AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #1 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg har hjulpet et familiemedlem med opprydding av økonomien den siste tiden, og i den sammenheng har jeg overhørt mange av samtalene med kredttbankene når han ringte for å avslutte kundeforholdet hos dem. Jeg forstår at de vil tjene penger, og at de pengene kommer fra lån som blir betalt. Derfor vil de beholde lånekundene sine for enhver pris. Men det forsvarer ikke den dårlige oppførselen jeg har overhørt. Flere av dem prøvde å nekte ham å avslutte kundeforholdet. Den ene "truet" med at han aldri noensinne kom til å få lån hos dem igjen hvis han avsluttet kundeforholdet. En annen kalte ham en idiot som ikke ville være kunde hos dem lenger. En tredje brukte nesten 20 minutter på å prøve overtale ham til ikke avslutte hos dem. Hva er det som får kundebehandlere til å oppføre seg slik til noen som prøver å rydde opp i et økonomisk kaos? Anonymkode: eef81...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #2 Del Skrevet 22. oktober 2024 Hva er en "kredittbank"? Alle banker? "Den ene "truet" med at han aldri noensinne kom til å få lån hos dem igjen hvis han avsluttet kundeforholdet. " = det beste som kan hende. Anonymkode: 5f581...860 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #3 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er en "kredittbank"? Alle banker? "Den ene "truet" med at han aldri noensinne kom til å få lån hos dem igjen hvis han avsluttet kundeforholdet. " = det beste som kan hende. Anonymkode: 5f581...860 Kredittbanker er forretningsbanker, i motsetning til sparebanker. Jeg tror ts egentlig mener kredittkortselskaper. Anonymkode: 5b545...931 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #4 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er en "kredittbank"? Alle banker? "Den ene "truet" med at han aldri noensinne kom til å få lån hos dem igjen hvis han avsluttet kundeforholdet. " = det beste som kan hende. Anonymkode: 5f581...860 I denne sammenhengen er "kredittbanker" banker som gir raske kredittlån. (Bank Norwegian, Eika kredittbank, TF-bank, Ferratum osv) Og "takk" svarte han på "trusselen" om at han aldri kom til å få lån hos dem igjen 😅 Anonymkode: eef81...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #5 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror ts egentlig mener kredittkortselskaper. Anonymkode: 5b545...931 Det kan være. Jeg vet bare at de selv kaller seg kredittbanker. Anonymkode: eef81...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #6 Del Skrevet 22. oktober 2024 Du har lov til å oute de det gjelder. Jeg har avsluttet mange kundeforhold, men har aldri opplevd ufine kundebehandlere i den forbindelse. At de er ufine, burde egentlig trygge vedkommende i å avslutte forholdet. Slike ‘banker’ vil man ikke ha noe med å gjøre. Anonymkode: da5e4...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #7 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg tror jeg hadde spurt om navnet helt på tampen og sagt at jeg hadde tatt opp samtalen. 😆😆 Anonymkode: 8e8c5...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #8 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du har lov til å oute de det gjelder. Jeg har avsluttet mange kundeforhold, men har aldri opplevd ufine kundebehandlere i den forbindelse. At de er ufine, burde egentlig trygge vedkommende i å avslutte forholdet. Slike ‘banker’ vil man ikke ha noe med å gjøre. Anonymkode: da5e4...472 Jeg har heller aldri opplevd noe slikt de gangene jeg har avsluttet kundeforhold. Jeg mistenker at det var fordi det var en litt usikker ung voksen som ringte at de så sitt snitt til å være ufine, men det er bare en spekulasjon. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg tror jeg hadde spurt om navnet helt på tampen og sagt at jeg hadde tatt opp samtalen. 😆😆 Anonymkode: 8e8c5...466 Det hadde vært fristende, men nei, han er bare glad at han ikke skal ha noe mer med dem å gjøre. 🙂 Anonymkode: eef81...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #9 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har hjulpet et familiemedlem med opprydding av økonomien den siste tiden, og i den sammenheng har jeg overhørt mange av samtalene med kredttbankene når han ringte for å avslutte kundeforholdet hos dem. Jeg forstår at de vil tjene penger, og at de pengene kommer fra lån som blir betalt. Derfor vil de beholde lånekundene sine for enhver pris. Men det forsvarer ikke den dårlige oppførselen jeg har overhørt. Flere av dem prøvde å nekte ham å avslutte kundeforholdet. Den ene "truet" med at han aldri noensinne kom til å få lån hos dem igjen hvis han avsluttet kundeforholdet. En annen kalte ham en idiot som ikke ville være kunde hos dem lenger. En tredje brukte nesten 20 minutter på å prøve overtale ham til ikke avslutte hos dem. Hva er det som får kundebehandlere til å oppføre seg slik til noen som prøver å rydde opp i et økonomisk kaos? Anonymkode: eef81...392 Snakker du her om kredittkort og kredittlån uten sikring og finansinstitusjonen som har gitt disse? Jeg hadde en period som «hobby» å søke kredittkort, for å se hvor lett det var å få. Fikk en mengde kredittkort. Når ny lov kom og gjøesrgisteret ble opprette, så skrev jeg og av sluttet kortene uten noe problem. Sitter ikke og bruker telefonen på slikt og får masse øremas tilbake. Send en e-post ferdig arbeid. Men jeg hadde nylig et kredittkort med gode rabatter på drivstoff. Da elbilen var et faktum ringte jeg og skulle avsluttet kortet, det var ingen enkel sak. Anonymkode: ae1ea...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå