Gå til innhold

Kjæresten tenker på å ligge med andre

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kunne svare: Sex med andre? God idé. Jeg begynner. Sees i morgen tidlig!

Anonymkode: 3f816...ae6

Hadde min kjæreste sagt noe sånt som TS sin, hadde jeg lett svart tilbake dette. 

Og gått fra forholdet, selvsagt. 

Anonymkode: 8d15e...85b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Samboeren min har i lang tid «tullet» med å ligge med andre, trekant, partnerbytte osv. Vi har hatt lite sex i det siste. Det toppet seg for meg når jeg tok opp dette med lite sex og det første han responderer med er «vi får begynne å ligge med andre da». Etter en nærmere samtale sier han at jo, han har tenkt tanken. Tanken dukker opp innimellom, og hadde det vært greit for meg ville han gjerne åpnet mer opp. Men siden han vet at jeg ikke godtar det ville han aldri gjort det, og det er sånn sett et lite offer siden han syns forholdet vårt er så bra. Jeg ble veldig lei meg og gråt. Prøvde å fortelle han at jeg ikke vil være den som «stopper» han, at jeg føler dynamikken blir feil. Han beklagde seg og prøvde å redde seg inn. 

Nå føler jeg meg tom og såra. Føler illusjonen om monogami brast. Er jeg ikke nok for han? Burde jeg bare godta det? Jeg skjønner jo at man ikke blir blind selvom man er i forhold, men visse ting bør man holde for seg selv, ikke sant? 

Anonymkode: 7bcc6...40c

Han fortjener deg ikke rett og slett. Forstår godt at du ble såret av dette. Det er vondt å høre slikt. Ikke bra. 

Mange varme tanker til deg 💕

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For egen del ville jeg aldri vært sammen med noen som vil ligge med andre. Det seksuelle er noe som skal være mellom bare oss, det er vår forutsetning for relasjonen vår. Et ønske om noe annet tyder på at forutsetningen for forholdet ikke er der, og da er det ikke et forhold jeg vil være i. 

Samtidig er jeg gammel nok til å vite at vi mennesker er forskjellige, ønsker forskjellige ting, og har forskjellige grenser. Noen kan godta/komme over utroskap. Noen kan åpne forholdet, og holde det seksuelle adskilt fra forholdet. 

Hva du ønsker og trenger fra et forhold kan du bare svare på selv. Men det er 100% greit å gå dersom dere ikke er enige. Det er "lov" å gå fra en kjempesnill mann som ikke gjør noe galt, dersom du heller vil være uten forholdet. Dersom du ikke ønsker å være sammen med han nå som du vet at han ønsker å ligge med andre, så er det helt innafor. Selv om andre ville valgt annerledes. Det er ditt liv, det er du som skal trives med det du lever i. 

Anonymkode: c3274...655

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nå føler jeg meg tom og såra. Føler illusjonen om monogami brast. Er jeg ikke nok for han? Burde jeg bare godta det? Jeg skjønner jo at man ikke blir blind selvom man er i forhold, men visse ting bør man holde for seg selv, ikke sant? 

Så: du vet dere i utgangspunktet sliter med sex, og du definerer sex som del av monogami,  så pr def VET du at du ikke er nok for han. 

Det du vil, er at han skal innordne seg og ikke påpeke det.

Ikke en uvanlig strategi for denne typen problemer, selv om den er håpløs og litt som å grave hodet i sanden.

Akkurat denne delen, er ikke hva jeg mener er showstopper i deres forhold. Dette har vi tiltak som kan prøves.

Det er at han foreslår partnerbytte og trekant: han prøver å utvikle DIN seksualitet, og det er totalt ute av DIN forståelse av sex. 

Og det tror jeg ikke er sannsynlig å løse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Samboeren min har i lang tid «tullet» med å ligge med andre, trekant, partnerbytte osv. Vi har hatt lite sex i det siste. Det toppet seg for meg når jeg tok opp dette med lite sex og det første han responderer med er «vi får begynne å ligge med andre da». Etter en nærmere samtale sier han at jo, han har tenkt tanken. Tanken dukker opp innimellom, og hadde det vært greit for meg ville han gjerne åpnet mer opp. Men siden han vet at jeg ikke godtar det ville han aldri gjort det, og det er sånn sett et lite offer siden han syns forholdet vårt er så bra. Jeg ble veldig lei meg og gråt. Prøvde å fortelle han at jeg ikke vil være den som «stopper» han, at jeg føler dynamikken blir feil. Han beklagde seg og prøvde å redde seg inn. 

Vær så snill !! ikke vær så dum og la han pule andre, dump han, hoff , ærlig talt..

Anonymkode: e68ff...88a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere barn? Hvis ikke er jo ikke dette noe å lure på, du kan finne noe bedre.

Anonymkode: 3919f...22b

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

2 år. Vært sammen i 4 år. Vi er ganske unge 

TS 

Vet det er lett å si, men gå videre. Det kan være utrolig ødeleggende for selvfølelsen din å bli værende i et slikt forhold og du kan komme til å slite med det lenge etter at han er borte om du blir for lenge. Jeg tror nok dessverre at dette ikke kommer til å gå så bra om du drar det ut. Ved å gå nå kan du unngå mye smerte.

4 år kan virke som veldig lenge når du er ung, men det er ikke det. Det er bedre å være singel enn å kaste bort flere år med noen som gjør deg usikker.

Bare tenk på det, han begynner å se etter andre etter 4 år… hvordan tror du det blir etter 10? Jeg ville ikke ha gamblet med min egen psyke på den måten, ta vare på deg selv❤️

Anonymkode: 51bbb...aa2

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke kompatible. Du vil føle deg usikker og ikke attraktiv nok hvis du går med på hans forslag om å ha trekanter osv. Mens han er tydelig på søken etter et sexliv som er utenom parforholdet. Det er ikke så ofte jeg sier dette, men jeg tror du bør gå. 

Anonymkode: af030...407

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal du aldri godta når du selv ikke vil dette! Dump denne typen og gå videre med livet ditt du. Nå som du vet hvordan han tenker kommer du nok alltid til å føle på usikkerhet ang han. Du fortjener bedre ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en umoden gutt. Bli kvitt ham. Tipper du vil vokse på å være selvstendig, og etterhvert finner du en mer voksen fyr som ikke trenger å ligge rundt lenger. 

Sex mellom to voksne er gøy, det er intimt, det er fortrolighet, det er kjærlighet og nærhet. Det er meningen at sex skal styrke en relasjon, ikke gjøre den mer usikker og sårbar. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Eksen min (far til ungene) ville også ha inn en tredjeperson eller partnerbytte for å spice opp det "kjedelige" sexlivet vårt. Jeg tenker at han egentlig var lei av meg, og på en måte ville redde Familien AS ved å få tilfredstilt seg andre steder. Det kom som et sjokk. Det føltes som at de 4 ytterveggene i hjemmet vårt hadde blitt fjernet, og at vi ikke lenger var oss i familien, men at hvem som helst kunne komme og blande seg inn i kjæresteforholdet vårt. Jeg nektet så klart. Jeg tror at å åpne opp sexlivet for andre er starten på slutten. Tror han var utro etter det. Et halvt år etter slo han opp og hadde ei ny som ventet.

Anonymkode: 58a20...7b3

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 22.01):

Jeg synes dessverre det er vanskelig å gi deg råd. Føler meg litt bakbundet når det kommer til å diskutere sex og mangel på sex her på kg, da man som mann stadig blir beskyldt for å legge et enormt sexpress på kvinner og ender opp med å bli den store stygge ulven som selv er skyld i at kvinnen ikke ønsker sex med mannen. Gode råd og konstruktive tilbakemeldinger er alltid fraværende. 

Men min sympati skal du få. Kan skjønne dette kan være vanskelig å få vite, at han kunne tenke seg dette. Om det er noen trøst, så er det ikke uvanlig for både menn og kvinner å ønske dette, og heller ikke holde på med slikt. 
Ellers tenker jeg at man i et trygt og godt forhold må kunne få prate om ting som er både vanskelig og potensielt sårende. Det er eneste måten å få utløp for sine ønsker og behov, så kan den andre ta valg på bakgrunn av dette. Monogami har aldri vært, og vil aldri bli, bare en rosa sky. Den skyen skal også kunne tåle å være grå og regntung av og til. 
Om du klarer å se at det egentlig er veldig positivt at han fortalte deg dette (enda så vondt det var), fremfor å holde dette ønsket skjult for deg, så er mye gjort.

Anonymkode: 949ee...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har jo bare snakket om det og hvis du ikke er interessert i åpent forhold er det jo bare å si det. Du må ikke gjøre det slutt bare for at han forteller hva han ønsker

Anonymkode: da543...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ok til det. Så kan dere begge begyne. Ha sex med andre. Du får tak inen mann dagen etter og kan på sextreff kjapt. Viss han er heldig, får han napp om et år🤭 da forandrer han nok mening også😉

Anonymkode: f3b9d...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å fortelle han at jeg ikke vil være den som «stopper» han,

Her må du - og damer som tenker som deg - ta en del av ansvaret. Hvis dere ikke tåler at partneren tenker og føler og lyster på andre ting enn dere gjør, og hvis dere ikke kan sette grenser, ikke kan hevde dere selv, ikke tør å stoppe partneren deres eller stille krav, da vil dere uansett aldri klare å få til et heterofilt forhold. Newsflash; menn er annerledes enn dere, det er hele poenget med heterofili. Hetero betyr annerledes.

Vil dere få til forhold?

Lær dere å respektere dere selv, ta plass, forvente ting av andre, sett grenser, still krav. Hvis ikke vil dere oppleve - gang på gang på gang - at dere blir så skuffet når andre ikke vil det samme, at dere mister troen på kjærlighet og monogami og menn og alt som er.

Anonymkode: 5308f...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han har jo bare snakket om det og hvis du ikke er interessert i åpent forhold er det jo bare å si det. Du må ikke gjøre det slutt bare for at han forteller hva han ønsker

Anonymkode: da543...164

Nemlig.

Anonymkode: 5308f...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...