AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #1 Skrevet 22. oktober 2024 Hei, jeg er gravid i 3 trimester (30 dager til termin) og oppdaget i går at jeg har fått en ny føflekk rett ved håndleddet. Den er veldig liten, kansje 1mm, det som bekymrer meg er at om jeg lyser på den med lommelykt kan jeg se noen svært små svarte prikker i den også synes jeg ikke dem er helt rundt. Noen som har opplevd dette før under svangerskap? Hadde dere dratt til legen med en gang eller aventet litt? Skal sies at den verken klør eller blør og har nylig oppstått. Så på et bilde som er tatt sent i august og da var ikke føflekken der. Synes dere at den ser farlig ut? Tenker Selfølgelig med en gang føflekkreft… Anonymkode: ab537...49a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #2 Skrevet 22. oktober 2024 Har blitt sendt hjem flere ganger med min mystiske føflekk, oppsto ikke under graviditet. Men. Ta en tur til legen i tilfelle, det er mye bedre at det blir sjekket enn at den ikke blir det. Anonymkode: afd91...49c
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #3 Skrevet 22. oktober 2024 Du kan også få føflekksjekk på apoteket. Anonymkode: f0f21...a9d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #4 Skrevet 22. oktober 2024 Alltids lurt å sjekke hos legen. Anonymkode: 05a76...441
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #5 Skrevet 22. oktober 2024 Jeg fikk i hvert fall flere nye føflekker i hvert svangerskap. Det der ser ut som en helt vanlig normal føflekk. Anonymkode: 9bf53...b1d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #6 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei, jeg er gravid i 3 trimester (30 dager til termin) og oppdaget i går at jeg har fått en ny føflekk rett ved håndleddet. Den er veldig liten, kansje 1mm, det som bekymrer meg er at om jeg lyser på den med lommelykt kan jeg se noen svært små svarte prikker i den også synes jeg ikke dem er helt rundt. Noen som har opplevd dette før under svangerskap? Hadde dere dratt til legen med en gang eller aventet litt? Skal sies at den verken klør eller blør og har nylig oppstått. Så på et bilde som er tatt sent i august og da var ikke føflekken der. Synes dere at den ser farlig ut? Tenker Selfølgelig med en gang føflekkreft… Anonymkode: ab537...49a Inger er født med føflekker, de kommer etterhvert som man lever. Skulle alle springe til lege hver gang en ny føflekk popper opp, så får ingen andre time hos fastlegene. slapp av, pust med magen, du er helt normal. Snart kommer det flere nye føflekker. Anonymkode: bb1de...457 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #7 Skrevet 22. oktober 2024 SkinVision - Find Skin Cancer on the App Store (apple.com) Anonymkode: 0d422...2c7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #8 Skrevet 22. oktober 2024 Av hudlege fikk jeg beskjed om at hvis det dukket opp føflekker som var veldig forskjellig fra de rundt kunne det lønne seg å sjekke det ut. At det er sorte flekker i den trenger ikke å bety noe. Du kan jo evt følge med på om den endrer seg. Anonymkode: e2aa1...af3
Stoltskeiv Skrevet 22. oktober 2024 #9 Skrevet 22. oktober 2024 Er de veldig forskjellig fra de andre, så ville jeg sjekket ut. Jeg hadde en som pekte seg ut som jeg fikk beskjed om å følge med på. Men etter noen måneder ville jeg fjerne den uansett, ingen forandring. Men jeg orket ikke å ha den, så fjernet den. Den var helt fin og hadde noen svarte pigmenter i seg. Men det viktigste du kan gjøre er å se om den forandrer seg, legen vil uansett spørre om det eller be det om å gjøre det. Er den i forandring, så fjerner legen den
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #10 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Inger er født med føflekker, de kommer etterhvert som man lever. Skulle alle springe til lege hver gang en ny føflekk popper opp, så får ingen andre time hos fastlegene. slapp av, pust med magen, du er helt normal. Snart kommer det flere nye føflekker. Anonymkode: bb1de...457 Det kommer jo an på. Jeg har presis to føflekker. Begge har jeg hatt siden «før jeg kan huske» (de er på babybilder). Om jeg, personlig, hadde fått en ny føflekk (jeg er nå 40 år, og det er altså minst 39 år siden den forrige dukket opp) så er det uvanlig nok til at jeg ville tatt det opp med min lege. Min far får føflekker hele tiden, så for han er det vanlig nok til at han bare sjekker over dem sporadisk (som man gjør, om man har føflekker og er glad i eget liv og helse). Så om ts skal ta det opp med lege ved neste time, gå innom et Apotek eller bare la det være kommer an på hva som for hen er vanlig. Og om denne føflekken ligner de øvrige, om ts altså har en mengde føflekker. Anonymkode: 0847d...d86
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #11 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Inger er født med føflekker, de kommer etterhvert som man lever. Skulle alle springe til lege hver gang en ny føflekk popper opp, så får ingen andre time hos fastlegene. slapp av, pust med magen, du er helt normal. Snart kommer det flere nye føflekker. Anonymkode: bb1de...457 Sønnen min ble født med en stor føflekk på ryggen. Den ble fjernet da han var tolv. Anonymkode: 36310...ddf
Becka Skrevet 22. oktober 2024 #12 Skrevet 22. oktober 2024 Man skal selvfølgelig være obs. Men kan også si at jeg fikk flere da spesielt under graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå