AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #21 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Virker ikke som du har greie på barn, for det er helt normal atferd. Pedofili derimot er ganske uvanlig, men på seg selv kjenner man andre! Anonymkode: 9c3fc...e4e Selv om det er ingenting som tyder på at dette er tilfellet i DENNE saken, så er det dessverre ikke så uvanlig som du tror. Det er store mørketall, og mye blir ikke oppdaget. Likevel går det rundt masse mennesker som er ødelagt for livet grunnet barndomstraumer. Anonymkode: b9662...2fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #22 Del Skrevet 23. oktober 2024 Samvær med far skal være til barnets beste. For at det skal være sånn, må barnet først og fremst være trygg. Jeg hadde ikke sendt et så ungt barn over på overnatting etter kun å ha møtt hverandre et par ganger. For meg virker det som at her ble barnefar sine ønsker prioritert over barnets - for et så lite barn har ingen tanker eller ønsker om å tilbringe tid med noen andre enn sin mor. Spesielt ikke med det som i praksis er en fremmed. Det at han gråt når han kom hjem til deg er ikke nødvendigvis i seg selv grunn til bekymring. Små barn gråter også når foreldrene henter dem fra barnehagen, selv om de koste seg ila dagen. Så små barn uttrykker seg primært gjennom tårer, og selvfølgelig har han savnet deg etter å ha vært borte fra deg i 24 timer! Selv ikke når barnet begynner i barnehagen bare forlater man det i 8 timer med én gang. Det er jo en opptrapping som skjer: familiebesøk, 1 t, 3 t, osv. Selv med personale med utdanning innenfor adferd og pedagogikk, anbefales det altså at man tar ting sakte - for barnets skyld. Personalet, slik som barnefar, hadde nok trivdes best hvis det ikke var sånn at det satt 2-3 familier og så på dem med argusøyne i flere timer. Samtidig vet alle at det er viktig for barnet å bli trygg, så man holder ut likevel. Jeg ser ikke helt hvordan lang reisevei og jobb skal være et argument for å bare forlate barnet hos han. Hadde du gjort det samme hvis barnehagen lå 45 minutter unna? Bare sagt adjø uten noen tilvenning? For barnet er det hipp som happ om det er Erik fra barnehagen eller Thomas, pappaen, de er fremmede uansett. Jeg ville i hvert fall ventet til barnet var 3-4 år med overnattinger, og tatt det sakte derifra. Nå er jeg litt eiesyk ovenfor barna mine da, haha, men synes 10 mnd er aaalt for tidlig. Anonymkode: b2943...eae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå