AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #1 Skrevet 22. oktober 2024 Jeg er lav på jern da tarmen min ikke tar det ordentlig opp. Det hjelper ikke med kosthold og jerntilskudd så har fått resept på jern-injeksjoner. Disse skal settes intramuskulært ganger i uken over en periode. Det står at kan oppstå nekrose. Er det større risiko ved jerninjeksjoner kontra andre intramuskulære injeksjoner? Er det kanskje fordi de settes så ofte? Tar B12 intramuskulært hver mnd uten problemer, men kjenner jeg ble litt nervøs nå.. Anonymkode: b4962...412
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #2 Skrevet 22. oktober 2024 Jeg tok 5 jernsprøyter på 14 dager. Gikk helt fint det. Er en grunn til at leger setter sprøytene og ikke sekretærene. Legen min sa det må stikkes riktig og på helt riktig sted, da skal det mye til før det blir nekrose. Anonymkode: 875df...f88
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #3 Skrevet 22. oktober 2024 Jeg har flyttet nå, så har nytt legekontor, men på det gamle opplevde jeg at legen satte intramuskulært i fettet. Opplevde det aldri da helsesekretærene satte det... De setter jo intramuskulært mange ganger om dagen, mens leger gjør vel ikke det? Opplevde også at en lege skulle ta blodprøver av meg, men fant ikke åren. Han spurte da om han fikk prøve en gang til før han ba om hjelp av sekretæren så hadde mye mer erfaring.... Anonymkode: b4962...412
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #4 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er lav på jern da tarmen min ikke tar det ordentlig opp. Det hjelper ikke med kosthold og jerntilskudd så har fått resept på jern-injeksjoner. Disse skal settes intramuskulært ganger i uken over en periode. Det står at kan oppstå nekrose. Er det større risiko ved jerninjeksjoner kontra andre intramuskulære injeksjoner? Er det kanskje fordi de settes så ofte? Tar B12 intramuskulært hver mnd uten problemer, men kjenner jeg ble litt nervøs nå.. Anonymkode: b4962...412 Sett nekrose en gang på veldig mange år. Det skjer, og det er en bivirkning, som med alt annet. Her må du velge hva alternativet er når du trenger injeksjoner. Hva er alternativet for nettopp deg? Men det er mange grunner til å vre kritisk til den ukritiske anbefalingen av jern og B12 sprøyter som mange hiver seg på i ulike tråder på dette forumet. Anonymkode: 2a780...0d3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #5 Skrevet 22. oktober 2024 Har du dårlig opptak dersom du spiser grasfôret rødt kjøtt og egg sammen med paprika, appelsin eller lignende? Anonymkode: a8789...6a1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #6 Skrevet 22. oktober 2024 Ja, har ikke fått opp nivået ved å kombinere med c-vitamin. Anonymkode: b4962...412
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #7 Skrevet 22. oktober 2024 Kan du ikke ta infusjon? Anonymkode: 7691d...316
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #8 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du ikke ta infusjon? Anonymkode: 7691d...316 Infusjon tar lengre tid enn å sette en sprøyte. Dessuten opptar det unødvendig plass på sykehus. Anonymkode: 875df...f88
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #9 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men det er mange grunner til å vre kritisk til den ukritiske anbefalingen av jern og B12 sprøyter som mange hiver seg på i ulike tråder på dette forumet. Anonymkode: 2a780...0d3 Hva er grunnene til å være kritisk? Jeg spør fordi jeg får jern intravenøst, og har fått beskjed om at det er farlig for hjertet hvis jeg ikke får dette. Jeg har ikke hørt om at det er farlig å få behandling for jern- eller B12-mangel. Anonymkode: 1ff10...596
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #10 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Infusjon tar lengre tid enn å sette en sprøyte. Dessuten opptar det unødvendig plass på sykehus. Anonymkode: 875df...f88 Her jeg bor setter de det på legekontoret Anonymkode: 7691d...316
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #11 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva er grunnene til å være kritisk? Jeg spør fordi jeg får jern intravenøst, og har fått beskjed om at det er farlig for hjertet hvis jeg ikke får dette. Jeg har ikke hørt om at det er farlig å få behandling for jern- eller B12-mangel. Anonymkode: 1ff10...596 Noen anbefaler jernsprøyter over en lav sko i ulike tråder her inne. Når det som i ditt tilfellet er legen som avgjør hva du trenger så er det legens vurdering, ikke amatører på et nettforum. Har hørt folk stå og argumentere for at de SKAL ha jernsprøyter fordi annen jerntilførsel ikke funker og at denhar lest på nettet at jernsprøyter er anbefalt. Forstår du forskjellene?. Man gir blodoverføring fr å redde alvorlig syke pasienter, men man kan ikke begynne å gi blodoverføring til folk som kan bruke andre midler for å komme til målet. Anonymkode: 2a780...0d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå