Gå til innhold

Taxicab theory, fra Sex and the City

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frere som har sett eller hørt om "taxicab theory" på Tik Tok i det siste? Teorien stammer opprinnelig fra filmen Sex and the City.

Har dere noen tanker om teorien? Del dem gjerne! 😛 

For de som ikke har hørt om denne teorien før, så handler den i bunn og grunn og at menn og deres forhold til dating. Den går ut på at menn faller for den første dama de møter etter at de har bestemt seg for at de ønsker å slå seg til ro, og stifte familie.

Her er det viktig å påpeke at denne teorien samt min forklaring er veldig forenkelt, og må tas med en klype salt. Var bare nyskjerrig på hvilke tanker andre hadde om teorien, kanskje noen egene erfarienger eller historier som kan bekrefte den🙈

Anonymkode: 98e78...8d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg tror den stemmer utifra det jeg har sett rundt meg.

De fleste mannfolk har alltid the one that got away. Håpløst.

Anonymkode: 44b87...6e4

• Liker 2
Skrevet

Mener den teorien kom fra Seinfeldt jeg, men da var det sikkert en annen...

Det er ingen tvil om at hva man tenker har stor betydning. Og i det sekundet man begynner å se etter en livspartner så vil man mest sannsynlig se etter andre kvaliteter enn tidligere også. Så når man da møter noen som har de kvalitetene er det letter å forelske seg. Tror Sissel Gran har kalt det "førforelskelse", den modningsperioden hvor man blir klar for å finne en partner. Og dette gjelder begge kjønn, men kvinner er nok oftere på jakt etter varig kjærlighet hele tiden.

Anonymkode: 00440...c5a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mener den teorien kom fra Seinfeldt jeg, men da var det sikkert en annen...

Anonymkode: 00440...c5a

Miranda Hobbes: “Men are like cabs. When they’re available, their light goes on. They awake one day and decide they’re ready to settle down, have babies, whatever, and they turn their light on. Next woman they pick up, boom! That’s the one they’ll marry. It’s not fate, it’s dumb luck.”

Anonymkode: abde9...2f1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Oj, stemmer faktisk med flere jeg kjenner. 

Anonymkode: 8cf84...4a2

Skrevet

Jeg har hørt om den teorien, men vet ikke om det er noe hold i den...

At lyset er på er jo åpent for tolkning, og alt er relativt, så det kommer veldig an på mannen tror jeg...

Skrevet

Før: vi leste Platon.

Nå: vi ser tiktok.

Vårt samfunn går i grus. Mer og mer hver dag.....

Anonymkode: c953b...ebc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Før: vi leste Platon.

Nå: vi ser tiktok.

Vårt samfunn går i grus. Mer og mer hver dag.....

Anonymkode: c953b...ebc

Platon hadde noen teorier om kjærlighet, men ikke så detaljerte som i Sex og singelliv.

Anonymkode: 213d0...4ee

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 9.05):

Miranda Hobbes: “Men are like cabs. When they’re available, their light goes on. They awake one day and decide they’re ready to settle down, have babies, whatever, and they turn their light on. Next woman they pick up, boom! That’s the one they’ll marry. It’s not fate, it’s dumb luck.”

Anonymkode: abde9...2f1

Om noe er 'faith' eller 'dumb luck' avhenger av den som vurderer resultatet, og i utgangspunktet er det ingenting som skiller det ene fra det andre, bortsett fra at 'dumb luck' oppleves som mer negativt. Det peker vel bare tilbake på hennes negative tankegang om fenomenet.

Skrevet

Stemmer vel for både kvinner og menn. Så får de barn, skiller seg, og finner drømmedama/mannen

Anonymkode: 3ae02...a92

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...