Gå til innhold

Kjæresten tenker på å ligge med andre

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Samboeren min har i lang tid «tullet» med å ligge med andre, trekant, partnerbytte osv. Vi har hatt lite sex i det siste. Det toppet seg for meg når jeg tok opp dette med lite sex og det første han responderer med er «vi får begynne å ligge med andre da». Etter en nærmere samtale sier han at jo, han har tenkt tanken. Tanken dukker opp innimellom, og hadde det vært greit for meg ville han gjerne åpnet mer opp. Men siden han vet at jeg ikke godtar det ville han aldri gjort det, og det er sånn sett et lite offer siden han syns forholdet vårt er så bra. Jeg ble veldig lei meg og gråt. Prøvde å fortelle han at jeg ikke vil være den som «stopper» han, at jeg føler dynamikken blir feil. Han beklagde seg og prøvde å redde seg inn. 

Nå føler jeg meg tom og såra. Føler illusjonen om monogami brast. Er jeg ikke nok for han? Burde jeg bare godta det? Jeg skjønner jo at man ikke blir blind selvom man er i forhold, men visse ting bør man holde for seg selv, ikke sant? 

Anonymkode: 7bcc6...40c

• Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge har dere vært samboere?

Anonymkode: 589b4...9d3

2 år. Vært sammen i 4 år. Vi er ganske unge 

TS 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri fortsatt å bo sammen med en mann som ikke lenger ville ha sex med meg, eller minimalt med sex, og samtidig var åpen om at han gjerne vil ha sex med andre. For meg ville det vært bortkastet tid.

Det virker ikke som om dette er bra for deg, Ts. Og han virker heller ikke særlig opptatt av å gjøre noe for å reparere forholdet. Hans løsning er å distansere seg enda mer fra deg, med å ville ha sex med andre.

Du fortjener og trenger langt bedre enn dette! ❤️

Anonymkode: 4e872...e44

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han virker lite oppegående som sier noe slikt rett ut til deg. På en måte så er det jo bra han sa det, for nå vet du hva han tenker. Jeg kunne aldri bodd med eller vært kjæreste med en som ikke vil ha sex med meg, men gjerne med andre og som i tillegg ytrer ønske om dette. Jeg hadde følt meg lite elsket og respektert og ikke sett noen fremtid med han, for dette hadde jeg aldri glemt at han hadde sagt. Huff, føler med deg :(

Anonymkode: fc59b...d54

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Samboeren min har i lang tid «tullet» med å ligge med andre, trekant, partnerbytte osv. Vi har hatt lite sex i det siste. Det toppet seg for meg når jeg tok opp dette med lite sex og det første han responderer med er «vi får begynne å ligge med andre da». Etter en nærmere samtale sier han at jo, han har tenkt tanken. Tanken dukker opp innimellom, og hadde det vært greit for meg ville han gjerne åpnet mer opp. Men siden han vet at jeg ikke godtar det ville han aldri gjort det, og det er sånn sett et lite offer siden han syns forholdet vårt er så bra. Jeg ble veldig lei meg og gråt. Prøvde å fortelle han at jeg ikke vil være den som «stopper» han, at jeg føler dynamikken blir feil. Han beklagde seg og prøvde å redde seg inn. 

Nå føler jeg meg tom og såra. Føler illusjonen om monogami brast. Er jeg ikke nok for han? Burde jeg bare godta det? Jeg skjønner jo at man ikke blir blind selvom man er i forhold, men visse ting bør man holde for seg selv, ikke sant? 

Du skal aldri, ALDRI, tillate han å ligge med andre om du ikke ønsker at han skal det. Uansett hvor mye han syter eller ønsker noe annet selv. 

Men at han i det heletatt tuller og tenker på det burde være et stort varsku. Du bør være nok i massevis uansett hvor lite eller mye sex dere har. Til syvende og sist så velger han helt selv å være sammen med deg, og da kan man ikke få i pose og sekk, og man må alltid ta hensyn. Det sekundet han mener han burde få i pose og sekk og slutter å ta hensyn, da mener jeg forholdet bør brytes av. Helst før han er utro. 

At du føler deg tom og såret er virkelig forståelig. At du sliter med tillit til han framover er også forståelig. 

Du fortjener bedre. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette løser noen problem. Å bryte monogamiet for å løse problemer har jeg ingen tro på. Det funker for noen, man da må andre ting også funke. 

Anonymkode: 34bfe...798

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Er det du eller han som holder igjen mhp sex?

Anonymkode: 7bc1e...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det du eller han som holder igjen mhp sex?

Anonymkode: 7bc1e...82e

Ingen av oss, men begge har hatt litt lite lyst i en periode. Og vi er begge to innforstått med at lysten varierer. 

Vi er i en flytteprosess pluss mye stress på jobb med ekstravakter osv, og vi jobber begge to turnus som nok spiller en rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet du sannheten.

Spørsmålet er om du kan leve med det. Personlig ville jeg ikke klart det, fordi det ville skapt en latent usikkerhet når enn vi er rundt andre mennesker, eller hvis han fester uten meg feks. Nei, jeg ville hatt vanskelig for å ikke la tankene løpe i slike situasjoner og dermed ikke følt meg trygg i forholdet lenger. Jeg ville gått.

Anonymkode: 206ee...87b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ingen av oss, men begge har hatt litt lite lyst i en periode. Og vi er begge to innforstått med at lysten varierer. 

Vi er i en flytteprosess pluss mye stress på jobb med ekstravakter osv, og vi jobber begge to turnus som nok spiller en rolle. 

Det høres ut som han vil ha sex, men ikke med deg siden han

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

det første han responderer med er «vi får begynne å ligge med andre da»

Håper dere ikke er på vei inn i en bolig dere har kjøpt sammen...

Anonymkode: 0dd70...3ea

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS 

Da bytter du han ut. Ikke få barn med en mann du er usikker på.

Anonymkode: 589b4...9d3

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden han vet at jeg ikke godtar det ville han aldri gjort det, og det er sånn sett et lite offer siden han syns forholdet vårt er så bra.

Når han vet at du ikke godtar eller ønsker å åpne forholdet deres og allikevel foreslår det, viser det total mangel på respekt for deg.

Virker som han har andre i tankene allerede, eller allerede har vært utro mot deg og prøver å rette det opp med å få deg med på åpent forhold.... feil rekkefølge her er ikke bra.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS 

Til å være "ganske unge" og at forholdet deres ikke har vart i mange år, ville jeg sagt at å åpne forholdet er døden for forholdet.

Jeg er vanligvis den som synes det å åpne for sex med andre om den ene partner har super høy lyst og den andre null, er noe man må vurdere. Men ikke i deres tilfelle av det du skriver her.

Han høres lite moden ut, og trenger kanskje å vifte rundt med svansen sin for å bli voksen. Det anbefaler jeg at han gjør uten deg som samboer eller kjæreste.

Anonymkode: 7825d...9a4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samboeren min sagt at han mente at løsningen på at vi hadde lite sex var å begynne ligge med andre, så hadde jeg sagt at det var helt greit for meg, og spurt hvem av oss som skulle flytte ut. 
Hadde ikke delt seng med han mer. 
En mann som mener det er bedre å ligge med andre enn å jobbe med forholdet vårt er ikke en mann jeg ønsker være sammen med. 

Anonymkode: da73a...593

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du har rett. Du er ikke nok for ham. Du burde ikke godta det. Du kan være glad han fortalte deg det, for nå vet du at sjansen for 1) han vil fortsette å nevne sex med andre ("spøking" og/eller seriøst - og håper du vil gi etter), 2) at han før eller siden vil være utro (i beste fall kun ha et ønske om det). Alternativt så vil han gjøre det slutt, men jeg tenker det går mot 1) og 2), fordi "forholdet er så bra". 

Han vil ikke ha deg lenger. Det er trist og leit å si, men sånn er det. Han prøvde å spille noe på samvittigheten din da han skrev: 

"Tanken dukker opp innimellom, og hadde det vært greit for meg ville han gjerne åpnet mer opp. Men siden han vet at jeg ikke godtar det ville han aldri gjort det, og det er sånn sett et lite offer siden han syns forholdet vårt er så bra". 

Bare tøys og fanteri. Han håpet du skulle si "ok, vil du det, så gjør vi det. Vi kjører åpent forhold". Et offer? Alvorlig talt. 

Anonymkode: b053a...9e6

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne svare: Sex med andre? God idé. Jeg begynner. Sees i morgen tidlig!

Anonymkode: 3f816...ae6

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...