Gå til innhold

2 åring hylte fordi jeg tok fra han e saks, venninnen min ble sur på meg

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nok ikke revet den ut av hånda på barnet, men heller fått de til å "hjelpe meg å rydde den bort" som en slags lek. Da lærer de mer enn om man river noe fra dem. Men som forelder kan man ikke forvente at alle skal være så chill, vil man ha alt 100% pedagogisk får man ta ansvaret selv.

Anonymkode: 9c0e7...f6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg ville revurdert vennskapet med hu der.  Jeg kkarer ikke  vennskap med folk som mener at angrep er beste forsvar. Men hun følte seg vel truffet siden hun reagerte så sterkt og vet innerst inne at du har rett 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ashley jackson skrev (4 timer siden):

Nå har du fortalt historien fra ditt ståsted og fått deg selv til å fremstå som en helgen, mens venninna fremstår som en uansvarlig mor. Selvfølgelig kommer alle her til å ta din side. Hadde venninnen fortalt sin versjon, hadde hun vært den som har rett.

Ingen av oss vet nøyaktig hva som skjedde.

Jeg prøvde vel ikke akkurat å framstå som noen helgen. 

Det er jo det jeg skriver om som skjedde. Hvorfor skulle jeg lyver?

Anonymkode: 83758...c43

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Spørs om du bare tok den, ellers faktisk snakket MED barnet? For jeg blir også sur hvis noen bare river noe fra ungene mine, det er ikke slik mine oppdras, dessuten blir det en «big deal» i stedet. 

Anonymkode: 47daa...9d1

Da hadde du bare fått bli så sur som du bare ville. Mitt hus - mine ting - mine regler. Er det noe jeg ikke vil at noen skal røre - så plukker jeg det fra de, og jeg spør ikke foreldrene først eller akkederer med en toåring som er styrt av «jeg tar på alt jeg ser». En «big deal» vil det kunne bli uansett og det tåler man som voksen! Hvis jeg spør en toåring pent og forsiktig  om jeg kan få saksa, og han svarer nei og holder hardt i den - hva skal så gjøre? Ta den, og vise at det jeg hadde spurt om ikke betyr noe allikevel? Eller skal jeg etter din oppdragelse da la ungen ha den og stikke ut øyet med den, fordi ungen ikke tåler å få høre nei og kan begynne å grine? Sorry det er ikke sånn verden fungerer! 

Anonymkode: 293c4...034

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var i tillegg ditt hus og din saks. Selvfølgelig har du lov til å ta bort saksen og si at barnet ikke får leke med den. Foreldre bestemmer ikle over ting i andres hus. I tillegg er det farlig å leke med saks. 

Anonymkode: 64bbf...69c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 2-åringen min får tak i en saks hjemme hos noen andre håper jeg da de så fort som mulig tar den fra henne, ikke venter på at jeg skal gjøre noe! Å ta fra en 2-åring noe de kan skade seg på som de fikk tak i er jo ikke "oppdragelse" ærlig talt.

Med mindre du skreik til ungen eller noe så er jo reaksjonen hennes helt absurd.

Anonymkode: e4e8e...0a8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gi barnet saksen neste gang, siden hun ble så oppjaget 🥴

Anonymkode: 2169f...99d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle voksne rundt barn er ansvarlige for at de ikke skader seg. Små barn skal ikke ha tilgang på vanlige store sakser, kun barnesaks. De kan bli alvorlig skadet på svært kort tid. I barnehagen jeg jobba litt i, lå alle sakser i en egen boks som kun voksne fikk røre, også barnesakser. 

Hvis mor ikke sørger for å følge med på sikkerheten til barnet sitt, må hun godta at andre griper inn. 

Barnet blir nok lei seg men det er jo nettopp fordi det er for lite til å skjønne hva som er farlig for det å leke med. 

Anonymkode: 4e4df...161

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...