AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #1 Skrevet 22. oktober 2024 Min far har desverre alzheimer. Bor fremdeles hjemme med hj spl. Ved en tilfeldighet ble det oppdaget han har lav blodprosent, og veldig lavt jern nivå. Han ble lagt inn på sykehuset og fikk jern intravenøst, og litt blodoverføring. Han ble litt bedre, mer opplagt, bedre farge i ansiktet. Tok ny blodprøve for 1 uke siden, og my blodprøve forrige uke. Da hadde både jern og blodnivået økt. Snakket med legen hans, hun sier de kan utelukkende blodkreft, og blødende tarmkreft, også lite sannsynlig det er noe i benmargen. Hun sa dette var veldig gode resultater, og at det er mindre sannsynlig med kreft. Men jeg har en tendens til å tenke det verste hele tiden 🙈 bare jeg hører det er en liten mulighet for kreft får jeg helt panikk. Hvordan ville du tolket dette legen sa? Kam jeg legge litt fra meg bekymringen? Anonymkode: da21e...156
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #2 Skrevet 22. oktober 2024 Lavt blodnivå og jern er nok ikke så uvanlig hos eldre mennesker, særlig med sykdom. Blanding av for dårlig sammensatte måltider/matinntak og næringsopptak fra tarmen. Sånt trenger m.a.o overhodet ikke være kreft, så slapp av Anonymkode: 9a36c...31d 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #3 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Min far har desverre alzheimer. Bor fremdeles hjemme med hj spl. Ved en tilfeldighet ble det oppdaget han har lav blodprosent, og veldig lavt jern nivå. Han ble lagt inn på sykehuset og fikk jern intravenøst, og litt blodoverføring. Han ble litt bedre, mer opplagt, bedre farge i ansiktet. Tok ny blodprøve for 1 uke siden, og my blodprøve forrige uke. Da hadde både jern og blodnivået økt. Snakket med legen hans, hun sier de kan utelukkende blodkreft, og blødende tarmkreft, også lite sannsynlig det er noe i benmargen. Hun sa dette var veldig gode resultater, og at det er mindre sannsynlig med kreft. Men jeg har en tendens til å tenke det verste hele tiden 🙈 bare jeg hører det er en liten mulighet for kreft får jeg helt panikk. Hvordan ville du tolket dette legen sa? Kam jeg legge litt fra meg bekymringen? Anonymkode: da21e...156 Livet er et risikoprosjekt, det eneste sikre er at vi dør av det, for å sitere hypokonderlegen Wilhelmsen. Eldre mennesker med dårlig kosthold, få ofte lave blodverdier. slapp av, pust med magen. Anonymkode: 90d4a...d60
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #4 Skrevet 22. oktober 2024 Det er nok vanlig hos eldre, ja. Min gamle mamma (som også hadde demens) hadde også dette. Ble innlagt og fikk blodoverføring. Trengte det ikke på igjen senere det holdt seg ok i ettertid. Hvis du bekymrer deg mye og har tendens til å tenke det verste så vil jeg anbefale deg kognitiv terapi. Prøv for eksempel appen Tankevirus. Den er for folk med milde til moderate plager, er gratis og laget av en norsk psykolog. Anonymkode: 4295f...935
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #5 Skrevet 22. oktober 2024 Tror du trenger å prate med noen profesjonelle om hvorfor du er så redd for kreft. Anonymkode: dc0db...249
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #6 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du trenger å prate med noen profesjonelle om hvorfor du er så redd for kreft. Anonymkode: dc0db...249 Det har neppe noe med kreft i seg selv å gjøre, men det faktum at en forelder er veldig gammel og dårlig. Naturlig å bekymre seg, særlig når legen har nevnt "kreft". Trenger ikke terapi av den grunn. Anonymkode: 9a36c...31d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #7 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du trenger å prate med noen profesjonelle om hvorfor du er så redd for kreft. Anonymkode: dc0db...249 Ikke Ts, men lavt jernnivå og blodprosent hos menn kan i noen tilfeller være varseltegnet på mere alvorlige ting som blant annet kreft. Man trenger ikke å snakke med profesjonelle folk fordi man har en frykt! Av og til trenger man bare å lufte tankene sine, noe Ts gjør, og det må være lov! Anonymkode: ccdfa...59e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå