Gå til innhold

Telefon fra lege, når?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd å bli oppringt av lege senere på dagen enn nå? Sitter og venter på telefon som skulle ha kommet 14.40. Sendte melding til legekontoret 14.46 og fikk som svar 14.56 at jeg blir oppringt ila dagen. Men har mindre og mindre tro på at det skjer :(

Anonymkode: bfdc0...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har skjedd flere ganger. En gang ringte legen med et testresultat kl halv sju på kvelden (en viktig beskjed).

Andre ganger, når jeg har hatt telefonkonsultasjon og avtalt tid, har de sjelden ringt til avtalt tid. Forsinkelser som alltid. Har blitt oppringt etter kl fire (som er stengetid) også. Alt håp er ikke ute for deg riktig ennå.

Når det er sagt opplevde jeg ved ett tilfelle at legen ikke ringte i det hele tatt. Når jeg ringte dagen etter og snakket med resepsjonen, beklaget de og legen ringte da en time senere i stedet. Altså dagen etter. Det var irriterende å sitte og vente på en telefon som aldri kom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da kan jeg eventuelt ta kontakt imorgen ved åpningstid. Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det noen som har opplevd å bli oppringt av lege senere på dagen enn nå? Sitter og venter på telefon som skulle ha kommet 14.40. Sendte melding til legekontoret 14.46 og fikk som svar 14.56 at jeg blir oppringt ila dagen. Men har mindre og mindre tro på at det skjer :(

Du kan bli ringt opp når tid som helst hele kvelden, selv midt på natta om det er viktig. 
Leger jobber ikke fra 8-15. 

Anonymkode: acb02...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er viktig, kan du nok bli ringt opp senere på ettermiddagen/kvelden.

Hvis ikke, ringer de nok i morgen.

At de ikke prioriterer å ringe deg, er jo ofte et godt tegn dersom det er et prøvesvar du venter på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåværende fastlege begrenser seg til før kl 18, men min tidligere kunne fint ringe en fredagskveld kl 22 i bilen på vei til hytta...

Anonymkode: 98026...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nåværende fastlege begrenser seg til før kl 18, men min tidligere kunne fint ringe en fredagskveld kl 22 i bilen på vei til hytta...

Anonymkode: 98026...e1b

Samme kan min fastlege også gjøre. Seneste jeg har opplevd tlf var kl 23.00, men han sendte sms først og lurte på om det var greit. Han visste jeg vanligvis enda var oppe. 

Anonymkode: cffb5...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke prøvesvar, men legen skulle ringe meg ifb med utvidelse av sykemelding (jeg ringte 8.30 på morgenen), så det er veldig dumt da at jeg ikke kan komme på jobb imorgen, samtidig som jeg ikke kan vise til sykemelding, og heller ikke kan ta egenmeldingsdag ettersom jeg er gradert sykemeldt. Får avspasere eller trekkes i lønn da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei det er ikke prøvesvar, men legen skulle ringe meg ifb med utvidelse av sykemelding (jeg ringte 8.30 på morgenen), så det er veldig dumt da at jeg ikke kan komme på jobb imorgen, samtidig som jeg ikke kan vise til sykemelding, og heller ikke kan ta egenmeldingsdag ettersom jeg er gradert sykemeldt. Får avspasere eller trekkes i lønn da :(

Men kan ikke sånnt ordnes i ettertid? Hva om du sender sjefen en beskjed og sier hva det gjelder? 

Anonymkode: d64ef...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De kan ringe sent på kvelden ja, det er da de har tid.

Anonymkode: 3c009...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje tenke på å ikke vente til siste dag neste gang. Man kan ikke forvente å få svar på dagen hver gang man kontakter legekontoret. Husk at legen gjerne har 789 andre pasienter på lista si...

Anonymkode: 23623...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du gir beskjed på jobben at du har hvert i kontakt med legen angående forlengelse av sykmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje tenke på å ikke vente til siste dag neste gang. Man kan ikke forvente å få svar på dagen hver gang man kontakter legekontoret. Husk at legen gjerne har 789 andre pasienter på lista si...

Anonymkode: 23623...2e7

Det er ikke siste dag, det er andre dag og det ble forverret drastisk ila dagen i går. Fullstendig klar over at de har mange pasienter, men jeg ringte jo og ble fortalt at jeg var satt opp på telefontime 14.40, da må man jo kunne forvente å bli oppringt 14.40 eller deromkring da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt beskjed til jobben ja, men hadde vært greit å ikke leve i uvisshet :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps, sjefen er veldig forståelsesfull altså, det er mer samvittigheten det går på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min har ringt meg så sent som 20.00. Var avtalt at han skulle ringe i løpet av dagen.

Jeg takket for samtalen og sa han fikk komme seg hjem. Han skulle visst jobbe ett par timer til først.

Legen min er snart 41 og singel, ingen barn. Trur faktisk ikke han har tid til noe ved siden av jobb.

Anonymkode: 84e04...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Når du har vært i kontakt med legekontoret i dag, kan legen tilbakedatere sykemeldingen så den gjelder fra i dag, så det ordner seg. 

Anonymkode: 7cfb9...77c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...