Gå til innhold

Hente ut medisiner på gammelt pass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forlagt flrerkortet og den eneste id'en jeg har, er et pass som gikk ut for 2 år siden.

Kan dette brukes allikevel for å hente ut medisin?

Anonymkode: a201f...9c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er ugyldig legitimasjon.

Anonymkode: ba609...6ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har forlagt flrerkortet og den eneste id'en jeg har, er et pass som gikk ut for 2 år siden.

Kjenner apoteket deg er det ofte du ikke trenger vise legitimasjon i det hele tatt. Har selv hentet svært dyre medisiner uten legitimasjon.

Anonymkode: 5f4ad...62a

Skrevet

Kan digitalt førerkort brukes på apotek nå?

Anonymkode: e3e63...a70

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan digitalt førerkort brukes på apotek nå?

Anonymkode: e3e63...a70

Ja det kan du

Anonymkode: 54af7...798

Skrevet

Når du skal fornye passet ditt hos Politiet, er det jo det gamle passet som du må legitimere deg med selv om det har gått ut på dato. Burde være null problem å bruke det gamle passet hos apoteket.

Anonymkode: a2348...792

• Liker 1
Skrevet

Da har jeg fått ordnet digitalt førerkort, så får jeg prøve å få ut medisin på dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da laster du ned førerkortappen på mobilen, den er nå godkjent på apotek som id. Du logger inn med bank id. 
Om apotek godtar utgått pass, må du bare prøve på. Det avgjørende er apotekets vurdering av deg og hvilken medisin du skal ha ut.

Anonymkode: e8f0f...425

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da laster du ned førerkortappen på mobilen, den er nå godkjent på apotek som id. Du logger inn med bank id. 
Om apotek godtar utgått pass, må du bare prøve på. Det avgjørende er apotekets vurdering av deg og hvilken medisin du skal ha ut.

Anonymkode: e8f0f...425

Se over.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Når du skal fornye passet ditt hos Politiet, er det jo det gamle passet som du må legitimere deg med selv om det har gått ut på dato. Burde være null problem å bruke det gamle passet hos apoteket.

Det er forskjell på apotek og Politi, Politiet har jo helt andre registre de kan sjekke. Utgått pass er ikke gyldig. Så enkelt er det

Anonymkode: c2b24...f76

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei. Vennligst ikke spre feilinformasjon. Jeg jobber selv i apotek, og det er ikke "null problem" med et pass (eller annet ID-kort) som er utløpt for flere år siden. Det er absolutt ikke en selvfølge at apoteket godtar det. Sannsynligvis vil ansvarlig farmasøyt, etter vurdering, gjøre unntak for akutte medisiner (som for eksempel antibiotika, insulin, epilepsimedisin eller anfallsmedisin ved astma), men ikke for faste medisiner som ikke haster, og absolutt IKKE for A- eller B-preparater.

PS. Ser at TS nå har fått lastet ned digitalt førerkort-appen. Den er offisielt godtatt av Apotekforeningen, så da ordner det seg jo:)

Anonymkode: d25c4...59c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...