AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #1 Del Skrevet 22. oktober 2024 Har en kattunge på 5 mnd med mye energi . Blir litt lange dager inne. Men nå går det mot vinter og jef tipper vi ikke får han ut før mars/april. Stemmer det at så små ikke har stedsans? Hvor gammel var din da su slapp den ut? Anonymkode: 8bded...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #2 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har en kattunge på 5 mnd med mye energi . Blir litt lange dager inne. Men nå går det mot vinter og jef tipper vi ikke får han ut før mars/april. Stemmer det at så små ikke har stedsans? Hvor gammel var din da su slapp den ut? Anonymkode: 8bded...6a3 Det tar 8-10 mnd før en katt har utviklet stedsansen sin, så jeg hadde ikke sluppet ut pus nå. Prøv heller å aktiviser den inne 😊 Anonymkode: 9c8b8...ad2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #3 Del Skrevet 22. oktober 2024 Begynte å slippe ut pus i april, da var han vel 11 måneder. Tenkte mer som deg, det er for kaldt å slippe de ut på vinteren, tenk om de går seg bort! Anonymkode: 15cd4...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. oktober 2024 #4 Del Skrevet 22. oktober 2024 Du bør ikke holde katten inne til den runder året. Det er ikke slik at de da automatisk utvikler stedsans hvis de ikke er kjent i miljøet. Du kan gjerne ta kattungen ut nå, men ha den i bånd. Kjøp en kattesele og en tynn line. Så kan den få ut en del av energien sin utendørs og bli kjent i nærområdet på en trygg måte. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #5 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det tar 8-10 mnd før en katt har utviklet stedsansen sin, så jeg hadde ikke sluppet ut pus nå. Prøv heller å aktiviser den inne 😊 Anonymkode: 9c8b8...ad2 Ja! Prøver på det, men den blir likevel veldig intens😅 Synd at barna mistet interessen etter en uke, hahaha Anonymkode: 8bded...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 22. oktober 2024 #6 Del Skrevet 22. oktober 2024 Ett halvår om jag husker rätt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #7 Del Skrevet 22. oktober 2024 Han var ute sammen med oss fra han var liten. Men gikk ikke ut alene før han var rundt året. Nå har han katteluke og styrer seg helt selv. Anonymkode: 8b005...19f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #8 Del Skrevet 22. oktober 2024 Tabris skrev (1 minutt siden): Du bør ikke holde katten inne til den runder året. Det er ikke slik at de da automatisk utvikler stedsans hvis de ikke er kjent i miljøet. Du kan gjerne ta kattungen ut nå, men ha den i bånd. Kjøp en kattesele og en tynn line. Så kan den få ut en del av energien sin utendørs og bli kjent i nærområdet på en trygg måte. Hehe, når får man tid til det i et travelt liv. Kjøpe katt fordi jeg ikke hadde tid til å gå på tur med hund🤣 Anonymkode: 8bded...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. oktober 2024 #9 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hehe, når får man tid til det i et travelt liv. Kjøpe katt fordi jeg ikke hadde tid til å gå på tur med hund🤣 Anonymkode: 8bded...6a3 Du går ikke tur på samme måte. Det er mer snakk om det å utforske nærmiljøet på kattens premisser. En del av det å skaffe seg et dyr er jo å gi best mulig velferd. Hvis du ikke har tid til å tilvenne kattungen å være ute, så er spørsmålet om du egentlig har tid til å ha en katt. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 22. oktober 2024 #10 Del Skrevet 22. oktober 2024 Ute på fritass fra de har vært rundt året, men har brukt bånd og sele på de tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #11 Del Skrevet 22. oktober 2024 Tar opp til 1 år før de har utviklet stedssans. Gikk i bånd med de fra 8 mnd ca Anonymkode: 60ad7...838 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #12 Del Skrevet 22. oktober 2024 Tassen vår gikk ute fra ca 5 måneder, rundt huset og i hagen. Var ute med han selv de første gangene. Han fikk våtmat når han ble ropt på og kom inn, så han kommer raskt inn. Nå kan han være ute i opptil 20 min alene (8 mnd og kastrert). Mye lengre hvis vi er ute også. JA, det er ikke anbefalt, men vi gjorde det sånn 😛 Anonymkode: 5e1b2...a17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #13 Del Skrevet 22. oktober 2024 Tabris skrev (14 minutter siden): Du går ikke tur på samme måte. Det er mer snakk om det å utforske nærmiljøet på kattens premisser. En del av det å skaffe seg et dyr er jo å gi best mulig velferd. Hvis du ikke har tid til å tilvenne kattungen å være ute, så er spørsmålet om du egentlig har tid til å ha en katt. Mulig jeg er litt farget av at vi bare slapp kattungene ut da jeg var liten på 90-tallet😅 Ingen brukte bånd på kattene da. Anonymkode: 8bded...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. oktober 2024 #14 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig jeg er litt farget av at vi bare slapp kattungene ut da jeg var liten på 90-tallet😅 Ingen brukte bånd på kattene da. Anonymkode: 8bded...6a3 Jeg har også vokst opp med det. Men verden endrer seg etterhvert som vi lærer mer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #15 Del Skrevet 22. oktober 2024 Tabris skrev (4 minutter siden): Jeg har også vokst opp med det. Men verden endrer seg etterhvert som vi lærer mer. Enig i det😅 Anonymkode: 8bded...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #16 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg vokste også opp på 90-tallet, ingen hadde katter i bånd, og de ble sluppet ut fra de var små (noen uker etter at vi fikk dem hjem, dvs. rundt 2-3 mnd gamle). Har gjort det samme med katter jeg har hatt i voksen alder også, og det har gått helt fint. Anonymkode: 50cde...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #17 Del Skrevet 22. oktober 2024 Gikk ut med katten i bånd til hun var rundt 10 mnd for at hun skulle bli kjent med området, de må faktisk trene stedssansen for at den skal komme, den oppstår ikke magisk når de nærmer seg 1 år. Da var det vår og varmt, hun var så med oss ut uten bånd og holdt seg i nærheten en stund før hun begynte å utforske mer og mer. Vi har alltid hatt GPS på henne. Anonymkode: 5a4bc...338 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #18 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vokste også opp på 90-tallet, ingen hadde katter i bånd, og de ble sluppet ut fra de var små (noen uker etter at vi fikk dem hjem, dvs. rundt 2-3 mnd gamle). Har gjort det samme med katter jeg har hatt i voksen alder også, og det har gått helt fint. Anonymkode: 50cde...7cf Har de holdt seg kun i nærheten da, og har du vært ute med dem? Anonymkode: 8bded...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 22. oktober 2024 #19 Del Skrevet 22. oktober 2024 Holder mine inne til de er blitt kastrert/sterilisert som vil si 8-10 mnd. Er ute sammen med de i begynnelsen, så står døren oppe en stund før de bestemmer selv ved å bruke katteluke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #20 Del Skrevet 22. oktober 2024 Begge mine ble sluppet ut alene når de var rundt ti mnd. Da hadde vi brukt tid på terassen og i hagen/området rundt huset sammen før det. Jeg hadde de ikke i bånd, men var ute sammen med dem. Anonymkode: 7a625...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå