Gå til innhold

Hvorfor må folk kommentere hele tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del arr pga. myggallergi som ble oppdaget først i voksen alder. Hver gang jeg føler meg komfortabel nok til å gå i tskjorte og vise armene mine så kommer en dustete, som regel eldre person og kommenterer. Sist var det en dame som så sjokkert på meg og sa: hva er du har? Kjente jeg fikk nok og svarte: shit, så gammel du begynner å se ut.. dama ble skikkelig fornærmet og gikk sin vei. 

Men altså.. hvorfor må folk kommentere andre hele tiden? Kan ikke jeg bare få være som jeg er??

Anonymkode: 8a345...c97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål. Enkelte oppfører seg idiotisk. Å kommentere andres kropp er idiotisk.

Bra du svarte tilbake. ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en del arr pga. myggallergi som ble oppdaget først i voksen alder. Hver gang jeg føler meg komfortabel nok til å gå i tskjorte og vise armene mine så kommer en dustete, som regel eldre person og kommenterer. Sist var det en dame som så sjokkert på meg og sa: hva er du har? Kjente jeg fikk nok og svarte: shit, så gammel du begynner å se ut.. dama ble skikkelig fornærmet og gikk sin vei. 

Men altså.. hvorfor må folk kommentere andre hele tiden? Kan ikke jeg bare få være som jeg er??

De skjønner liksom ikke helt at du har sikkert hørt det mange ganger og hvor irriterende det er med gjentakende spørsmål, i sum blir det bare masse mas fra masse forskjellige ansikter som lurer på Åffer det da? Offer det da. Offer det da. 

de fokuserer kun på seg selv og sin reaksjon, og tenker ikke på hvordan det er for deg. Tipper de er litt enkle da. De har vel ikke bedre kapasitet. 

Du må vel bare være overbærende da … slik du er overbærende en som har downs og lignende. 

Anonymkode: 7936e...9af

Skrevet

Si at du har en svært smittsom sykdom som bare smitter ufyselige nysgjerrigperer.

Anonymkode: 162a3...3a0

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kona har aldri fått slike kommentarer, ikke så lenge vi har vært i lag i hvert fall. Begge armene er dekket med selvskadingsarr. Men kan se for meg hvor irriterende det hadde vært. 

Anonymkode: 3b9b7...885

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har en tilstand som gir meg masse blodutredelser, og så klart blir jeg lei av kommentarer og spørsmål, men til syvende og sist mener jeg at det er mye bedre at folk spør enn at de bak ryggen min spekulerer om alt fra kreft til mishandling. 

Anonymkode: dc764...7cd

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er enig i at folk ikke skal kommentere slikt. Det er en uting. For ofte er det masete og unødvendig, samt at det kan ligge mye bak arr der arrene er ømfintlige.

Men tror du må skille mellom de som spør godsinnet (de som spør av omtanke eller spør som en slags "reaksjon") og de som er mer vondsinnet (skarp, kritisk eller dømmende), slik at du ikke glefser over "feil" person når du kommer med angrep som forsvar. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi folk er redde for smitte. Når man har en hud som er annerledes, så blir det lagt merke til. 
Blås en lang marsj i dumme folk med enda dummere kommentarer. 

Anonymkode: 66972...4fa

Skrevet
Bombasi skrev (3 timer siden):

Er enig i at folk ikke skal kommentere slikt. Det er en uting. For ofte er det masete og unødvendig, samt at det kan ligge mye bak arr der arrene er ømfintlige.

Men tror du må skille mellom de som spør godsinnet (de som spør av omtanke eller spør som en slags "reaksjon") og de som er mer vondsinnet (skarp, kritisk eller dømmende), slik at du ikke glefser over "feil" person når du kommer med angrep som forsvar. 

Det er ikke noen "feil" person å glefse til i en slik situasjon. Man har ikke noen rett på andres helseinformasjon uansett hvorfor man spør. Man har ikke noen opplysningsplikt. Er man blitt kjent++ så går det an å spørre, men som regel vil personen fortelle det uoppfordret dersom de vil dele det.

Anonymkode: 4bcb3...6c1

• Liker 1
Skrevet

Næ,hva tror du?  Halve landets befolkning  har jo Ocd,Adhd,Borderline,Autisme.  Så da er det noen som ikke klarer å styre språket enten det er rasisme eller kritikk av utseende av en kropp.

Har man lagt på seg 5 kilo,eller fått noen grå hår.   Så er det enkelte som må NEVNE det.  

Er det oppdragelse eller sykdom?

Anonymkode: 75ee4...97f

Skrevet

Kanskje hun trodde du var selvskader med kutt. 

Anonymkode: 3f2aa...67c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...