Gå til innhold

Tinder opplevelser som mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Siden det ble slutt med kona mi for 5 år siden har jeg datet minst 10 damer på Tinder

Hun ene var jeg sammen med i 2,5 år, hun var veldig bra fin og snill, dame men ustabil i humøret innimellom, til slutt så ustabil at jeg måtte

avslutte da jeg ville ha mer stabilitet, litt  for ofte barnslige greier som ikke nødvendigvis var krangling men svarte ikke på meldinger på noen dager osv uten at jeg alltid en gang skjønte hvorfor. (Selv om det formelt jeg som fikk sparken etter klart å ha

Traff så en annen som var dritpen ressursterk(God jobb flink til mye) på papiret men ennå værre enn hun forrige, ble aldri ordentlige kjærester, hun drakk seg ned å skjelte meg ut fikk meltdowns (Ikke bare på grunn av meg men ting på jobben eksen etc)

Så traff jeg noen damer(7) som jeg ikke klarte å tenne helt på å tenkte det ble feil å innlede forhold(Aner heller ikke om de egentlig var interessert bortsett fra  2 som spurte aktiv om å treffes igjen

2-3  andre damer var jeg interessert i men de fant ikke kjemien.

Så treffer jeg en jeg virkelig likte som jeg traff en god stund,  fine samtaler stabil etc egentlig også en drømmedame om hun ville. Men hun satt ikke av tid til meg, prioriterte venner familie og katten først. Hun ville allikevel fortsette å treffes brukte flere dager på å svare på meldinger. Følte gikk på akkord på meg selv da hun ga bare smuler selv om hun opprettholdt kontakten.

Litt usikker på om Tinder er verd å utsette seg for å heller dyrke venner og familie

Mann 47

Anonymkode: 3cad9...f76

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må ha skikkelig draget med så mange matcher! Fortsett å prøve, plutselig klaffer det helt.  

Anonymkode: 0368b...df4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du kjenner på det nå, så kan du jo ta en pause. Plutserlig er du mer motet igjen 😊 

Kan jo ikke love at du ikke vil møte mer motgang, vi alle er jo bare mennesker med alt som hører med. 

Anonymkode: 5fc8c...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja. Virker som det går greit med deg på Tinder da. Det er ikke så lett å treffe rette dama på Tinder, men det er mulig. Å ha en strategi for IRL parallelt er nok også lurt. Dvs skaffe seg interesser hvor det er lett å treffe folk. 

Når det gjelder damer i den alderen synes jeg det er vanskelig. Damer synes nok også det er vanskelig. Man kan jo sleivete si at når man er singel i den alderen så er det grunn til det. Men det er ikke sant for alle.  

Det jeg selv har truffet mye av er: 

• Damer som (egentlig) ikke vet hva de vil. 
  • Damer som vil ha kjæreste, men bare som krydder i hverdagen, litt sex, og noe å snakke om i venninnemøtene. Kun på sine egne premisser.
  • Damer som er ustabile mentalt
  • Damer med en variant av usikker-unnvikende tilknytningsstil.

Skal man date, så må man være bevisste på disse stereotypene og lære seg å luke dem vekk. For meg fungerte det å gjøre det beste ut av første og andre date, men også være åpen og ærlig på hva jeg så etter og intensjonen med datingen. Jeg var hele tiden på let etter en fast partner som hadde potensiale for langsiktig forhold.  Det skremte vekk et par ganske raskt. 

Jeg endte opp med en med akkurat samme innstilling. Fantastisk dame.  

Anonymkode: 9112f...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden det ble slutt med kona mi for 5 år siden har jeg datet minst 10 damer på Tinder

Hun ene var jeg sammen med i 2,5 år, hun var veldig bra fin og snill, dame men ustabil i humøret innimellom, til slutt så ustabil at jeg måtte

avslutte da jeg ville ha mer stabilitet, litt  for ofte barnslige greier som ikke nødvendigvis var krangling men svarte ikke på meldinger på noen dager osv uten at jeg alltid en gang skjønte hvorfor. (Selv om det formelt jeg som fikk sparken etter klart å ha

Traff så en annen som var dritpen ressursterk(God jobb flink til mye) på papiret men ennå værre enn hun forrige, ble aldri ordentlige kjærester, hun drakk seg ned å skjelte meg ut fikk meltdowns (Ikke bare på grunn av meg men ting på jobben eksen etc)

Så traff jeg noen damer(7) som jeg ikke klarte å tenne helt på å tenkte det ble feil å innlede forhold(Aner heller ikke om de egentlig var interessert bortsett fra  2 som spurte aktiv om å treffes igjen

2-3  andre damer var jeg interessert i men de fant ikke kjemien.

Så treffer jeg en jeg virkelig likte som jeg traff en god stund,  fine samtaler stabil etc egentlig også en drømmedame om hun ville. Men hun satt ikke av tid til meg, prioriterte venner familie og katten først. Hun ville allikevel fortsette å treffes brukte flere dager på å svare på meldinger. Følte gikk på akkord på meg selv da hun ga bare smuler selv om hun opprettholdt kontakten.

Litt usikker på om Tinder er verd å utsette seg for å heller dyrke venner og familie

Mann 47

Jeg har hatt tilsvarende opplevelser. Såpass mange at jeg til slutt ble fullstendig useriøs og brukte Tinder kun for kos. Ble «tinderskadet». Godt mulig mange av disse damene på Tinder også er det?

Mann 37 med barn, og ikke noe problem med å få hverken likes eller matcher så det er sagt. Tinder har gitt meg stalkere, tatt meg med på følelsesmessige Berg-og-dal-baner, sjokk og erkjennelse av kynismen som finnes der ute m.m. Som pappa ble det ganske raskt veldig tydelig at jeg måtte begynne å skjerme meg, for flere av disse damene påvirket meg veldig negativt. Såpass at det ble med meg hjem og jeg merket at jeg ble en dårligere pappa. Så ble jeg jammen en slik drittsekk som damer klager over. For min del var det enklere å kombinere dette med å kunne gi 100% hjemme for barnet mitt. 

Nå har jeg vært på og av en lang stund, og klar for å gi det en ny sjans for det jeg faktisk ønsker meg. En stabil og kjærlig dame som har lyst å bli værende med meg. Men kjenner jo at jeg møter damene nå mye mer kompromissløst og med en større dose med tilbakeholdenhet en tidligere. Hva skal man si? Kanskje var jeg veldig naiv til å begynne med, noe jeg i så fall synes er synd. At man må måte den andre med å være skeptisk. Eller kanskje det er bra? Får nå se…

Anonymkode: 128cb...763

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tinder er et sted du møter folk, det er ikke på appen du dater dem, og ikke appens skyld at du føler som du gjør. 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det jeg selv har truffet mye av er: 

• Damer som (egentlig) ikke vet hva de vil. 
  • Damer som vil ha kjæreste, men bare som krydder i hverdagen, litt sex, og noe å snakke om i venninnemøtene. Kun på sine egne premisser.
  • Damer som er ustabile mentalt
  • Damer med en variant av usikker-unnvikende tilknytningsstil.

Det var min opplevelse også. Et par av dem brukte jeg altfor lang tid på å rive meg løs fra, men etter fire år fant jeg henne, som var klar og tydelig, stabil, morsom og interessant.

Anonymkode: 07a3e...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bra dere snakker om dette, for det er jo noe å tenke på om en aldri har brukt Tinder eller datet noen som har, at det er lurt å unngå det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Bra dere snakker om dette, for det er jo noe å tenke på om en aldri har brukt Tinder eller datet noen som har, at det er lurt å unngå det. 

Det er selvsagt en grunn til at vi alle er single som godt voksne, man blir kanskje mere kynisk/kravstor av Tinder.

Men går du for de peneste på Tinder du får match har de så mye tilbud at jeg vil tro det er en grunn hvis de har vært single lenge i 95% av tilfellene (De er rett å slett ofte ikke lett å ha i livet)

TS

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har fått mer ut av appen enn mange andre, i hvert fall. Jeg har møtt totalt to tidligere. Registrerte meg på nytt nylig, og har null likes denne gangen. Jeg vet ikke hvordan det er mulig å være så uattraktiv, men det går visst an 😂

Anonymkode: 45fe0...190

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en grunn til at vi er single ja, jeg og mannen flyttet fra hverandre etter å bare delt hus veldig lenge. 

Jeg har nok noe slags usikker tilknytningsstil og er ærlig på at jeg trenger mye bekreftelse spesielt i begynnelsen for å finne trygghet inni meg selv til å stole på mannen. 

Ifjor ble jeg dumpet per melding av en som jeg var i et forhold med. Hjalp ikke på usikkerhet. Plutselig melding om det er over når man har planlagt hele sommeren sammen og to ferieturer. 

Masse ghosting av personer jeg matcher. Blir hard og kynisk selv. 

Nå har jeg møtt en som jeg skal treffe igjen og jeg håper han liker meg like godt som jeg liker han. 

Anonymkode: 56c38...0bc

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er selvsagt en grunn til at vi alle er single som godt voksne, man blir kanskje mere kynisk/kravstor av Tinder.

Men går du for de peneste på Tinder du får match har de så mye tilbud at jeg vil tro det er en grunn hvis de har vært single lenge i 95% av tilfellene (De er rett å slett ofte ikke lett å ha i livet)

TS

Tror folk kan bli single uten at det er noe dumt, kan jo vokse fra hverandre. Å det er vanskelig å møte noen, du skal bli forelsket og de i deg, det krever jo noe uvisst som kroppen styrer selv.

Tenker mest at appen gjør at folk blir kyniske ja, forbi at vi ikke vil føle noe for hvem som helst bare fordi begge ser etter forhold.

Sliter med tanken på å date noen som i nylig tid og voksen alder har såret mange, manipulert til seg sex, dater og ligger hensynsløst med flere uten at det gjør dem et fnugg. Det er ikke en sånn person som passer for akkurat meg, men for mange andre gjør det det. Så jeg skal nok utelukke de som dater på app om mulig, og er selvsagt fullstendig klar over at det vil bli en veldig snever gruppe å møte, i tilegg til alt annet som skal passe. Prøver å bli fornøyd med å forbli singel, om det ikke dukker om et under av en mann 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mitt råd til hvordan å få damer falle for deg: inviter på restauranter, betal reiser til utlandet, ski resort, spa sammen. Damene elsker når menn investerer i forhold. 

Anonymkode: 4fe4b...514

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mitt råd til hvordan å få damer falle for deg: inviter på restauranter, betal reiser til utlandet, ski resort, spa sammen. Damene elsker når menn investerer i forhold. 

Slik var det nok før (godt mulig kvinner fortsatt ser slik på det enda), da menn tjente pengene. Nå tjener kvinner sine egne penger, så det har mistet sin verdi i den forstand. Tid derimot, det er ekte investering

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Slik var det nok før (godt mulig kvinner fortsatt ser slik på det enda), da menn tjente pengene. Nå tjener kvinner sine egne penger, så det har mistet sin verdi i den forstand. Tid derimot, det er ekte investering

Jeg  er ikke rik  men har økonomi god nok til  å spandere en middag runde på byen eller lignende, alle damene sier jeg betaler min del jeg men de insisterer ikke akkurat når jeg drar kortet, så jeg har endt opp med regningene, det er bare hyggelig :)

Skulle jeg spandert større ting som utenlandsturer fancy hotellopphold etc ville jeg vært usikker på om det var meg de likte eller den kule turen til Paris, så det har jeg aldri tenkt på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg  er ikke rik  men har økonomi god nok til  å spandere en middag runde på byen eller lignende, alle damene sier jeg betaler min del jeg men de insisterer ikke akkurat når jeg drar kortet, så jeg har endt opp med regningene, det er bare hyggelig :)

Skulle jeg spandert større ting som utenlandsturer fancy hotellopphold etc ville jeg vært usikker på om det var meg de likte eller den kule turen til Paris, så det har jeg aldri tenkt på en gang.

Nettopp, hvorfor en dame skal like en mann som ikke gjør noen innsats. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var litt interessant å lese. Jeg er kvinne på samme alder som deg TS, og må si at det du skriver er veldig likt mye av det jeg har opplevd i forhold til menn jeg har møtt via Tinder. Riktignok ikke opplevd meltdowns, men har til gjengjeld møtt flere som var ekstremt konfliktsky. Si dem imot en gang, og de er over alle hauger tvert... Og det er helt klart mange som ikke vet hva de vil, eller som ikke prioriterer tid (min erfaring der med menn er at de ikke er nok interessert).

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da tror jeg fort du ender opp med veildig feil dame.... Altså det er hyggelig med sånt når man har møttes en stund, men å starte relasjonen sånn tenker jeg blir feil. Men det kommer jo an på hva du søker. Trofekoner vil nok sette pris på sånt😉 Og utenlandske kvinner er også mer opptatt av sånt. Andre oppegående og selvstendige kvinner klarer helt fint å betale selv, og ønsker i mange tilfeller å gjøre det også. Jeg liker i alle fall ikke å føle at jeg skylder en mann noe om jeg ikke følte noen interesse og dermed ikke ønsker å møte han igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har den samme opplevelsen når det gjelder menn på Tinder. 
Har slettet bruker for lenge siden og satser på at jeg treffer noen andre plasser. 

Lever i den troen om at mange single oppegående menn ikke er på datingapper 😊

Anonymkode: d8110...cac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen damer kan bli overtalt av livstil alene, men det er ikke det som skaper et godt forhold. En mann som ikke har råd, tid eller lyst til ski resort er kanskje en enda kjærere partner. For jeg hater ski 😅

Elsker når menn invisterer emosjonelt og initiativrikt i mindre skala som søte opplevelser sammen som gåturer, middager, nærhet, svømmetur, kino, spillkvelder, gode samtaler, raodtrip, prøve ny hobby kanskje. 

Menn som deg får mine varsellamper til å lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...