Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #1 Skrevet 26. februar 2006 Hva skjedde da du gikk til sengs med din kjære første gangen? Hadde dere datet lenge? Var det planlagt? Var det mye alkohol inne i bildet? Sto det til forventningene? Prevensjon?
Orestes Skrevet 26. februar 2006 #2 Skrevet 26. februar 2006 Møttes fire uker tidligere, tilbragte mye tid sammen, det kan vel tilsvare "dating". Ingen alkohol med i bildet, ikke nøye planlagt, endel fomling, og svarte ikke etter forventningene. Kondom som prevensjon. Og, var sikker på at "alle" kunne se på meg dagen etter at jeg hadde "mistet dyden"...
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #3 Skrevet 26. februar 2006 Samme fremgangsmåte med begge. Hadde vært kjærester noen måneder. Ingen alkohol for min del. Jeg var den som tok initiativ til sex. *Den første kjæresten hadde nok tatt noen pils. Sto til forventningene helt til han kom med en uheldig kommentar. Snakk om krasjlanding. *Den andre var helt edru. Og det ikke bare sto til forventningene, men dro langt forbi.
Gjest gjesta Skrevet 26. februar 2006 #4 Skrevet 26. februar 2006 Hadde kjent hverandre en knappe 14-dagers tid. Egentlig første mulige anledning. Om han planla det aner jeg ikke. Jeg var ikke fremmed for det da jeg skjønte at her var det en mulighet. Han inviterte på ost og rødvin så begge to var nok litt beruset. Første gang svarer aldri til forventningene. Det er en slags test-omgang Funket iallfall så bra at det var fint med en gjentagelse. Vi droppet kondomen, men jeg brukte prevensjon.
Gjest gjesta Skrevet 26. februar 2006 #5 Skrevet 26. februar 2006 Jeg svarte på min siste "min kjære". Historien hadde vært anderledes dersom jeg hadde beskrevet første gang eller en annen kjæreste.
Malama Skrevet 26. februar 2006 #6 Skrevet 26. februar 2006 Ikke planlagt fra min side i alle fall. Klink edru begge to. Ikke første gangen vi sov i samme seng, de første gangen bare sov vi rett og slett. Så skjedde dette tidelig om morgenen en dag. Vi hadde kjent hverandre en stund, og tilbrakt myyyyye tid sammen, men ikke akkurat "dating" av type kino og ut og spise og sånn da. Om det sto til forventningene? Ja, det gjorde det. Positiv opplevelse, ingen tvil. "bare" p-piller som prevensjon. FØRSTE gangen, altså første gangen emd min eks, sto også til forventnignne, i den drag at jeg forventet at det skulle være vondt. Så om det står til forventnignene avhenger jo litt av hva man forvnter også da....
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #7 Skrevet 26. februar 2006 Hadde kjent hverandre en knappe 14-dagers tid. Første gang svarer aldri til forventningene. Det er en slags test-omgang ← Første gang som i "å miste dyden" eller første gang som i "med en ny parntner"? For min erfaring er at første gang med en ny partner kan funke svært bra fra første sekund.
valentino Skrevet 26. februar 2006 #8 Skrevet 26. februar 2006 "bare" p-piller som prevensjon. ← Så du driter loddrett i om du får en kjønnsykdom og smitter andre?
Malama Skrevet 26. februar 2006 #9 Skrevet 26. februar 2006 Så du driter loddrett i om du får en kjønnsykdom og smitter andre? ← Nei, det gjør vi selvsagt ikke, men hvem sier at jeg ikke visste om jeg, eller han, hadde noen sykdommer? Ikke alle går rundt i uvite om denslags... (dessuten er ikke risikoen så innmari stor for det med den som er jomfru da. Og han var altås jomfru, og jeg hade hatt EN partner, som også var jomfru, så risikoen for at noen av oss skulle hatt noe, noe vi altså ikke hadde, var uansett ikke såesielt stor) For oss var det altså bar behov for å beskytte oss mot uønsket graviditet, og det gjorde vi med pillene jeg gikk på uansett. Dette var jo ikke akkurat nøye planalgt, men det vil ikke si det same som at vi ikke tok våre forhåndsregler. Det var jo ikke som om vi ikke kjente hverandre eller noe...
valentino Skrevet 26. februar 2006 #11 Skrevet 26. februar 2006 han var altås jomfru, og jeg hade hatt EN partner, som også var jomfru ← Kanskje han løy om at han var jomfru. Kanskje han andre du hadde pult også løy om det samme? Er du forresten en jomfru-jeger?
Malama Skrevet 26. februar 2006 #12 Skrevet 26. februar 2006 Nei, jeg er ingen jomfru jeger. Selvsagt ikke. (en "jeger" finner vel kanskje flere enn 2 partnere i løpet av et liv også?) Det er jo forsåvidt tilfedlig at de har vært jomfru begge mine partnere, men det har ve kanskje også noe emd typen partner seg ser etter, en som jeg vil ha som kjæreste er ikke en "player". Og fordi om du er typen til å lyve, så er ikke alle det... Med min eks brukte jeg da også kondom til å begynne med, for ham hadde jeg kke kjent som venn på ofrhånd, og med ham hadde jeg kke noe sikkerhet for vår "mangel på sykdommer" utover det at vi begge var jomfru. Og nei, det finnes INGEN grunn til å tro at denne fyren løyl. Absolutt ikke. 'Og ettersom jeg etterhvert ble kjent med hans venner og hans familie ble jeg anda mindre i tvil om akkurat det. Men denne tråden skulle da ikke handle om meg, så kanskje vi kunne avslutte dete nå? Da jeg først gikk til sengs med han som jeg nå bor sammen med brukte vi altså "bare" mine p-piller som prevensjon. Det er mitt svar på det som det ble spurt om i innledningen. Hva som lå bak min beslutnign vet jo ikke du noe om. Jeg kan bare forklare deg at jeg går ikke til sengs mednoen jeg kke kjenner, og nei, SELVSAGT driter jeg ikke i om jeg får en kjønnsykdom!
Gjest Aloha Skrevet 26. februar 2006 #13 Skrevet 26. februar 2006 Vi tok inn på hotell første gang. Og hadde hatt noen dater i forkant. Perfekt!
Frøken Labb Skrevet 26. februar 2006 #14 Skrevet 26. februar 2006 Fikk streng beskjed hjemmefra om å vente til jeg var 18. Ettersom jeg var et englebarn, hørt jeg på min mor... Da hadde vi vært sammen i ca. 4 mnd. (han var min første og forhåpentligvis eneste). Så du kan si at det var godt planlagt! Gikk på p-sprøyte og brukte kondom. Begge var jomfru, men ville være ordentlig sikker! Hadde kjent han siden barneskolen, så kjente godt til han før vi ble sammen. Hadde kost masse i løpet av de 4 mnd etter vi ble sammen, så vi kjente hverandre og stolte godt på hverandre. Husker det som trygt og koselig. Ikke en høydare av nytelse, men fint. Fordi vi kjente hverandre så godt, ble det ikke så mye klomsing heller. Må si at jeg er glad mamma satte grenser nå i etterkant, selv om jeg synes det var på trynet den gang. Hvorfor rushe inn i noe man tror/vet skal vare? Ta seg tid til å bli kjent, og stole på, slik at man får en fin førsteopplevelse. Sier ikke at det er det riktige for alle, men det var det for meg.
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #15 Skrevet 26. februar 2006 (endret) Vi hadde vært sammen nesten 3 måneder, var ikke planlagt. Vi var begge edru, og om det svarte til forventningene ... vel, jeg hadde vel egentlig ingen forventninger, bortsett fra at det nok kom til å gjøre litt vondt, noe det gjorde (ikke mye), men det var veldig fint. Så glad det skjedde med en jeg føler så sterkt for som jeg gjør for ham! Går på p-pilla, jeg, så ingen problemer der. Vi er forsatt sammen, jeg og den gode gutten min. Endret 28. februar 2006 av Freckles
Gjest mamma mø Skrevet 26. februar 2006 #16 Skrevet 26. februar 2006 her er en morsom en: Vi hadde kjent hverandre tre-fire måneder gjennom jobb, og vi var ikke kjærester, faktisk ikke på flørter'n engang. En dag etter at alle andre var gått på jobb, satt vi og snakket over et par øl (ja, hadde faktisk øl på kontoret), han var ganske deppa pga nylig skilsmisse og slikt. Hvorpå jeg, kjæresteløs som jeg var, også syntes synd på meg selv...snakket litt om det- og før jeg vet ordet av det har han revet av meg blusen... Til vanlig, hvis en mann hadde oppført seg sånn, ville jeg antageligvis slått ut tenna på fyren Men akkurat den gangen ble jeg med på leken. Og nå har vi vært gift i årevis...! Og slutter aldri å le av det totalt absurde første samleiet!
Phantasy Skrevet 26. februar 2006 #17 Skrevet 26. februar 2006 Vi hadde datet en måneds tid ca. og ble sammen etter en måneds tid Vi hadde vårt første samleie etter 3 uker. Og det var greit egentlig. Litt fomling og tull Men morsomt =) Skal sies at vi brukte kondom, og det tok litt drepen på moroa, og diverse slikt Men ja, koste oss =) Vi var edrue da.
Trampe Skrevet 26. februar 2006 #18 Skrevet 26. februar 2006 Jeg og mannen møttes på byen og han ble med meg hjem. Min første, og siste, sex-på-første-date.... og jeg angrer ikke et sekund.
Gjest gjesta Skrevet 26. februar 2006 #19 Skrevet 26. februar 2006 Det var ikke planlagt, men vi hadde vært sammen i to måneder så det kom ikke som noen overraskelse. Han var min første, og jeg hadde ikke så store forventninger annet enn at jeg var sikker på at det kom til å være j.... vondt. Og det var det ikke Litt vondt, selvfølgelig, men ikke i forhold til hva jeg trodde. Det var veldig romantisk, nært og fint. Vi var begge edru, og brukte kondom.
Gjest Gitte Skrevet 26. februar 2006 #20 Skrevet 26. februar 2006 Ikke planlagt fra min side i alle fall. Klink edru begge to. Ikke første gangen vi sov i samme seng, de første gangen bare sov vi rett og slett. Så skjedde dette tidelig om morgenen en dag. Vi hadde kjent hverandre en stund, og tilbrakt myyyyye tid sammen, men ikke akkurat "dating" av type kino og ut og spise og sånn da. Om det sto til forventningene? Ja, det gjorde det. Positiv opplevelse, ingen tvil. "bare" p-piller som prevensjon. ← Som jeg skulle skrevet det selv faktisk. Var sånn det skjedde med min nåværende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå