Gå til innhold

Kjæresten har mistet interessen, men nekter på det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har en kjæreste på 3. året. I det siste har han sluttet å vise interesse. Han har sluttet å gjøre ting han gjorde før som for eksempel: Han klemmer ikke når vi ser hverandre, går ikke lengre ved siden av meg men to meter forran meg når vi er ute, bare tar det som en selvfølge at vi tar min bil, når vi skal ut på hans ærender (før spurte han om vi skulle ta min om vi eksempelvis trengte bagasjeplass el), lager ikke lengre mat, vil ikke ha slike kvelder vi hadde før som god mat, litt vin og prate, nå er det bare take away/restemat og film, før en melatonin og i seng (for å sove), ser ikke på meg på samme måte, unngår dype samtaler som vi tidligere hadde mange av. 

Så spør jeg han, om han ikke lengre verdsetter meg og forholdet vårt lengre, og om han kanskje begynner å gå sei. Eøler om det er noe annet som plager han? Men han benekter det hele og mener jeg overdriver og skal lage alt til problem. 

Men for meg viser handlingene hans null interesse. Likevel føler jeg ikke det er nok til å gå. Bare fordi "jeg føler at", når han mener det ikke stemmer. 

Er det grunn nok? Ønsker jo en kjæreste som viser interesse.. 

Anonymkode: 9edaa...226

Både handlingene og måten han avfeier deg på er uforenelig med en mann som elsker deg. «Du skal lage problemer ut av alt». Det viktigste i et forhold er ikke å unngå gnisninger, men at man klarer å reparere. Og han her vil ikke reparere

Anonymkode: b5a1a...360

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke ha noe avklart for å gå. Det er viktig å være innsatsvillig gjennom hele forholdet, ikke bare når det er enkelt. Mange som går i den fella her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redneck82 skrev (13 timer siden):

Som mann vil jeg tippe…

1 Det er noe annet i livet som plager han. Et problem, irritasjonsmoment eller dilemma. 
2 Han kjeder seg. Kjedelig jobb? Lite spennende fritid? Trenger å føle seg meningsfull. 

Dette er det eneste korrekte svaret. Det er et svært fåtall av kvinner som forstår hva ordet FRED egentlig betyr for en mann og hvor viktig det er. Det er ikke fokus på om han er lykkelig, men at hun skal få sine klemmer osv. Morsomt å lese allé svar på at "nei herregud er han sånn.. Fysjameg forlat han.".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå akkurat når du vil, du skylder ingen å være i forhold med dem, og trenger derfor ikke ha en gyldig grunn for å gjøre det slutt.

Kanskje han har mistet interessen, kanskje han bare er sånn, det spiller igrunn liten rolle, du må bare bestemme deg for om det er noe du orker å leve med eller ikke.

Anonymkode: 6be1a...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være andre ting i livet som han plages med? Gi han litt tid & så tar du en skikkelig prat. Ikke «jeg føler», men «dette vil jeg ha i et forhold» med konkrete eksempler som er fremtidsrettet (unngå anklager og skyldfordeling).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...