Gå til innhold

Realfag som privatist på VGS: for mye?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei
Tenker å ta R1, Kjemi 2, og Fysikk 1 som privatist til våren, og lurer på om noen har noen erfaring med det? Spesielt de muntlige eksamenene i Kjemi 2 og Fysikk 1.
Jeg har tatt Kjemi 1, fikk 5, og tok R1 men fikk 2, så jeg har litt grunnlag i fagene fra før. Går vg3 nå, og lurer på om det blir mye å ta tre fag som privatist på siden av "vanlig skole"?

Anonymkode: e5dd1...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei
Tenker å ta R1, Kjemi 2, og Fysikk 1 som privatist til våren, og lurer på om noen har noen erfaring med det? Spesielt de muntlige eksamenene i Kjemi 2 og Fysikk 1.
Jeg har tatt Kjemi 1, fikk 5, og tok R1 men fikk 2, så jeg har litt grunnlag i fagene fra før. Går vg3 nå, og lurer på om det blir mye å ta tre fag som privatist på siden av "vanlig skole"?

Jeg jobber fulltid, 5 ganger i uken, og tar opp fag. Siden du kun har skole å tenke på, så tenker jeg at det kan gå fint!

Anonymkode: c226c...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei

Det må du vurdere  ut fra kapsitet du tenker du har selv. Og hvilke prioriteringer du tenker du kan ta. Å studere som privatist,  krever jo mye selvdisiplin.  Og her tenker jeg du ar bevist for deg selv at du allerede har. 

Så at du klarer det på det grunnlaget,  det er jeg helt sikker på. Om du syntes det blir for mye, må du vurdere opp iht din tidligere erfaring med å ta fag som privatist. 

Men jeg har iallefall troen på deg

Anonymkode: c7c06...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg jobber fulltid, 5 ganger i uken, og tar opp fag. Siden du kun har skole å tenke på, så tenker jeg at det kan gå fint!

Anonymkode: c226c...a39

Tenker også det... men siden jeg fikk 2 i R1, tror jeg det blir en liten oppoverbakke? Er spesielt redd for muntlig eksamen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...