AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #101 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 22.44): Jeg vet aldri på forhånd hvor mye 5-åringen kommer til å spise. Anonymkode: 30018...214 Man har en viss formening om hva en femåring vil spise når det kommer til mengde, så om du er flink til å beregner burde ikke være snakk om store mengder med mat som eventuelt er igjen hvis femåringen skulle spise litt mindre enn ved forrige middag. Og om det er kava umulig for deg så får du lære deg å spise rester. Anonymkode: d1972...890 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 29. oktober 2024 #102 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Man har en viss formening om hva en femåring vil spise når det kommer til mengde, så om du er flink til å beregner burde ikke være snakk om store mengder med mat som eventuelt er igjen hvis femåringen skulle spise litt mindre enn ved forrige middag. Og om det er kava umulig for deg så får du lære deg å spise rester. Anonymkode: d1972...890 Hvorfor skal voksne være søppelbøtte for barnas rester? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #103 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man har en viss formening om hva en femåring vil spise når det kommer til mengde, så om du er flink til å beregner burde ikke være snakk om store mengder med mat som eventuelt er igjen hvis femåringen skulle spise litt mindre enn ved forrige middag. Og om det er kava umulig for deg så får du lære deg å spise rester. Anonymkode: d1972...890 Det er så forskjellig her, en dag kan han spise tre fiskekaker, en annen dag vil han ikke røre det 🤷♀️ Du får komme hit og spise opp kalde fiskekaker med ketchup du da 😝 Anonymkode: 30018...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 29. oktober 2024 #104 Del Skrevet 29. oktober 2024 Jeg er enslig og lager så og si nesten alltid mat med tanke på å ha rester til andre dager. Så deilig å ikke måtte bruke masse tid på matlaging hver dag til bare 1 person! 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #105 Del Skrevet 29. oktober 2024 Hateridioter skrev (4 timer siden): Hvorfor skal voksne være søppelbøtte for barnas rester? Hvorfor skal barnas rester gå i søppelbøtta? Bare fordi du kaller det å spise rester å være søppelbøtte betyr ikke at rester er søppel. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er så forskjellig her, en dag kan han spise tre fiskekaker, en annen dag vil han ikke røre det 🤷♀️ Du får komme hit og spise opp kalde fiskekaker med ketchup du da 😝 Anonymkode: 30018...214 Hva er galt med kalde fiskekaker med ketchup? Du kan tørke av ketchupen hvis du ikke liker det på fiskekakene. Det er unødvendig å kaste fiskekakene bare fordi femåringen ikke ville ha det den dagen. Slike rester fra barnet sitt er jo absolutt ikke ekkelt å spise. Jeg kan til og med finne på å spise slike ting fra tallerkenen til venner hvis vi er ute og spiser og de ikke klarer å spise opp. Synes det er så synd at restauranten må kaste maten, så da propper jeg det heller i meg. 😅 Det skal sies at jeg er vant til å spise én gang om dagen (OMAD), så jeg synes vanligvis at porsjonene på restaurantene er for små fordi de er jo laget for folk som spiser 3-6 ganger om dagen. 😅 Jeg hadde en tilstelning med over 30 folk her en helg i høst, og spiste kalde / oppvarmede rester de neste dagene. Kastet ingenting som var fullt spiselig. Jeg inviterte foreldrene mine til å spise rester her også. Jeg kommer fra en familie der vi ikke kaster rester som er spiselige, så foreldrene mine takket gladelig ja til å spise gode rester som var oppvarmet. Omelett, bacondadler, kjøttboller, og pølser som var stekt 3 dager i forveien gikk ned på høykant, sammen med hjemmelaget potetsalat, brokkolisalat, og wraps. Anonymkode: 81bd0...438 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 29. oktober 2024 #106 Del Skrevet 29. oktober 2024 Nymphadora skrev (2 timer siden): Jeg er enslig og lager så og si nesten alltid mat med tanke på å ha rester til andre dager. Så deilig å ikke måtte bruke masse tid på matlaging hver dag til bare 1 person! Samme her. Innbiller meg at jeg også sparer en del penger på det. Har ingen problemer med å spise det samme til middag i 2-3 dager 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 30. oktober 2024 #107 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor skal barnas rester gå i søppelbøtta? Bare fordi du kaller det å spise rester å være søppelbøtte betyr ikke at rester er søppel. Hva er galt med kalde fiskekaker med ketchup? Du kan tørke av ketchupen hvis du ikke liker det på fiskekakene. Det er unødvendig å kaste fiskekakene bare fordi femåringen ikke ville ha det den dagen. Slike rester fra barnet sitt er jo absolutt ikke ekkelt å spise. Jeg kan til og med finne på å spise slike ting fra tallerkenen til venner hvis vi er ute og spiser og de ikke klarer å spise opp. Synes det er så synd at restauranten må kaste maten, så da propper jeg det heller i meg. 😅 Det skal sies at jeg er vant til å spise én gang om dagen (OMAD), så jeg synes vanligvis at porsjonene på restaurantene er for små fordi de er jo laget for folk som spiser 3-6 ganger om dagen. 😅 Jeg hadde en tilstelning med over 30 folk her en helg i høst, og spiste kalde / oppvarmede rester de neste dagene. Kastet ingenting som var fullt spiselig. Jeg inviterte foreldrene mine til å spise rester her også. Jeg kommer fra en familie der vi ikke kaster rester som er spiselige, så foreldrene mine takket gladelig ja til å spise gode rester som var oppvarmet. Omelett, bacondadler, kjøttboller, og pølser som var stekt 3 dager i forveien gikk ned på høykant, sammen med hjemmelaget potetsalat, brokkolisalat, og wraps. Anonymkode: 81bd0...438 Når barna har sittet og lekt med maten på tallerken sin, går det de ikke spiser opp i søpla. Jeg kommer aldri til å spise mer enn jeg egentlig trenger fordi barna ikke spiser opp maten sin. Ingen anonym bruker på KG kommer noensinne til å få meg til å endre oppfatning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #108 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor skal barnas rester gå i søppelbøtta? Bare fordi du kaller det å spise rester å være søppelbøtte betyr ikke at rester er søppel. Hva er galt med kalde fiskekaker med ketchup? Du kan tørke av ketchupen hvis du ikke liker det på fiskekakene. Det er unødvendig å kaste fiskekakene bare fordi femåringen ikke ville ha det den dagen. Slike rester fra barnet sitt er jo absolutt ikke ekkelt å spise. Jeg kan til og med finne på å spise slike ting fra tallerkenen til venner hvis vi er ute og spiser og de ikke klarer å spise opp. Synes det er så synd at restauranten må kaste maten, så da propper jeg det heller i meg. 😅 Det skal sies at jeg er vant til å spise én gang om dagen (OMAD), så jeg synes vanligvis at porsjonene på restaurantene er for små fordi de er jo laget for folk som spiser 3-6 ganger om dagen. 😅 Jeg hadde en tilstelning med over 30 folk her en helg i høst, og spiste kalde / oppvarmede rester de neste dagene. Kastet ingenting som var fullt spiselig. Jeg inviterte foreldrene mine til å spise rester her også. Jeg kommer fra en familie der vi ikke kaster rester som er spiselige, så foreldrene mine takket gladelig ja til å spise gode rester som var oppvarmet. Omelett, bacondadler, kjøttboller, og pølser som var stekt 3 dager i forveien gikk ned på høykant, sammen med hjemmelaget potetsalat, brokkolisalat, og wraps. Anonymkode: 81bd0...438 Jeg synes som sagt det er skikkelig ekkelt, i kombinasjon med at jeg ikke akkurat kan spise to middager flere dager i uka. Anonymkode: 30018...214 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 30. oktober 2024 #109 Del Skrevet 30. oktober 2024 Jeg kaster så og si ingen mat. Alt blir spist opp. Rester blir omhyggelig pakket i evt lukkede bokser, og jeg spiser neste dag. Om jeg da ikke fryser noe til en annen gang. At noen sier at de ikke liker å spise rester, eller at det er ekkelt, synes jeg er skammelig faktisk. Alt smaker dersom man er sulten nok. At noe ikke alltid er like velsmakende er jo helt greit. Man kan jo ikke alltid leve i luksus. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå