AnonymBruker Skrevet 23. oktober #41 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 10.00): Jeg har fått fast jobb som renholder Jeg må ta fsgrbrev men trenger mer norsk. Arbeidsgiver har ordet kurs men jeg sykemeldt. Har problemer med fot. Jeg klarer å røre meg men ikke jobbe. Nå vil sjefen at jeg delta på kurs selv om jeg er sykemeldt. Men jeg vil ikke når jeg er syk. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 94550...fb5 Hvis du har fått jobb nå og allerede er sykmeldt og heller ikke vil ta språkkurs, kan du ikke regne med å overleve prøvetiden. DE betaler for din tid og din innsats. Anonymkode: e25de...b25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #42 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvis du har fått jobb nå og allerede er sykmeldt og heller ikke vil ta språkkurs, kan du ikke regne med å overleve prøvetiden. DE betaler for din tid og din innsats. Anonymkode: e25de...b25 Har jobbet over 6 måneder. Vikar først og fast jobb nå Anonymkode: 94550...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 24. oktober #43 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Har jobbet over 6 måneder. Vikar først og fast jobb nå Anonymkode: 94550...fb5 Om det er relevant eller ikke avhenger om det er avtalt prøvetid for vikariatet. Det er ikke en regel at prøvetiden starter når du startet i jobben som vikar, prøvetiden kan gå fra dato du ble fast ansatt. Jeg vil understreke at det er ansettelsesforholdet ditt du legger i potten. Kurset er ikke et valg slik det er formulert, arbeidsgiver har styringsrett selv om du er sykmeldt. Nekter du å ta kurset er et i praksis det samme som å starte prosessen med avvikling av arbeidsforholdet på lengre sikt, slik jeg ser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå