AnonymBruker Skrevet 22. oktober #1 Del Skrevet 22. oktober Hei! Vi har fra før et barn på 2 år som en gang i blant bæsjet gjennom bleien (type ryggbæsj) som baby, men nåværende baby på 6 mnd er ekstrem på dette.. Bruker i hovedsak Libero touch pants. Har prøvd å gå opp en størrelse i bleier, har også prøvd Anglamark (både åpen og up and go) men bæsjer gjennom uansett.. Typisk i bilstol, vippestol eller sittestilling i fanget. Er så lei av å vaske utbæsjede klær, spesielt ullklær, hver dag🤯😂 Har dere tips om andre bleier som er gull mot ryggbæsj?🙏🏻🤞🏻 Anonymkode: c8065...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #2 Del Skrevet 22. oktober Begynn med pottetrening De kan starte så tidlig Anonymkode: 101c4...b47 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 22. oktober #3 Del Skrevet 22. oktober Regner med dere alltid bretter ut disse kantene som skal gjøre at bæsj ikke renner utenfor. Selv om bæsj fort renner utenfor uansett. I noen typer bleier må man selv justere på disse. Vil tro det er selve måten barnet sitter i bilstolen på som gjør at det skvises utover…og det er jo ikke så veldig mye å gjøre med dessverre. Kanskje dere bare må forsøke enda noen typer bleier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #4 Del Skrevet 22. oktober Hadde definitivt gått over til bomullsbody.. Anonymkode: fe4e0...81f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #5 Del Skrevet 22. oktober Prøvd åpne bleier i stedet? Føler man har bedre kontroll på hvor stramme de blir. Anonymkode: d8863...58e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #6 Del Skrevet 22. oktober Pampers up and go sverger vi til. 😊 Svært sjeldent vi har hatt uhell med dem. Anonymkode: 2ae6b...d5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisegikkpåskolen Skrevet 22. oktober #7 Del Skrevet 22. oktober Likte også godt pampers og er også fornøyd med Rema1000 sine. Følte det ble bare lekkasjer med Libero. Gikk også opp en størrelse når det var som verst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #8 Del Skrevet 22. oktober Sikkert ikke det du vil høre, men ett av mine barn var slik og ble aldri bedre. Han hadde bare en kropp som ikke passet bleier, det gav sel aldri, vi prøvde alle bleietyper som finnes. Anonymkode: eeabd...9fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #9 Del Skrevet 22. oktober Vil anbefale potting som flere foreslår. Begynte med det når vi kom hjem fra sykehuset (hun er 7 måneder nå). Det er bare helt fantastisk! Holder henne over do når vi uansett skulle skiftet tissebleie eller når hun blir veldig urolig. Har skiftet veldig få bæsjebleier på disse månedene. Det blir jo rutine på det, så vi vet jo ca. når hun må bæsje. Hun er veldig fornøyd siden alt kommer ut 😊 Anonymkode: 03cf3...f65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 23. oktober #10 Del Skrevet 23. oktober Prøv ulike bleietyper og ulike størrelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. oktober #11 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei! Vi har fra før et barn på 2 år som en gang i blant bæsjet gjennom bleien (type ryggbæsj) som baby, men nåværende baby på 6 mnd er ekstrem på dette.. Bruker i hovedsak Libero touch pants. Har prøvd å gå opp en størrelse i bleier, har også prøvd Anglamark (både åpen og up and go) men bæsjer gjennom uansett.. Typisk i bilstol, vippestol eller sittestilling i fanget. Er så lei av å vaske utbæsjede klær, spesielt ullklær, hver dag🤯😂 Har dere tips om andre bleier som er gull mot ryggbæsj?🙏🏻🤞🏻 Anonymkode: c8065...ea1 Større bleier, pottetrening 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #12 Del Skrevet 23. oktober Brukte pampers bleier, følte de gikk litt lengre opp på ryggen enn andre. Men ja, er noe drit å vaske vippestol og klær ørten ganger Anonymkode: bf251...2d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chicchi Skrevet 23. oktober #13 Del Skrevet 23. oktober Min seks mnd gikk opp en størrelse og vi byttet til Libero Up and Go. Bæsjet gjennom flere ganger om dagen, men det ble bedre da vi begynte med mat og avføringen ble mindre flytende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #14 Del Skrevet 23. oktober Tusen takk for alle svar🙏🏻 Dere som bruker Pampers, har deres babyer vært litt tykke og god rundt lår og rumpe? Mi er det, så har tenkt Libero kanskje har litt for smal passform, og dekker ikke ryggen godt nok siden rumpa bygger så mye ut😂 Pottetrening prøvde jeg med førstemann siden hu hadde mye magevondt, men det ble så tungt å stå å holde i posisjon, og bæsjen kom aldri de gangene vi prøvde, så det ga vi opp🫣 Men halleluja for dagens bilstoltur! Hadde på seg Libero åpen bleie når hun bæsjet, og bleia tok ALT! Sier litt hvor mye ryggbæsj hun har når jeg blir SÅ glad for at bleien fungerte normalt for en gangs skyld🙈 men dette var den gamle typen Libero, føler de nye lekker mer… har ikke prøvd pampers enda🤞🏻 TS Anonymkode: c8065...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #15 Del Skrevet 23. oktober Hun bruker forresten størrelse 5 i Libero, er rundt 8 kg, men mye av vekten sitter rundt lår og rumpe, så vi har måttet brukt en størrelse større enn hva som står på pakken. Kan det være at vi faktisk må opp til størrelse 6? TS Anonymkode: c8065...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #16 Del Skrevet 23. oktober Vår er 10,6kg. Vi bruker str 6. Siden mye ligger på lår/rumpe må dere gjerne opp en størrelse. Jeg ville også prøvd ulike merker. Kjenner du andre med barn som har andre merker i samme str, kan du jo spørre om å få prøve en. Så slipper du å kjøpe 5 ulike pakker om ingen passer. Du kan også prøve bleier med tape. Da kan du justere hvor stram den skal være. Og hvis det ofte kommer oppover ryggen og ikke særlig foran, så kan du dra bleien slik den er litt lengre på rygg. Kanskje du kan bruke truse utenpå bleie hvis det kan hindre at andre klær får bæsj på seg. Alltid kjedelig med slike flekker på feks ull. Spesielt om det får satt seg. Anonymkode: 63a71...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #17 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk for alle svar🙏🏻 Dere som bruker Pampers, har deres babyer vært litt tykke og god rundt lår og rumpe? Mi er det, så har tenkt Libero kanskje har litt for smal passform, og dekker ikke ryggen godt nok siden rumpa bygger så mye ut😂 Pottetrening prøvde jeg med førstemann siden hu hadde mye magevondt, men det ble så tungt å stå å holde i posisjon, og bæsjen kom aldri de gangene vi prøvde, så det ga vi opp🫣 Men halleluja for dagens bilstoltur! Hadde på seg Libero åpen bleie når hun bæsjet, og bleia tok ALT! Sier litt hvor mye ryggbæsj hun har når jeg blir SÅ glad for at bleien fungerte normalt for en gangs skyld🙈 men dette var den gamle typen Libero, føler de nye lekker mer… har ikke prøvd pampers enda🤞🏻 TS Anonymkode: c8065...ea1 Jeg har en sammenleggbar krakk på badet som jeg sitter på når jeg potter frøkna. Den er litt høyere enn doen. Støtter albuene på lårene mine når jeg holdet henne. Funker kjempe bra, selv om jeg må holde en stund. Blir ikke sliten av det. Uten krakken synes jeg også det blir tungt. Anonymkode: 03cf3...f65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #18 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vår er 10,6kg. Vi bruker str 6. Siden mye ligger på lår/rumpe må dere gjerne opp en størrelse. Jeg ville også prøvd ulike merker. Kjenner du andre med barn som har andre merker i samme str, kan du jo spørre om å få prøve en. Så slipper du å kjøpe 5 ulike pakker om ingen passer. Du kan også prøve bleier med tape. Da kan du justere hvor stram den skal være. Og hvis det ofte kommer oppover ryggen og ikke særlig foran, så kan du dra bleien slik den er litt lengre på rygg. Kanskje du kan bruke truse utenpå bleie hvis det kan hindre at andre klær får bæsj på seg. Alltid kjedelig med slike flekker på feks ull. Spesielt om det får satt seg. Anonymkode: 63a71...02f Takk for tips angående større bleie! Nå i ettermiddag hadde vi bæsjeuhell i bilstolen igjen, gjennom body, strømpebukse OG strikket romper😮💨 føler også at det absorberende stoffet ikke strekker seg godt nok bak ryggen, så håper det hjelper å gå opp til strl 6🙏🏻 virker bare så veldig stort ut for en 6 mnd gammel baby🫣 Nå når bæsjeuhellet skjedde hadde hun åpen bleie størrelse 5, og det tøyt ut på sidene, selv om jeg er nøye med kanter og hvordan jeg strammer🙈🤯 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en sammenleggbar krakk på badet som jeg sitter på når jeg potter frøkna. Den er litt høyere enn doen. Støtter albuene på lårene mine når jeg holdet henne. Funker kjempe bra, selv om jeg må holde en stund. Blir ikke sliten av det. Uten krakken synes jeg også det blir tungt. Anonymkode: 03cf3...f65 Takk for tips! Verdt å prøve igjen🙊 Anonymkode: c8065...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #19 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for tips angående større bleie! Nå i ettermiddag hadde vi bæsjeuhell i bilstolen igjen, gjennom body, strømpebukse OG strikket romper😮💨 føler også at det absorberende stoffet ikke strekker seg godt nok bak ryggen, så håper det hjelper å gå opp til strl 6🙏🏻 virker bare så veldig stort ut for en 6 mnd gammel baby🫣 Nå når bæsjeuhellet skjedde hadde hun åpen bleie størrelse 5, og det tøyt ut på sidene, selv om jeg er nøye med kanter og hvordan jeg strammer🙈🤯 Takk for tips! Verdt å prøve igjen🙊 Anonymkode: c8065...ea1 Glemte også å skrive at jeg lar baby sitte litt med bakre del av rompa på doningen også når jeg potter😊 Hun sitter selvfølgelig feil vei. Slipper da å holde hele vekta 😊 lykke til! Anonymkode: 03cf3...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #20 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 19.21): Begynn med pottetrening De kan starte så tidlig Anonymkode: 101c4...b47 En baby på 6 mnd skal sitte på potte? Jaja.. Anonymkode: 7f892...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå