut. Har nylig begynt å smøre på halsen, var litt skeptisk da jeg har svekket hudbarriere og økt sensetivitet etter en allergisk reaksjon på et annet hudpleie produkt. Har ikke merket noe irritasjon men for tidlig å se effekt enda. Huden på halsen og decollete har ikke sett bra ut på 2 år så håper virkelig på samme effekt på huden der som i ansiktet. Har brukt ulike retinol produkter sammenhengene de siste 3 årene uten å kunne skryte på meg noen synlig effekt. Kun irritasjon og perioder med svekket hudbarriere. Anonymkode: 72f38...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #5 Del Skrevet 24. oktober 2024 Retinol virker på lang sikt, det er først år senere at man kan se forskjellen på folk som har brukt det og ikke. Finn noe du greier å være konsekvent med. Det er viktigere enn merke og styrke. Den største «faren» med retinol er at den irriterer huden og så slutter folk å bruke den. Anonymkode: 5a796...994 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #6 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Retinol virker på lang sikt, det er først år senere at man kan se forskjellen på folk som har brukt det og ikke. Finn noe du greier å være konsekvent med. Det er viktigere enn merke og styrke. Den største «faren» med retinol er at den irriterer huden og så slutter folk å bruke den. Anonymkode: 5a796...994 Dette stemmer ikke helt, du skal begynne å se effekt av retinol før det har gått flere år. Den første effekten du skal kunne se, viss produktet er effektivt, er på hudteksturen. Men du har rett i at retinol er et produkt som bør brukes med et langsiktig perspektiv, spesielt med anti ageing som som mål. Anonymkode: 72f38...d62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #7 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 9.37): Prøvde Retinol 1% In Sequalane klissete konsistens. Irriterer huden. Også prøvd Granactive Retinoid Emulsion. Mindre klissete konsistens men fortsatt irriterende. Ingen synlig positiv effekt på huden. Slike serum må brukes over lang tid for å gi synlig effekt. Jeg gikk over til reseptbelagt a vitamin og har fått synlige resultat med minimum side effects. Skal du kjøpe retinol serum uten resept ville jeg heller kjøpt no7 sitt. Mindre irritasjon. Bedre formulering. Mange skryter av medik8 sitt crystal retinal. Det skal trenge mindre omdanning i huden. Har prøvd det og synes det er irriterende for huden min men bedre enn the ordinary. Anonymkode: 72f38...d62 Men man må begynne med liten prosent! 1% er veldig høyt for mange å starte med,så ikke rart huden din ble irritert. Og noen tåler mer enn andre. Jeg startet med retinol 0,1% i lang tid, 2 ganger i uken før jeg kunne øke til 0,5 %. 1 % er alt for høyt for meg og jeg ville fått skader i huden. Det er utrolig viktig å begynne forsiktig og med så lav prosent som mulig når det gjelder retinol. Anonymkode: 496c5...3c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #8 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men man må begynne med liten prosent! 1% er veldig høyt for mange å starte med,så ikke rart huden din ble irritert. Og noen tåler mer enn andre. Jeg startet med retinol 0,1% i lang tid, 2 ganger i uken før jeg kunne øke til 0,5 %. 1 % er alt for høyt for meg og jeg ville fått skader i huden. Det er utrolig viktig å begynne forsiktig og med så lav prosent som mulig når det gjelder retinol. Anonymkode: 496c5...3c5 Trodde man skulle trosse seg gjennom den fasen med tørr og stram hud i noen uker for å få resultater? Om man skal gå frem så sakte at man ikke opplever noe tørrhet eller flassing, da virker det vel heller ikke? Anonymkode: 59aca...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå