AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #1 Del Skrevet 22. oktober 2024 Hvordan hadde det blitt hvis folk hadde begynt å demonstrert? Helsevesenet hadde kollapset. Tror ikke «vanlige» folk vet hvor krise det er, bare flaks det går godt enkelte ganger. Anonymkode: 97922...f8e 9 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #2 Del Skrevet 22. oktober 2024 Skulle ønske jeg hadde mulighet til å jobbe ekstra mot lønn (i stedet for avspasering) i min kontorjobb, du er heldig! Anonymkode: 9960d...52f 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #3 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan hadde det blitt hvis folk hadde begynt å demonstrert? Helsevesenet hadde kollapset. Tror ikke «vanlige» folk vet hvor krise det er, bare flaks det går godt enkelte ganger. Anonymkode: 97922...f8e Ja, det er sant. Hilsen ei som går dobbelt i dag , og bruker pausen på nett for å holde meg våken 🥱 Anonymkode: 88e4b...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #4 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skulle ønske jeg hadde mulighet til å jobbe ekstra mot lønn (i stedet for avspasering) i min kontorjobb, du er heldig! Anonymkode: 9960d...52f Det mener du altså. Jobber du innen helse, for jobben min er så tung at jeg ville trengt en dag eller fler fri for å hente meg inn. Anonymkode: 88e4b...bf7 11 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #5 Del Skrevet 22. oktober 2024 En skal være bra tett i skallen om man er uenig med det. Ethvert nek forstår at det fort blir kaos om helsevesenet begynner å trekke seg… Anonymkode: 32933...449 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #6 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skulle ønske jeg hadde mulighet til å jobbe ekstra mot lønn (i stedet for avspasering) i min kontorjobb, du er heldig! Anonymkode: 9960d...52f Ingenting som stopper deg fra å bli vikar på f.eks sykehjem så du også kan jobbe ekstra mot lønn Anonymkode: 57ca6...e6e 10 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #7 Del Skrevet 22. oktober 2024 Eller dere kan slutte å sykemelde dere i vildens sky, og slutte med at så mange jobber deltid. Og ansette folk istedenfor å fylle opp kassa til dyre vikarbyråer. Anonymkode: 7e6ad...522 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #8 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingenting som stopper deg fra å bli vikar på f.eks sykehjem så du også kan jobbe ekstra mot lønn Anonymkode: 57ca6...e6e Det kan gå, men det blir jo veldig mye mer komplisert enn bare å forholde seg til en og samme arbeidsplass. Anonymkode: 9960d...52f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #9 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Eller dere kan slutte å sykemelde dere i vildens sky, og slutte med at så mange jobber deltid. Og ansette folk istedenfor å fylle opp kassa til dyre vikarbyråer. Anonymkode: 7e6ad...522 Det er noe som ikke helt harmonerer i påstanden din. De som sykemelder seg(pga høy arbeidsbelastning) og de som er ansvarlig for at for mange jobber deltid og ansetter for få folk er jo ikke de samme. Det er laaaang avstand mellom disse gruppene. Det er noe fundament galt med styringen i det norske helsevesenet og det har det vært i alt for mange år. Å få ting tilbake i fornuftig funksjon er nesten ikke gjennomførbart. Anonymkode: 82f61...c1d 13 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #10 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er noe som ikke helt harmonerer i påstanden din. De som sykemelder seg(pga høy arbeidsbelastning) og de som er ansvarlig for at for mange jobber deltid og ansetter for få folk er jo ikke de samme. Det er laaaang avstand mellom disse gruppene. Det er noe fundament galt med styringen i det norske helsevesenet og det har det vært i alt for mange år. Å få ting tilbake i fornuftig funksjon er nesten ikke gjennomførbart. Anonymkode: 82f61...c1d Det er typisk for kvinnedominerte arbeidsplasser. Hvor det er masse sykemeldinger, også klager de som er igjen på at det blir så mye mer å gjøre på dem, så sykemelder de også seg og det blir enda mer å gjøre for de som er igjenn, og slik fortsetter den onde spiralen. Eller at man klager over at det er så mye deltidsstillinger når det jo reflekterer ønskene fra mange kvinner om å bare ha en deltidsstilling. Vikarbruken er også selvforsterkende da folk får mer betalt som innleid, og bytter dermed til en vikarstilling. Og det fører til færre fast ansatte som gjør at det blir enda mer behov for å leie inn vikarer, osv. Anonymkode: 7e6ad...522 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #11 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det kan gå, men det blir jo veldig mye mer komplisert enn bare å forholde seg til en og samme arbeidsplass. Anonymkode: 9960d...52f Velkommen til slik mange i helsevesenet må jobbe for å få det til å gå rundt!Mange jobber 1-2 plasser utenom sin egen arbeidsplass som vikar, for å få nok vakter til at økonomien skal gå rundt. Veldig lett å synse om helsevesenet når man aldri har kjent det på kroppen i årevis hvordan mange yrker i helsevesenet er. Anonymkode: 57ca6...e6e 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #12 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg skulle ønske sykehus eller lign institusjoner gjorde noe som fikk så konsekvenser at myndighetene MÅTTE ha gjort noe.. Men hva og hvordan hver jeg ikke, men sånn det nå vet ikke jeg hvordan det skal gå fremover. Kollaps kanskje Jeg skal ikke på noen form for gamlehjem eller lign K58 Anonymkode: ac4e5...684 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #13 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er typisk for kvinnedominerte arbeidsplasser. Hvor det er masse sykemeldinger, også klager de som er igjen på at det blir så mye mer å gjøre på dem, så sykemelder de også seg og det blir enda mer å gjøre for de som er igjenn, og slik fortsetter den onde spiralen. Eller at man klager over at det er så mye deltidsstillinger når det jo reflekterer ønskene fra mange kvinner om å bare ha en deltidsstilling. Vikarbruken er også selvforsterkende da folk får mer betalt som innleid, og bytter dermed til en vikarstilling. Og det fører til færre fast ansatte som gjør at det blir enda mer behov for å leie inn vikarer, osv. Anonymkode: 7e6ad...522 Og det erde på gulvet sin feil? Det du sier er at de skal trave i veg med helseplager og høy arbeidsbelastning og ofre alt. Uten å se at det faktisk er et dårlig tilrettelagt yrke. Smart du. Og ikke generalisrende i det hele tatt. Anonymkode: 4d856...8bb 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #14 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det kan gå, men det blir jo veldig mye mer komplisert enn bare å forholde seg til en og samme arbeidsplass. Anonymkode: 9960d...52f Det er vel ingenting som stopper deg fra å bli sykepleier hvis du mener man er så heldig? Anonymkode: 8570f...e11 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #15 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er typisk for kvinnedominerte arbeidsplasser. Hvor det er masse sykemeldinger, også klager de som er igjen på at det blir så mye mer å gjøre på dem, så sykemelder de også seg og det blir enda mer å gjøre for de som er igjenn, og slik fortsetter den onde spiralen. Eller at man klager over at det er så mye deltidsstillinger når det jo reflekterer ønskene fra mange kvinner om å bare ha en deltidsstilling. Vikarbruken er også selvforsterkende da folk får mer betalt som innleid, og bytter dermed til en vikarstilling. Og det fører til færre fast ansatte som gjør at det blir enda mer behov for å leie inn vikarer, osv. Anonymkode: 7e6ad...522 Rettelse: kvinner er de som er villige til å gå inn i de tøffe arbeidsplassene, på grunn av omsorgsfølelsen og empatien de har. De nøyer seg ikke med en ubrukelig kontorjobb. Anonymkode: 44b90...44b 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #16 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er vel ingenting som stopper deg fra å bli sykepleier hvis du mener man er så heldig? Anonymkode: 8570f...e11 Kan få jobb på dagen som ufaglært også, bare til å ta kveld, helg og natt, og børe litt fleksibel. Hjemmesykepleien natt til lørdag, og så sykehjem lørdag og søndag kveld. Anonymkode: eff5d...d97 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #17 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er vel ingenting som stopper deg fra å bli sykepleier hvis du mener man er så heldig? Anonymkode: 8570f...e11 Sliter du med leseforståelsen din? Jeg sier at jeg skulle ønske jeg kunne tatt på meg ekstravakter i min nåværende jobb. Jeg har ingen ønsker om å bytte jobb. Anonymkode: 9960d...52f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #18 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Velkommen til slik mange i helsevesenet må jobbe for å få det til å gå rundt!Mange jobber 1-2 plasser utenom sin egen arbeidsplass som vikar, for å få nok vakter til at økonomien skal gå rundt. Veldig lett å synse om helsevesenet når man aldri har kjent det på kroppen i årevis hvordan mange yrker i helsevesenet er. Anonymkode: 57ca6...e6e Ok, men du skrev jo nettopp at det er "ingenting som stopper deg fra å bli vikar på sykehjem etc". Nå virker det som du mener det er problematisk likevel? Har du bestemt deg? Anonymkode: 9960d...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #19 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg gikk dobbeltvakt i går. Jobbet også i helga som var Anonymkode: fdc27...b04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #20 Del Skrevet 22. oktober 2024 100%. Vår avdeling har kriser hele tiden pga sykdom, hvis alle sa nei til doble og ekstra hadde vi gått under. (Og det skal jeg love at samfunnet ikke hadde hatt godt av.) Anonymkode: d61be...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå