AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #1 Skrevet 22. oktober 2024 Jeg gikk fem på. Kom over en "2 minutters" helsetest på fb som jeg trykka meg igjennom. Dagen etter kom det en mail der opplysningene mine sto oppsummert og ei regning på kroner 899,00. Ja, jeg satt og kjeda meg og trykte nok litt for mye. Smekk på fingrene fikk jeg jammen😅. Fler som har stifta bekjentskap med dette "helsefirmaet"? Anonymkode: 8ffeb...bf9
Peanut Skrevet 22. oktober 2024 #2 Skrevet 22. oktober 2024 (endret) Det står jo det her på første side? 🤔 «Jeg bekrefter herved at jeg er minst 18 år gammel og at jeg har lest og aksepterer tjenesteleverandørens vilkår og betingelser. Jeg krever umiddelbar oppfyllelse av tjenestekontrakten og aksepterer at jeg mister retten til å si opp kontrakten så snart den avtalte tjenesten er utført. Jeg er også innforstått med at tjenesten er bindende, og jeg samtykker i å betale i sin helhet på leveringstidspunktet. Ved å godta vilkårene og betingelsene før du sender inn denne informasjonen, godtar du dem automatisk. Prisen for tjenesten er NOK 899,00. Denne prisen inkluderer alle kostnader for helsesjekken og levering av tjenesten.» For øvrig finnes det en kroppensliv.dk så kanskje en scam av den? O_o Endret 22. oktober 2024 av Peanut
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #3 Skrevet 22. oktober 2024 Peanut skrev (6 minutter siden): Det står jo det her på første side? 🤔 «Jeg bekrefter herved at jeg er minst 18 år gammel og at jeg har lest og aksepterer tjenesteleverandørens vilkår og betingelser. Jeg krever umiddelbar oppfyllelse av tjenestekontrakten og aksepterer at jeg mister retten til å si opp kontrakten så snart den avtalte tjenesten er utført. Jeg er også innforstått med at tjenesten er bindende, og jeg samtykker i å betale i sin helhet på leveringstidspunktet. Ved å godta vilkårene og betingelsene før du sender inn denne informasjonen, godtar du dem automatisk. Prisen for tjenesten er NOK 899,00. Denne prisen inkluderer alle kostnader for helsesjekken og levering av tjenesten.» For øvrig finnes det en kroppensliv.dk så kanskje en scam av den? O_o Den største løgnen i historien er lest vilkår 🤣 Anonymkode: 1e646...0a6 7
Peanut Skrevet 22. oktober 2024 #4 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den største løgnen i historien er lest vilkår 🤣 Anonymkode: 1e646...0a6 Ville uansett sjekket før jeg skrev noe på ymse steder <_< 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #5 Skrevet 22. oktober 2024 Har kun meg selv å takke!! Skal være mer våken heretter😅😅 TS Anonymkode: 8ffeb...bf9
Tått Skrevet 22. oktober 2024 #6 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har kun meg selv å takke!! Skal være mer våken heretter😅😅 TS Anonymkode: 8ffeb...bf9 899 for 2 min bullshit blir ca 27000 i timen jo..😆❤️...
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #7 Skrevet 22. oktober 2024 Fyttigrisen, det er svindel. De vet at folk bare trykker liker på vilkår, for å få se. Bruker å gi opp og trykke ut når jeg må det på alle andre sider enn store klesbutikker, kjennte aviser. Anonymkode: 41de0...941
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #8 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fyttigrisen, det er svindel. De vet at folk bare trykker liker på vilkår, for å få se. Bruker å gi opp og trykke ut når jeg må det på alle andre sider enn store klesbutikker, kjennte aviser. Anonymkode: 41de0...941 Dette ga ingen mening. Anonymkode: 6b1ec...9c8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #9 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette ga ingen mening. Anonymkode: 6b1ec...9c8 Det er svindel at de lener seg på at folk er vant med å godkjenne vilkår uten at det skjer noe, så folk er hensynsløse og vil ikke få med seg at de må betale. Det er de fullt klar over. Jeg er redd for å bli svindlet, hacket osv, så jeg bruker å unngå sider som har vilkår, foruten når det er store klesbutikker eller aviser som VG. Steder jeg stoler mer på. Er det forståelig nå? Anonymkode: 41de0...941 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #10 Skrevet 22. oktober 2024 Du får sende inn klage, for helsetesten besvarte ikke at synet var så dårlig at du ikke kunne se teksten på vilkårene, og du trodde feltet sto blankt 🥸 Det godtar man jo selvsagt, tenk å ta en helsetest med vilkår "sikker kryptering av data" og nada annet! Nå har du lært ei kostbar lekse! Anonymkode: c61c3...137
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #11 Skrevet 23. oktober 2024 For en dyr lærepenge. 900 kr for noe sånt 😳😑 Anonymkode: de5ec...527
gretean Skrevet 23. oktober 2024 #12 Skrevet 23. oktober 2024 Noen som har kjennskap til kroppensliv.com Tror dette er et firma som lurer deg for penger
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #13 Skrevet 23. oktober 2024 Du burde ikke henge de ut uten å komme med bevis på påstanden din. Anonymkode: 9dc52...514
Snublefot62 Skrevet 23. oktober 2024 #14 Skrevet 23. oktober 2024 Selvfølgelig er dette svindel. Hvorfor i alle dager har du fått et annet inntrykk? 1
Snublefot62 Skrevet 23. oktober 2024 #15 Skrevet 23. oktober 2024 Man trenger ikke lese tjenestevilkårene for å forstå at dette er svindel. Man kan se på domenet, og se den elendige bruken av språket. Det bør utgjøre et rødt flagg. Nettsiden har ikke sertifikat så trafikken er ikke kryptert. Det bør utgjøre nok et rødt flagg. Tvang om å godta vilkår uten å vite hva man får i retur. Det bør jo utgjøre et tredje rødt flagg. Men for all del. Er man såpass naiv at man trykker på godkjenn på hva som helst uten å lese, og legger igjen informasjonen sin på usikre og lugubre sider - så er det litt fortjent. Vær i det minste forberedt på at informasjonen du har lagt inn blir solgt videre til andre. Samme med kortdata du legger inn for å betale for "tjenesten". 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #16 Skrevet 23. oktober 2024 Du er ikke svindlet før du har betalt. Tenker det blir ganske vanskelig (og ulønnsomt) for et firma i Ungarn å forfølge et krav på 899 kr i Norge. Anonymkode: df71c...7bf 1
Snublefot62 Skrevet 23. oktober 2024 #17 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du er ikke svindlet før du har betalt. Tenker det blir ganske vanskelig (og ulønnsomt) for et firma i Ungarn å forfølge et krav på 899 kr i Norge. Anonymkode: df71c...7bf Det blir litt for enkelt. Og det er relativt uproblematisk å forfølge krav over landegrensene.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #18 Skrevet 23. oktober 2024 Obviously! 🤦🏻♀️ Anonymkode: 8e578...231
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #19 Skrevet 23. oktober 2024 Snublefot62 skrev (30 minutter siden): Det blir litt for enkelt. Og det er relativt uproblematisk å forfølge krav over landegrensene. Ja, det er enkelt sagt, det er korrekt. Hvis man bestrider kravet er det lite som kan gjøres uten at firmaet må bruke tid og penger på det. Det er det ikke verdt for et krav på under tusenlappen og det er heller ikke noen reell mulighet for et firma som skriver prisen i "usynlig skrift" (ulovlig). Anonymkode: df71c...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #20 Skrevet 23. oktober 2024 Du betaler ikke, men bestrider kravet. Send de en mail og forklar hvorfor du mener det er feil at du skal betale. F.eks. at det er ulovlig å skrive prisen med så små bokstaver at man ikke kan forstå at man kjøper noe. Anonymkode: e9f83...911 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå