Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for fire mnd siden. I starten følte jeg litt på nedpress innimellom, men de siste par ukene har jeg følt på nedpress nesten konstant … Særlig når jeg går tur. Det er utrolig irriterende og ganske ubehagelig. Noen som har noen tips?

Jeg gjør knipeøvelser daglig, og tok seksukerskontroll hos fysioterapeut med kompetanse på bekken/kvinnehelse. Hun sa at jeg hadde god kontakt med bekkenbunn og at jeg gjorde øvelsene riktig (selv om jeg var litt svakere i muskulaturen enn ideelt, men det er jo et par mnd siden, så regner med jeg er sterkere nå).

Noen tips? Er det vanlig å kjenne på økt nedpress på denne måten?

Anonymkode: 890d3...2b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du livmor eller skjedefremfall? 

Anonymkode: 445b4...c3b

• Liker 1
Skrevet

Hun fysioterapeuten sa ikke noe om det, men mistenker at jeg har fremfall av noe, ja 😕

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun fysioterapeuten sa ikke noe om det, men mistenker at jeg har fremfall av noe, ja 😕

Ta en time hos gynekolog og få en skikkelig sjekk 

Anonymkode: 445b4...c3b

Skrevet

Hei du. Det kan høres ut som fremfall ja. Dessverre kan man kjenne økte symptomer etter hvert som tiden går fordi babyen blir tyngre, man blir kanskje mer aktiv og plutselig merker man at ikke alt er som det skal nedentil. Det er en del ting du selv kan gjøre for å håndtere symptomene. Bekkenbunnstrening er bra, så er det å ta tiden til hjelp og håpe at det kommer seg.

Hvis du synes det er greit å lese svensk så er denne bloggen en gullgruve om alt som har med underlivet etter fødsel å gjøre. www.bakingbabies.se. Søk på framfall for eksempel. Eller begynn her https://bakingbabies.se/2024/09/02/hjalp-jag-har-fatt-framfall/

Kanskje kan du ta et nytt besøk hos fysioterapeuten du var hos og spørre om vurdering?

Anonymkode: 5a1ca...da3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...