Gå til innhold

Svikter jeg kompisen min dersom jeg flytter ut av bofelleskapet jeg har fått han inn i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er fire stykk i 20-30årene som bor sammen, i utgangspunktet var vi fire ukjente som fant kvarandre i en some-gruppe som har blitt "samboere". Har gått veldig fint så lenge det var oss. Men da to av de tre andre flytta ut, fikk jeg inn en av mine egen kompisser i fellesskapet i tillegg til en helt ny. Kompisen min har vært ganske grei så lenge jeg har kjent han, men det har ikke blitt helt sånn jeg så for meg. Spesielt to av dem kommer ikke overens, kompis pluss en anna fyr, de krangler alltid om alt og låser kjøkkendører og andre ting når de kokkelerer fordi de ikke vil at den andre skal komme inn, det blir kjip steming for alle.. Jeg har lenge lett etter nytt sted å bo, på grunn av mange forskellige grunner, men tenkt at jeg blir her til jeg kan kjøpe meg leilighet (lenge til). Men nå har jeg funnet drømmerommet, og jeg vurderer å slå til der.... er det veldig dårlig gjort å flytte sånn ut av det blå siden jeg først fikk min (gode) kamerat inn her??
Føler nesten som jeg lurer dem, jeg vet min kamrerat vil bo med meg, kanskje flytte inn i en annen kåk etterhvert, med meg. Men orker jo ikke å drive med den meglinga, pluss at det er vanskelig å støtte kameraten min når ikke alltid han har rett i alt. Kjenner jeg rett og slett er sur over hele situasjonen som har oppstått, jeg skjønner ikke at folk ikke klarer å oppføre seg nrå man er voksen. Han har bodd der i ett år nå. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 84f65...2a2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på tenker jeg. Det ble ikke slik du så for deg, og det blir ikke slik han ser for deg.

Tenk om det bare blir dårligere stemnign og dere ender som uvenner. Da har du tapt både kompis og drømmerommet.

Gjør det som er riktig for deg, men kommuniser det på en ordentlig måte.

Anonymkode: cf6c8...444

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Har du snakket med ham om at du vil flytte inn på dette nye stedet du fant? Kommunikasjon er nøkkelen. Jeg støtter deg i å flytte ut. Det er vanskelig å finne gode rom/leiligheter som leietaker.

Anonymkode: 7d563...844

• Liker 1
Skrevet

Skjønner at du føler at du står i en skvis, men du har faktisk ikke ansvar for de andre i bofellesskapet. De er voksne mennesker og styrer sitt eget liv. Om du vil flytte, så gjør du det! 

Anonymkode: 47a91...8fc

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er kjipt. Og du flytter til et annet bofellesskap? 😅
Hvorfor leier du ikke en egen leilighet, om du ikke har råd til å kjøpe? 

Anonymkode: 65d27...10f

Skrevet

Nei, etter et helt år er det innafor. :) Ved spørsmål så vær åpen (men ikke ufin) og si at det rett og slett er blitt lite trivelig å bo der dere bor nå. 

Anonymkode: e5112...bf1

• Liker 2
Skrevet

Ta ansvar for deg selv, ikke andre. For alt du vet ser han også etter nytt sted å bo. 

Anonymkode: 59d01...86b

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Bofellesskap er billigere mens han sparer til å kjøpe leilighet.

Skrevet

gjør det beste for deg, du har ikke ansvar for hverken kompisen din eller de andre i bofellesskapet. Men om du er en god venn si fra til kameraten om at han må oppføre seg OK for å bli likt av andre mennesker, egotripp og bofellesskap er ikke forenelige. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 21.56):

Vi er fire stykk i 20-30årene som bor sammen, i utgangspunktet var vi fire ukjente som fant kvarandre i en some-gruppe som har blitt "samboere". Har gått veldig fint så lenge det var oss. Men da to av de tre andre flytta ut, fikk jeg inn en av mine egen kompisser i fellesskapet i tillegg til en helt ny. Kompisen min har vært ganske grei så lenge jeg har kjent han, men det har ikke blitt helt sånn jeg så for meg. Spesielt to av dem kommer ikke overens, kompis pluss en anna fyr, de krangler alltid om alt og låser kjøkkendører og andre ting når de kokkelerer fordi de ikke vil at den andre skal komme inn, det blir kjip steming for alle.. Jeg har lenge lett etter nytt sted å bo, på grunn av mange forskellige grunner, men tenkt at jeg blir her til jeg kan kjøpe meg leilighet (lenge til). Men nå har jeg funnet drømmerommet, og jeg vurderer å slå til der.... er det veldig dårlig gjort å flytte sånn ut av det blå siden jeg først fikk min (gode) kamerat inn her??
Føler nesten som jeg lurer dem, jeg vet min kamrerat vil bo med meg, kanskje flytte inn i en annen kåk etterhvert, med meg. Men orker jo ikke å drive med den meglinga, pluss at det er vanskelig å støtte kameraten min når ikke alltid han har rett i alt. Kjenner jeg rett og slett er sur over hele situasjonen som har oppstått, jeg skjønner ikke at folk ikke klarer å oppføre seg nrå man er voksen. Han har bodd der i ett år nå. Hva ville dere gjort?

Snakk med dem om situasjonen først iallefall

Skrevet

Du skal da ikke drasse på en kompis som en partner resten av livet. Gjør det du selv vil, og si at du ikke trives med slik krangling og at du derfor flytter. 

Anonymkode: 75a82...f51

• Liker 1
Skrevet

Du må selvsagt flytte! Du har vel ikke lovet evig troskap til noen. 

Bedre å ikke bo med venner også tror jeg. Å dele hverdag får frem irriterende sider ved folk 

Anonymkode: 57e03...e2b

• Liker 1
Skrevet

Etter et år er det innafor å flytte, etter bare en måned så hadde det stilt seg litt annerledes.

Anonymkode: 943b4...cad

Skrevet

Jeg ville flyttet og oppfordret kompisen til å flytte også. 

Anonymkode: e4478...c60

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 21.56):

Hva ville dere gjort?

Flytt når det passer deg. Sånn går det alltid med bokollektiv.

Anonymkode: e8793...777

Skrevet

Flytt. Bare si ett eller annet om at du trengte lekse ro...

Anonymkode: 57341...5df

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 12.26):

Det er vel mer kjipt å oppføre seg som en kranglete fjortis og lage så mye dårlig stemning at ts ikke orker å bo der mer?

Anonymkode: 12168...a19

Skrevet (endret)

Vet du, jeg tror dette kan føre med seg  mye bra. Du får deg en bedre hverdag og disse kranglefantene blir kanskje tvunget til å tenke seg om. 

Du gjør hèlt riktig. Heier på deg som tar ansvar for egen lykke. 

Slå til :klappe:❤️

Endret av Tradegy
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...